Laitetaan nyt vielä tännekin liittyen tuohon laturin/virtalähteen valintaan ja virran kulutukseen.
Seisotin pitkän tovin autoa tallilla ilman latausta ja virrat päällä virrankulutusta mitaten siten, että ylimääräiset kuluttajat, kuten ajovalot ja sisävalot olivat pois päältä. 17A +-0,5A pyöri virran kulutus. Sitten kytkin 30A victronin lataamaan ja auto sai sen voimalla seistä virrat päällä periaatteella unohda ja tee rauhassa. Ei missään vaiheessa alkanut jännite kyykkäilemään orbitilla ohjelmointia tehdessä. Autohan oli siis V90 -17.
Päädyin siis orbitiin ja homma toimi hyvin. Otin vuoden lisenssin ja cem pinin purun, niin ei tainnut mennä kuin pari tuntia, ja cem pin oli sähköpostissa. Itse ohjelma pelaa hyvin ja ohjelmointi on helppoa. Sain jo tehtyä kaikki tärkeimmän, eli start/stop hommat, navigoinnin aktivointi, subbarin aktivointi ja jotain muuta pientä. Se jäi vielä tässä vaiheessa mysteeriksi, että miten hyvin huolto ja diagnostiikkahommat onnistuvat tuolla verrattuna vdashiin. Ilmoittelen tänne sitten heti kun mahdollisia bugeja, muita ongelmia tai puutteita ilmenee. Toivoisin myös muilta samaa sekä orbitiin, että vdashiin liittyen. Jos on jotain ongelmia noiden vehkeiden kanssa, niin raportoikaa ihmeessä tänne. Tämän topicin alkuperäinen idea on kuitenkin auttaa valinnassa liittyen siihen, että kumpaako ohjelmaa päätyisi käyttämään.