RallyBaron  Samppasport

V70 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä

  • 33 Vastauksia
  • 14657 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SaraKiuruKanerva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
V70 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« : 31.01.2012, 23:13:39 »
Todellakin siis, Volvoni ei jaksa kylmänä käydä. Pyörähtää kyllä käyntiin, yskien, mutta usein sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Seuraavilla yrityksillä ei yleensä lähde ollenkaan. Lohkolämppärissä täytyy pitää monta tuntia jotta jaksaa lähteä käyntiin.

Multa rupeaa rahat ja lysti loppumaan kun korjaamolla sitä ei tunnuta saavan kuntoon. Ehkä se suurin ongelma onkin korjaamossa. Mutta, osaisiko kukaan teistä arvioida mikä on pikkuisessa vikana?
« Viimeksi muokattu: 02.02.2012, 18:03:03 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa ESE

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #1 : 31.01.2012, 23:16:52 »
missähän kunnoassa akku on? Onko uusio vai vanha?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #2 : 31.01.2012, 23:34:28 »
1) Syöttöpumpun ajoitus
2) hehkujen kunto

Nuo kaksi lienevät ne tärkeimmät. Ja tuohon kohtaan 1) voisi vielä lisätä sen, että onhan pumpun hihna kunnossa ja kaikki hampaat siinä tallella...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #3 : 31.01.2012, 23:48:23 »
missähän kunnoassa akku on? Onko uusio vai vanha?

Mitäs ne korjaamolla ovat sille yrittäneet tehdä?
Jokos on mittarissa minkälaiset ajokilometrit?

-akku
-hehkut
-suuttimet
-lämpötila/asento ym. anturit
-polttoaine tukos, ilmaa tms..polttoainejärjestelmässä.....
-puristuspaineet jos kilometrejä paljon..
-ajoitus pielessä>myöhässä?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #4 : 31.01.2012, 23:53:49 »
Hehkujen kunnollakaan ei niin väliä jos pidemmällä lämmityksellä lähtee.   ;)

Mutta kuten Taavi jo totesi niin se syöttöpumpun remmi.
-koska vaihdettu/paljonko ajettu
-onko pumpun ajoitusta se korjaamo tarkistanut

Onkos ne lämmitys ajat kuinka pitkiä?

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #5 : 01.02.2012, 07:37:58 »
Syöttöpumpun ajotukselle ääni täältäkin. Nimen omaan mekaaniselle ajotukselle. Myös ilmavuoto tulisi äkkiseltään mieleen, kun tarkemmin luki tuota aloitusta.
Täällä päin eivät meinanneet millään suostua korjaamolla mittaamaan mekaanista ajoitusta, kun on sen verran isotöisempi. Sen kuitenkin kun tekivät käynnistys ongelmat poistuivat.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012, 11:06:01 kirjoittanut Phav »

Poissa SaraKiuruKanerva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #6 : 01.02.2012, 10:55:14 »
Kiitos vastauksista!

Autoon on jo vaihdettu hehkut sekä jäähdytysnesteen anturi. Korjaamolla sanoivat ajoitusten olevan kunnossa, kun kysyin asiasta aiemmin, mutta en tiedä voiko niihin tyyppeihin luottaa siellä. Syöttöpumpun remmin vaihdosta ei ole kuin muutama kuukausi. Remmin vaihdon jälkeen ajoitukset oli ihan päin helvettiä, sen jälkeen korjautettiin ne. En tiedä ovatko edelleenkään saaneet niitä ihan tarkalleen oikein. Kyseinen korjaamo on siis ennenkin mokannut. Oli tyhmää viedä sitä siihen paikkaan enää.

Ehkä vien Volvon johonkin toiseen korjaamoon jos ne ei osaa muuta kuin rahastaa.

Niin, ja lämmityksessä on pidettävä kymmenen asteen pakkasella useita tunteja. Kerran ei lähtenyt millään kun oli ollut pari tuntia lämmityksessä jollain 15 asteen pakkasella. Ja on sillä ajettu yli 260 000.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012, 11:02:58 kirjoittanut SaraKiuruKanerva »

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 356
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #7 : 01.02.2012, 11:11:07 »
Monesti ei tule sinistä mainostettua, mutta pumpun säätö siellä onnistuu.(ainakin Oulussa) Eli käy säädättämässä pumppu siellä.  Tai sitten! Nyrkkipaja säädöllä niin aikaiselle, että sytyttää vikavalon ja sitten vähän takaisin.
Vain automaatilla

Poissa SaraKiuruKanerva

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #8 : 01.02.2012, 20:18:39 »
Vika on korjattu! Ilmeisesti ainakin.

Tosiaan, vika oli mekaanisessa ajoituksessa, kuten moni täällä epäilikin. Nyt se on toivottavasti reerassa.

Kiitos paljon vastauksista, vaikkei niistä tällä kertaa ollutkaan paljon hyötyä. Mutta minä ainakin opin uutta kun luen tekstejänne  :)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI -97 ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #9 : 01.02.2012, 20:58:51 »
Mitä kustansi?
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Jorspa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
V70 2.5 TDI vm.99 Kylmäkäynnistys ongelma! Apuva!
« Vastaus #10 : 02.02.2012, 17:02:50 »
Elikkä kun aamulla yrittää startata autoa käyntiin (ollut n.3h lohkolla) ei meinaa käynnistyä millään muuta kuin 10 sekunnin startin hitsauksella ja silloinkin voi käydä muutaman sekunnin ja sammua, virrat päälle laittaessa ei hehku valosta tietoakaan?? miksi ei hehkuta?
Kun taas ei ole ollut lohkolämmitintä käytössä aamulla, virrat päälle laittaessa hehkuttaa aivan normaalisti ja lähtee käyntiin ja jopa pysyy käynnissä.

Onko vika syöttöpumpun ajoituksessa,jäähdytinneste anturissa vai-kö releessä?
sulake on kunnossa.

onko kellään tietoa mistä saisi hankittua 2.5 TDI korjausoppaan?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 2.5 TDI vm.99 Kylmäkäynnistys ongelma! Apuva!
« Vastaus #11 : 02.02.2012, 17:27:41 »
Jos on ollut kolme tuntia lohkolämmitin päällä, ei sen enää kuulukaan hehkuttaa.

Ongelma lienee siinä, että pumpun ajoitus ei ole kohdallaan, tää kone on todella tarkka ajoituksesta kylmäkäynnistyksien suhteen. Jotkut ovat tehneet niinsanotun hehkumodin, jolla saa tehtyä "pakkohehkutuksen", mutta se on ongelman kiertämistä, ei sen ratkaisua.

Ja mistään et löydä volvo tdi -korjausopasta, samaa konetta on toki käsitelty esim. Vw transporterin opppaassa.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2012, 17:29:30 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 TDI vm.99 Kylmäkäynnistys ongelma! Apuva!
« Vastaus #12 : 02.02.2012, 17:58:39 »
Joo. Dieselpajalle pumpun ajoitukseen. Samalla hyvä vaihtaa pumpun hihna ja rullat.

Itsellä teki samaa, lähti vaan sahaamalla. Ajoituksen jälkeen -36 asteessa 2 tuntia roikkaa ja ekalla soimaan!
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 TDI vm.99 Kylmäkäynnistys ongelma! Apuva!
« Vastaus #13 : 02.02.2012, 18:22:04 »
Joo. Dieselpajalle pumpun ajoitukseen. Samalla hyvä vaihtaa pumpun hihna ja rullat.

Itsellä teki samaa, lähti vaan sahaamalla. Ajoituksen jälkeen -36 asteessa 2 tuntia roikkaa ja ekalla soimaan!

Itsellä sama, tosin reilu tunti riitti. Vaihdettiin kotitöinä pumpun hihna, silmämääräisesti 1/4 hampaanväli aikaselle. Nyt lähtee ainakin -12 asteen pakkasesta ilman roikkaa nätisti. Kovemmasta ilman lämmitystä en ole koettanut.

Poissa Jorspa

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI ongelmia kylmäkäynnistyksessä
« Vastaus #14 : 02.02.2012, 20:46:24 »
Kiitoksia paljon avusta, sitte vaan aikaa varailemaan pumpun ajoitukseen.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo