Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2,4D -07 moottorin ylätukikumi

• 30 Vastauksia
  • 13112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2,4D -07 moottorin ylätukikumi
« Vastaus #15 : 27.02.2013, 22:31:31 »
Hitsi kun saisi yhden alkuperäisen rikkinäisen niin korjailisin siitä itselleni. Ei kennelläkään sattuisi olemaan nurkissa joskus vaihdettua rikkinäistä ylätukityynyä? Mielellään D5:n mallinen, jos niissä jotain eroja on.

Mullapa on. Vaihdoin tuen syksyllä jolloin mittarissa oli 180tkm. En huomannut mitään muutosta missään. Vanha oli ehkä hiukan horon oloinen mutta 2006 2.4d ei sitä mitenkään noteerannu.

Missä päin ois osalle tarve?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vatanen

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #16 : 09.03.2013, 18:38:45 »
Kertokaas mulle mistä sais kestävän moottorin ylätukitukikumin v70 T5 -01 malliin. On vanha kumi revennyt ja täristää.. Powerflexiä oon ajatellu mutta netistä ei ole vielä osunnut omaan silmään... Vai onko teillä jokin muu malli joka olisi normaalia kumia vahvempi??

Tässä vielä mallikuva oman autoni ylätukikumista: Moottorin ylätukikumi malli

-Vatanen

Ps: Onko iso työ itse vaihtaa kumi??
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
« Vastaus #17 : 09.03.2013, 18:43:25 »
Kertokaas mulle mistä sais kestävän moottorin ylätukitukikumin v70 T5 -01 malliin. On vanha kumi revennyt ja täristää.. Powerflexiä oon ajatellu mutta netistä ei ole vielä osunnut omaan silmään... Vai onko teillä jokin muu malli joka olisi normaalia kumia vahvempi??

Tässä vielä mallikuva oman autoni ylätukikumista: Moottorin ylätukikumi malli

-Vatanen

Ps: Onko iso työ itse vaihtaa kumi??

Vaikka siniseltä tai varaosaliikkeestä saa sen plus-mallisen kumen joka on kestävempi. Syksyllä vaihdoin vanhempien T5:seen sen ylätuen.

Tuo linkin tuki on ainaki kuvassa se heikompi versio. Ja hintaki sen kertoo, muistaakseni makso jotain 70€ paikkeilla.

Ei se ole iso homma ku alkaa tekemään. Ahtoputki pitää irrottaa ja olikohan joku muovi että pääsee kaikkiin pultteihin käsiksi. Maksimissaan 15 minuutin homma jos on vähänkään autojen kans roplannu. Eka kertalaisella menee vähän kauemmin :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Vatanen

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #18 : 09.03.2013, 18:46:48 »
Joo siis mulla juurikin tuo linkin mukainen kumi tällähetkellä volvossa kiinni.. Paljokohan sitten tuo plus mallinen maksaa?
Ajossa:

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #19 : 09.03.2013, 18:48:38 »
Joo siis mulla juurikin tuo linkin mukainen kumi tällähetkellä volvossa kiinni.. Paljokohan sitten tuo plus mallinen maksaa?

Sori, kirjotin vähän sekavasti ja lyhyesti :-[ Tarkotin että se plus-mallinen maksaa 70€, tai jotain sinne päin :)

Poissa Vatanen

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #20 : 09.03.2013, 18:52:52 »
Juu ei se mitään :D Täytyy käydä hintoja kyselemässä maanantaina. Ja nyt alko tekemään mieli laittaa powerflexin puslia alustaan, kun auto vetelee aika pahasti kiihdyttäessä... Mut taitaapi olla aikamoinen homma päivitellä puslia??
Ajossa:

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #21 : 09.03.2013, 18:54:30 »
Juu ei se mitään :D Täytyy käydä hintoja kyselemässä maanantaina. Ja nyt alko tekemään mieli laittaa powerflexin puslia alustaan, kun auto vetelee aika pahasti kiihdyttäessä... Mut taitaapi olla aikamoinen homma päivitellä puslia??

No on se homma tukivarsiin vaihtaa jos ei prässiä ja kunnollisia tiloja ole. Mutta monesti ite olen tehny sen että osat irti ja johonki prässäämään uudet puslat paikalleen :)

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 15.03.2014, 16:46:55 »
Niin, ettei asia unohdu sain korvakkeita pari kappaletta

Tällä tavalla tyhjensin vanhat kumit ja asensin keskikappaleen 6 mm pultilla tarkasti oikealle paikalleen

Ihan näin kauan sitä ei olisi tarvinnut kuivatella mutta ainakin silikoni on ehtinyt kovettua

Kyllähän tuo aika tukeva on ja saattaapi olla vähän liiankin jämäkkä. Keskisilmä liikkuu hiukan kun peukalolla painelee. Olisi mielenkiintoista kokeilla laittaa paikoilleen - kun vain saisi aikaiseksi.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #23 : 15.03.2014, 17:04:28 »
Miten auton ominaisuudet parantuvat, jos vaihtaa esim. uretaaniset, tai tuollaiset itse muuratut kumityynyt? Jos siis vertaa siihen, että laittaisi uudet ihan tavalliset, tai sitten jotkut jäykät. Tottakai vanhan rikkinäisen tilalle, kun vaihtaa minkä vaan, niin tuntuma muuttuu.

Ei siis herneitä, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta. Itse en ikimaailmassa laittaisi mitään muuta, kuin alkuperäisiä, tai niitä vastaavia.

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #24 : 15.03.2014, 17:39:06 »
Omaani laitan kyllä uretaaniset sitten kun on varaa. Parempi kestävyys ja tuntuma tiehen.

Minun mielestä tuommoset ite muuratut on vaan tekohengitystä. Mutta kaikkeahan pitää kokeilla. Ja onneksi tuo yllä oleva ei ole ohjauslaitteisiin tai turvavarusteisiin littyvä. Niiä jos aletaan muokkaamaan niin korkeintaan jääradalle yksin sitten ajamaan, tien päällä vaarantaa muidenkin hengen.

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #25 : 15.03.2014, 17:44:07 »
Tuossa jokunen vuosi sitten joku samallalailla muurasi moottorin ylätuen umpeen ja asennuksen jälkeen porasi sen niin täyteen reikiä, että en usko että se on kauaa sitten kestänyt.  Eli moottorin värinät kulki tuon kautta voimakkaana koriin.

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #26 : 15.03.2014, 19:21:09 »
Tuosta saisi tehtyä pehmeämmän, jos laittaisi valuvaiheessa vaikkapa superlonista kiekon keskelle. Näin silikonista tulisi kuin kaksi rengasta molempiin molempiin päihin. Kuinkahan kovia ne uretaanisest umpiluiset oikein mahtavat olla.

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #27 : 15.03.2014, 20:13:05 »
Tuosta saisi tehtyä pehmeämmän, jos laittaisi valuvaiheessa vaikkapa superlonista kiekon keskelle. Näin silikonista tulisi kuin kaksi rengasta molempiin molempiin päihin. Kuinkahan kovia ne uretaanisest umpiluiset oikein mahtavat olla.

Ei kai ne uretaanipuslat anna periksi juurikaan...  en muista, oonko koskaan pitänyt kädessä sellasta, mutta uskoisin, että on suht kovaa kimmoisaa kumimaista.

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #28 : 15.03.2014, 21:19:19 »
Eikö nuo ylätuet oo kehittyny vuosien saatossa. Siis että uusimmat alkuperäisvaraosat on jotenkin parempia/kestävämpiä(?). Itse vaihdoin uuteen alkuperäiseen niin en kyllä tainnut huomata mitään perstuntumalla. Saattoihan tietenkin olla et vanha olikin suht uus sekin. Molemmat oli jännästi vähän "löysiä" ellen väärin muista. Tuntus että ylen kova uretaani tms pusla voi muuttaa tilanetta vähän liiankin rankasti
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #29 : 15.03.2014, 21:41:49 »
Kun vanhaa kumia vuoli pois, se oli kyllä todella kovaa verrattuna silikoniin. Tosin se alkuperäisen rakenne ei olekaan umpiluuta. Jos moottorin tuenta on rento tai rispaantunut yläpäästään, päättelin, että ne alapuolen tuetkin joutuvat kovemmalle rääkille.

Tuo koko korvake on ihmeen tukevan oloista tekoa. Ihan kuin sen olisi mitoitettu kestämään jotain voimiakin.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2014, 21:44:21 kirjoittanut Vollemies »

Elekma  Autoracing