Mun mielestä ei liioin lähtenyt tehtaala M47 + turbomoottori yhdistelmää, turboissa on ollut M46. Mutta nämähän ovat vanhoja autoja ja vaihteistot ovat kerinneet vaihtumaan moneen kertaan.
Mulla on sentään pykälät pysyneet kaikissa M47:ssa päällä mutta kova "laulu" on kuulunut kolmosella ja etenkin vitosella, vapaalla ovat pitäneet melkoista rallatusta. Kakkosen ja kolmosen synkrotkin ovat kaikissa olleet enemmän vähemmän loppu, vaihteet sai päälle paremmin raakana ilman kytkintä.
Minkähänlainen LT volkkarin laatikko olisi? Onkos niitäkin neli- ja viisilovisia? Luulisi olevan hieman kestävempi kuin henkilöautojen laatikot. Ikinä en ole tutkinut, että miten iso se LT:n laatikko on ja miten vaihteensiirtovivusto on toteutettu, mutta luulisi sen laatikon istuvan Volvon kardaanitunneliin. Koneen peräänhän sen pitäisi istua heittämällä. Luulisin, että LT:n laatikon saa halvemmalla (ja löytyy helpommin) kuin dieselin perään sopivan M90:n, ehjiä M46:siakaan ei ihan joka nurkalta löydy ja hintapyynnöt niissäkin välillä kohtuuttomia. Getrakit ovat hinnoissaan ja lisäksi pitää tehdä kytkinkoppa tai tehdä sovitelaippa.