Elekma  Autoracing

V70 2.5 TDI -98

  • 20 Vastauksia
  • 7486 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
V70 2.5 TDI -98
« : 17.02.2012, 13:42:08 »
Ongelmana olisi voimattomuus kiihdytettäessä eli joskus kun painaa kaasun pohjaan niin ei lähdekkään vetämään kunnolla ja kun nostaa ja painaa uudestaan niin yleensä sitten lähteekin normaalisti.. Vikamuistissa ei mitään vikoja eikä tule kuin satunnaisesti tuo ongelma. Mietin kaasupolkimen asentotunnistinta mutta ainakin mitattaessa toimii koko alueen läpi normaalisti... Onkohan kuitenkin mahdollista että vika olisi polkimessa kun useimmiten ilmenee kylmänä ja ekassa kiihdytyksessä... Suodattimet yms on vaihdettu ja alkup osia... Miettinyt myös että voisiko pa järjestelmä saada ilmaa esim ardicin kautta tai jostain muualta.  :-\ Käyntiin lähtee aina kuitenkin hyvin.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012, 18:20:42 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #1 : 17.02.2012, 13:45:38 »
EGR-venttiili jumittelee? Jää auki kiihdyttäessä vaikka pitäisi mennä kiinni? Tämä siis sillä oletuksella, ettet ole vielä tukkinut EGR-venttiiliä.

Joka tapauksessa -98 malliin kannattaa toi EGR:n llaipalla tukkiminen tehdä, vaikkei vika tässä olisikaan. Jos siis oikeasti -98 eikä loppuvuodesta -98 rekisteröity -99 -malli, jossa on jo MSA 15.8 ecu.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #2 : 17.02.2012, 13:50:23 »
Juu on ihan oikea -98 Eli ei can-vaylävehje... Täytyykin laipata se kun enpä ole muistanut koko hommaa kun koneenvaihdon myötä vaihtui myös egr joka oli laipattu... -> Laippaa tekemään...  :hello:

Tuo nykyinen ~250tkm ajettu kone oli ollut irrallaan pari vuotta joten hyvinkin mahdollista että se egr voisi jumitella...

Poissa jan2009

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #3 : 17.02.2012, 18:56:13 »
katsopas turbon alipaineletkujen kunto?

omassa oli turbolle menevä letku kokonaan poikki,tosin se sytytti vikavalon kiihdyttäessä..

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #4 : 17.02.2012, 21:10:29 »
Nyt on tukittu se egr... Toistaiseksi ainakaan ei ole vika toistunut ja veikkaan että tuosta se varmaankin johtui... Mutta vannomatta paras... Tässä ei tosiaan vikavalo ole palanyt eikä vikakoodejakaan ole...

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #5 : 09.03.2012, 19:41:29 »
Nyt sitten EGR tulppauksen jälkeen sytyttää satunnaisesti vikavalon  :nuhtelu
Tulppa väärässä välissä? On nyt imusarjan ja EGR välissä... Saako ohjelmoitua jossain pois vai tarviiko vain poistaa levy?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #6 : 10.03.2012, 00:01:13 »
Nyt sitten EGR tulppauksen jälkeen sytyttää satunnaisesti vikavalon  :nuhtelu
Tulppa väärässä välissä? On nyt imusarjan ja EGR välissä... Saako ohjelmoitua jossain pois vai tarviiko vain poistaa levy?

Käypä lukaisemassa vikakoodit. Voi olla jostain muusta kyse.

Jos auto tosiaan on -98 mallia ja MSA 15.7 ohjauksella, ei sen pitäisi vikavaloa sytytellä EGR:n tulppauksesta.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #7 : 10.03.2012, 09:56:48 »
Käypä lukaisemassa vikakoodit. Voi olla jostain muusta kyse.

Jos auto tosiaan on -98 mallia ja MSA 15.7 ohjauksella, ei sen pitäisi vikavaloa sytytellä EGR:n tulppauksesta.

Käyttöönotto 2.1.98 Ja tulppauksen jälkeen seuravassa kylmäkäynnistyksessä syttyi... kun lämpesi niin valo sammui. Ja taas sama juttu seuraavassa kylmäkäynnistyksessä! Mutta voihan ne viat silti lukea niin saa varmuuden asiasta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #8 : 10.03.2012, 10:02:32 »
Kyllä sulla sitten on varmasti MSA 15.7.
Koodit lukemalla tosiaan saa hiukan osviittaa ainakin jos jotain vikaa on.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #9 : 10.03.2012, 19:03:14 »
Tallella on myös alkuperäinen vika eli ajoittainen voimattomuus  >:(
Onkohan kenelläkään ollut tankin päässä ongelmia?
Ei netistä tunnu löytyvän mitään anturiin tai niihin imuputkiin viittaavaa.
« Viimeksi muokattu: 13.03.2012, 18:22:15 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #10 : 10.03.2012, 20:52:10 »
Heitän tässä ilmaan muutamia ideoita, jotka voisi aiheuttaa tollaista...

1) Ahtopaineanturi ja sille menevä letku (ml. se imusarjan nippa)

2) Lämpötila-anturi?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #11 : 10.03.2012, 21:40:29 »
Heitän tässä ilmaan muutamia ideoita, jotka voisi aiheuttaa tollaista...

1) Ahtopaineanturi ja sille menevä letku (ml. se imusarjan nippa)

2) Lämpötila-anturi?

Ahtopaineanturi ja nippa kunnossa... Ainakin oli...
Lämpötilatunnistimen toiminnasta ei tietoa mutta onko moottorinohjaukselle erillinen vai tuleeko noissa tieto mittarille ja moottorinohjaukselle saman anturin kautta? Mittari ainakin toimii normaalisti...
Enemmänkin tuntuisi ettei jostain syystä oikein saisi ainetta...?
« Viimeksi muokattu: 10.03.2012, 23:25:41 kirjoittanut jussin78 »

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #12 : 10.03.2012, 23:31:52 »
Tarkistin kuitenkin sen imusarjan nipan. Ei se enää ollutkaan kovin hyvä...

Lähes ummessa oli. ja kun puhalteli imi vuorotellen niin joku kökkö tukki välillä sen nipan.  :tickedoff:

Nyt on neulalla ja jarrupesulla putsattu=>ilma kulkee hyvin. Koeajolla ainakin totteli kaasua nyt joka kerta. Toivottavasti oli vika nyt vain siinä... Niin eikä vikavaloakaan näkynyt. Tosin aiemminkin ilmestyi kylmänä.
Ilmeisesti oli aiemmin häikkää egr venttiilissä ja silloin toimi map oikein. Nyt sitten tuokin... Tosin noin 17tkm mahtui tähän väliin...

Poissa eco7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #13 : 11.03.2012, 13:59:35 »
Itsellä teki tdi samoja oireita satunnaisesti eli ei vastannut kaasuun joka kerta eikä vikakoodeja ollut, sit se
 ei kylmänä enää pelannut ,vasta lämpimänä niin kerran tuli vikakoodi että suuttimen neulanliike anturi. Vaihdoin sen suuttimen jossa anturi on ja vika poistui kokonaan eikä palannut.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Vs: V70 2.5 TDI -98
« Vastaus #14 : 11.03.2012, 15:05:48 »
Tekihän se aamulla taas kerran sen...  :( Täytyypi kokeilla sitä suutintakin... Kun on ylimääräinen...

 

KL-varaosat  Race.fi