Carcom Oy  Ateho

kaasu/volvot

  • 74 Vastauksia
  • 18916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #30 : 30.03.2017, 22:27:32 »
Onko näissä muita tyyppivikoja kuin paineensäädin ja askelmoottori? Ja mitä noilla pääsee kaupunkiajossa jos auto on automaatilla?
Kakkoskoppasten tyyppiviat ovat tosiaan nuo ja myös kaasutankkien solenoidiventtiilit. Näihin saa tarvittaessa käsittääkseni jollain adapterilla tarvikeventtiilin alkuperäisen tilalle. Kyllä kaupunkiajossakin pääsee yli 200km kaasulla, eli puhdas kaupunkiajo maakaasulla vastaa kustannuksiltaan ehkä 6-7l/100km ja biokaasulla n. 7-8l/100km bensankulutusta nykyhinnoilla.

Poissa s.h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #31 : 01.04.2017, 12:56:28 »
Okei kiitos vastauksesta. Mitä tuo kaasutankkien solenoidiventtiili sitten aiheuttaa? Olen katsonut ruotsista näitä ja noilla mitä olen katsonut on ajettu n. 140 tkm. Tuleeko näitä vikoja millä kilometreillä vai onko enemmän auton vanhemiseen liittyviä? Onko näissä automaatit miten kestäviä? Ainakin luulisi että vähemmällä rasituksella ollut kun bensakoneessa ei vääntöä samallalailla ole kuin dieselissä.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #32 : 01.05.2017, 11:17:52 »
Hei vain tänne kaasuttelijat!

Juuri tuli itsellekkin uitettua tuollainen V70 BiFueli '06. Kuljettu vähän päälle 200tkm. Satamasta kotiin lähtiessä alkoikin vaan heti vastustaa. Selvästi jokin pytyist alkoi pätkiä, eikä toiminut kunnolla. Tänään ehdin lyömään testeriä kiinni ja katsoon tilannetta. Vitospytty antaa misfireä, mutta lähinnä kaasukäytössä. Bensapuolella ongelma on selvästi pienempi. Tulpat jo vaihdoin uusiin ja kokeilin myös uutta puolaa vitospyttyyn, mutta noista ei ollut ongelmaan apuja. Mitähän tuota osaisi vielä katsoa, sen verran röpöttää vedättäessä, ettei kehtaa maahantuontileimalle vielä kokeilla.

Googlettelun jälkee vaikuttaisi siltä, että jokin kaasupuolen jakaja?((distributor), eli onko se juuri tuo askelmoottori?) olisi vikaantunut. Jos tuon tuolta esiin kaivaa, siinä onkin taas talkoilua hetkeksi aikaa. Onko kukaan suorittanut? Ahtaalta näyttää.. Samalla jotain muutakin varmaan voisi huoltaa / vaihtaa, kun tuonne asti hyökkää.

Ihmetytti myös, miksi vain 4 kaaasuputkea menee imusarjaan, vaikka bensasuuttimia on se täysi 5 :)
« Viimeksi muokattu: 01.05.2017, 11:54:09 kirjoittanut Razur »

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1637
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #33 : 01.05.2017, 12:41:46 »
Hei vain tänne kaasuttelijat!

Juuri tuli itsellekkin uitettua tuollainen V70 BiFueli '06. Kuljettu vähän päälle 200tkm. Satamasta kotiin lähtiessä alkoikin vaan heti vastustaa. Selvästi jokin pytyist alkoi pätkiä, eikä toiminut kunnolla. Tänään ehdin lyömään testeriä kiinni ja katsoon tilannetta. Vitospytty antaa misfireä, mutta lähinnä kaasukäytössä. Bensapuolella ongelma on selvästi pienempi. Tulpat jo vaihdoin uusiin ja kokeilin myös uutta puolaa vitospyttyyn, mutta noista ei ollut ongelmaan apuja. Mitähän tuota osaisi vielä katsoa, sen verran röpöttää vedättäessä, ettei kehtaa maahantuontileimalle vielä kokeilla.

Googlettelun jälkee vaikuttaisi siltä, että jokin kaasupuolen jakaja?((distributor), eli onko se juuri tuo askelmoottori?) olisi vikaantunut. Jos tuon tuolta esiin kaivaa, siinä onkin taas talkoilua hetkeksi aikaa. Onko kukaan suorittanut? Ahtaalta näyttää.. Samalla jotain muutakin varmaan voisi huoltaa / vaihtaa, kun tuonne asti hyökkää.

Ihmetytti myös, miksi vain 4 kaaasuputkea menee imusarjaan, vaikka bensasuuttimia on se täysi 5 :)
Melko varmasti vika löytyy siitä kaasunajakasata imusarjan alta. Putsaus ja tiivisteet vaihtoon..
Ei ole loppuviimein iso homma irroittaa. Flekti ja bensakisko isoimmat osat mitkä on otettava tieltä pois.
Kaasusuuttimet lähtee imusarjasta nostamalla ja 4-pytyn suutin on siellä imusarjan alla joten kyllä 5 putkea menee.
Kannattaa testata suuttimista takaiskun toiminta.
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #34 : 01.05.2017, 12:55:04 »
Mistäs nuo tiivisteet kannattaisi hommata? Yleisestikin, jos tähän kaasupuoleen tulee jotain, niin onko sininen tiski ainoa varaosien lähde, vaiko tarvikkeita jostain saatavissa?
Eli imusarjaa ei tarvitse poistaa, niin pääsee tuohon käsiksi?

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1637
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #35 : 01.05.2017, 13:50:32 »
Mistäs nuo tiivisteet kannattaisi hommata? Yleisestikin, jos tähän kaasupuoleen tulee jotain, niin onko sininen tiski ainoa varaosien lähde, vaiko tarvikkeita jostain saatavissa?
Eli imusarjaa ei tarvitse poistaa, niin pääsee tuohon käsiksi?
http://stores.ebay.de/shoplpg/  Tuolta oon ite tilannut varaosat.. Viimeks kun volvolta kysyin suuttimen hintaa niin tulee letkun kanssa ja oli lähemmäs 300e tuolta saa pelkän suuttimen 27e.
Imusarjaa ei tarvitse poistaa.
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #36 : 01.05.2017, 19:37:02 »
Ok. Ilmeisesti näissä on tuo Necamin järjestelmä. Eli jos tuolta nyt tilaisi, niin näillä pääsee jo pitkälle:
Tiivistesatsi
Suutin
Askelmoottori

Tuleeko muuta mieleen, mitä samalla kannattaisi tuonne puolen laittaa?

Nopeasti vilkuilin alustaakin, sinne saakin heti jumpata uutta osaa jos jotain.. Mutta ne nyt ei taas liity tähän kaasupuoleen, mutta talliaikaa taas tarjolla :)

Poissa Juzi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1637
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #37 : 01.05.2017, 19:54:25 »
Viimeks kun oli epätasainen tyhjäkäynti ja anto kanssa sytytyskatkoksesta koodia pärjäsin näillä: tiivistesarja www.ebay.de/itm/261486563787 ja 2kpl suuttimia(yks hajos irrottaessa ja toisessa ei takaisku toiminut) www.ebay.de/itm/262237228443
Mitä näitä romuja nyt on.. v90 -98, 240 classic, P220 -65 ja P220 -69 + jotain raatoja.

Poissa Razur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #38 : 01.05.2017, 20:57:19 »
Nyt on kasa tiivisteitä ja muuta rompetta laitettu tilaukseen. Onko näihin kaasuvolvoihin jossain hyviä DIY manuaaleja? Esim, miten kaasupaineet nollataan, ennenkun rupeaa aukomaan. Miten tuo jakaja putsataan ja kiristely momentteja yms. Ei turhaan tulisi tehtyä kalliita virheitä.

Poissa Jani1980

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #39 : 06.08.2017, 14:33:54 »
Moi!

Onko tullut eteen vastaavanlaista ongelmaa: kävin Virossa tankkaamassa kaasua ja siellä tankkausliitin oli tosi jäykkä lukita ja irroittaa autosta. Kävin samalla asemalla myöhemmin ja silloin tankkaaminen ei enää onnistunut, tankkausliitin ei lukittunut paikoilleen, kokeiltiin toisella autolla ja sama homma. Suomeen tultua kävin tankkaamassa ja tankkausliitin lukittuu mutta on todella veltto, tankkaus onnistuu ja tankkauksen jälkeen tankkausliitin on kyllä jäykempi. Sama ominaisuus tullut kaikilla tankkauskerroilla tuon Viron reissun jälkeen. Autossa olevassa liittimessä ei näy kulumisen merkkejä. Voiko se o-rengas olla kuivunut tms ja siten aiheuttaa kyseistä ongelmaa? Siihen ei varmaan uskalla laittaa rasvaa voiteluksi kaasun kovan paineen vuoksi (räjähdysvaara)??

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #40 : 29.08.2017, 17:26:48 »
Kyseessä bi-fuel v70 2006. On vähän ongelmia. Painesäädin vaihdettu ja askelmoottori korjattu alkuvuodesta. Kaasuläppäkotelo vaihdettu äsken. Tulpat vaihdettu. Eli kaasulla ajaessa risteyksiin tullessa melkein sammuu. Käy kierrokset tosi alhaalla. Tuntee ratista, kun tehostus häviää kierrosten käydessä alhaalla. Tänään sammui risteykseen tullessa. Haiskastaa vähän askelmoottorin vialta, mutta asentaja joka korjasi sen silloin oli sitä mieltä, että ei vika ole siinä, kun ei niitä ole uusiksi joutunut laittamaan. On tehnyt tuota kierrosten alhaalla käyntiä jo jonkin aikaa. Sammunut on pari kertaa muutaman kuukauden aikana. Kun auton starttaa ja se vaihtaa kaasulle, niin silloin myös kierrokset meinaa käydä alhaalla ja monesti meinaa sammua. Epäiltiin, että bensapumppu olisi menossa, ku  vaihdon aikana tekee tuota, mutta bensan paineet oli ihan kunnossa. Olisiko tuo tiivisteiden laitto siihen kaasunjakajaan hyvä idea? Onko se tässä nyt sama kuin tuo askelmoottori, mutta vain eri nimellä?

Poissa Töppäsormi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #41 : 04.09.2017, 21:05:48 »
Nyt taisin tulla oikeaan paikkaan. Minulla on nimittäin vähän samankaltaista ongelmaa omassa 2006 vuosimallin V70 Volvossani. Kaupungissa pelaa hyvin, mutta kun matkaa on taittunut enemmän ja tullaan määränpäässä risteykseen ja painan kytkimen pohjaan, niin auto ottaa ja sammuu. Bensalla ei näin käy.
Foorumeita selattuani olen minäkin tullut siihen tulokseen, että askelmoottori tai tiivisteet saattaa olla syyllisiä, mutta onko jollakulla kokemuksia?

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #42 : 04.09.2017, 22:55:21 »
Minulla risteyksissä sammumista aiheuttivat juurikin kaasunjakelijan tiivisteet tai voitelun puute. Käsittääkseni jakelija ei päässyt täysin kiinni (eli askelmoottoria ohjaava mäntä täysin alas), jolloin moottori tukehtui kaasuun pienellä kuormalla. Tiivistesarjan hinta on ikavästi noussut Volvolla tänä vuonna, mutta jos pohjalla olevaa kalvoa ei tarvitse vaihtaa, taitaa selvitä ihan tavallisilla o-rengastiivisteillä. Ohjetta on ainakin täällä, mutta kuvat taitaa ikävä kyllä olla hävinneet.
Onko se tässä nyt sama kuin tuo askelmoottori, mutta vain eri nimellä?
Askelmoottori on kaasunjakelijan päällä. Se liikuttelee mäntää kaasunjakelijan sisällä ja säätelee siten imusarjaan menevän kaasun määrää.
Nyt taisin tulla oikeaan paikkaan. Minulla on nimittäin vähän samankaltaista ongelmaa omassa 2006 vuosimallin V70 Volvossani. Kaupungissa pelaa hyvin, mutta kun matkaa on taittunut enemmän ja tullaan määränpäässä risteykseen ja painan kytkimen pohjaan, niin auto ottaa ja sammuu. Bensalla ei näin käy.
Foorumeita selattuani olen minäkin tullut siihen tulokseen, että askelmoottori tai tiivisteet saattaa olla syyllisiä, mutta onko jollakulla kokemuksia?
Yleensä kai askelmoottoriviat ovat sellaisia, että ajo kaasulla loppuu yhtäkkiä kuormasta riippumatta kokonaan ja vaatii autolle uudelleenkäynnistyksen, että alkaa taas toimia.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2017, 22:59:03 kirjoittanut hss »

Poissa Reterete

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #43 : 07.09.2017, 20:31:12 »
Nyt taisin tulla oikeaan paikkaan. Minulla on nimittäin vähän samankaltaista ongelmaa omassa 2006 vuosimallin V70 Volvossani. Kaupungissa pelaa hyvin, mutta kun matkaa on taittunut enemmän ja tullaan määränpäässä risteykseen ja painan kytkimen pohjaan, niin auto ottaa ja sammuu. Bensalla ei näin käy.
Foorumeita selattuani olen minäkin tullut siihen tulokseen, että askelmoottori tai tiivisteet saattaa olla syyllisiä, mutta onko jollakulla kokemuksia?
Kyllä tuo haiskahtaa hiukan siltä askelmoottorin vialta. Toisaalta, kyllä sen pitäisi sammua myös kaupungissa silloin tällöin. Varsinkin tilanteissa joissa tulet risteykseen ja kierrokset tippuvat sinne tonni paikkeille. Ajoin mäkin noin 400 kilometrin siirtymän kerran tankaten ja sammui vasta viimeisessä risteyksessä silloin. Terra gas noita korjaa. Semmoinen tunnin homma. Uutta ei kannata ostaa volvolta, koska a) sen saa korjattua ja b) se osa maksaa perkeleesti vs. korjaus.

Poissa Jani1980

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: kaasu/volvot
« Vastaus #44 : 07.09.2017, 20:48:45 »
Kyllä tuo haiskahtaa hiukan siltä askelmoottorin vialta. Toisaalta, kyllä sen pitäisi sammua myös kaupungissa silloin tällöin. Varsinkin tilanteissa joissa tulet risteykseen ja kierrokset tippuvat sinne tonni paikkeille. Ajoin mäkin noin 400 kilometrin siirtymän kerran tankaten ja sammui vasta viimeisessä risteyksessä silloin. Terra gas noita korjaa. Semmoinen tunnin homma. Uutta ei kannata ostaa volvolta, koska a) sen saa korjattua ja b) se osa maksaa perkeleesti vs. korjaus.

Minkähintainen homma tuo on terragasilla?

 

Autoracing  KL-varaosat