Ajotietokone ei osaa laskuissaan ottaa kaasua huomioon. Sen lupaama toimintamatka on laskettu tankissa olevan bensamäärän ja viimeaikaisen kulutuksen pohjalta. Reipa kaasujalka, ruuhkaa, moottoritietä -> toimintamatka kutistuu, vaikka ajettaisiin kaasulla. Rauhallista maantieköröttelyä -> bensan määrä tankissa lisääntyy

Lämpimän koneen käynnistys ei juuri bensaa kuluta, koska auto vaihtaa kaasulle lähes välittömästi. Liekö vaihtaa bensalle ollenkaan, jos start&stop automatiikka sammutti koneen. Sehän ei kovin pitään edes suostu pitämään konetta seis. Kylmäkäynnistys sitten eri juttu - se sitä bensaa syö. Kaupunki/pätkäajossa rupeaa minunkin autossa bensamittari vajoamaan, kun bensalla ajettavien kilometrien osuus kasvaa ja kyseessä ovat vieläpä "kalleimmat kilometri" (=kylmäkulutus).
Tiedä sitten auttasiko em. kaasun lämmitys. Kaasu on bensaa haluttomampi syttymään ja kestäisi paljon kovemman puristussuhteenkin. Ahtaminenkin voi olla osa ongelmaa, käsittääkseni tulpat kovemmalla rasituksella jo bensaturboissa ylipäätään, saati sitten näissä.
Bensaa kuluu myös polttoainekäyttöisessä lämmittimessä. Nämä vievät tyyliin 0,5 l/h, joten 20 min lämmitys kustantaa periaatteessa 0,2 l. Toisaalta viileällä kelillä saa ajella vähintään 2 km ennen kuin auto vaihtaa kaasulle ja kulutus on alkuun 20 l/100 km eli 0,2 l/km. Esilämmitys lyhentää tätä bensalla ajettavaa matkaa, joten kulutuksen kannalta taitaa olla aika se ja sama, esilämmittääkö vai ei.