Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 164 -70 "Vanhus"

  • 153 Vastauksia
  • 51429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 712
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #45 : 08.10.2012, 11:45:49 »
Nämä on ja otetaan huomioon ilman muuta :hello:. Se mikä on hyvä sain teltan pystytettyä suojaiseen paikkaan ja teltta näkyy ilman että, sitä pitää erikseen lähtiä katsomaan. Ajatellen tulevan talven lumia  ;).

Näkyypä tuo talli olevan aika hyvin ankkuroitu maahan kuvassa kun koko "Vanhuksen" paino lepää sen päällä...näppärä keksintö, auton alla on samalla kunnon ilmarako.

Tunnetusti nämä tallit vetävät todella kosteiksi sisältä, itellä on samanlainen jossa yksi harrasteautoista talvehtii.

Tallista on leikattu helmat pois ja otettu myös ne päätykolmio palat pois, niin saadaan aika hyvä läpi veto. Vähän pöllyää joskus lunta auton päälle kun sopivasti puhaltaa myräkkä, mutta se ei sinänsä haittaa. Lumet täytyy pudottaa nopeasti pois päältä, koska tallin kattokaaret ovat liian harvassa ja talli painuu nopeasti montulleen kaarien välistä.
Suurin ongelma on ehkä keväällä tallin sorapohjanvettyminen ympäriltä imeytyvän sulamisveden muodossa....onneksi on Volvoa korkempi maavara autossa.

Autossa pidän ikkunat kiinni ja kosteuden kerääjä sisällä jonka tyhjennän aika ajoin...tulee ehkä sellaset 0.5-0.7  litraa vettä talven aikana.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #46 : 08.10.2012, 12:05:20 »
Näkyypä tuo talli olevan aika hyvin ankkuroitu maahan kuvassa kun koko "Vanhuksen" paino lepää sen päällä...näppärä keksintö, auton alla on samalla kunnon ilmarako.

Tunnetusti nämä tallit vetävät todella kosteiksi sisältä, itellä on samanlainen jossa yksi harrasteautoista talvehtii.

Tallista on leikattu helmat pois ja otettu myös ne päätykolmio palat pois, niin saadaan aika hyvä läpi veto. Vähän pöllyää joskus lunta auton päälle kun sopivasti puhaltaa myräkkä, mutta se ei sinänsä haittaa. Lumet täytyy pudottaa nopeasti pois päältä, koska tallin kattokaaret ovat liian harvassa ja talli painuu nopeasti montulleen kaarien välistä.
Suurin ongelma on ehkä keväällä tallin sorapohjanvettyminen ympäriltä imeytyvän sulamisveden muodossa....onneksi on Volvoa korkempi maavara autossa.

Autossa pidän ikkunat kiinni ja kosteuden kerääjä sisällä jonka tyhjennän aika ajoin...tulee ehkä sellaset 0.5-0.7  litraa vettä talven aikana.

Näin on, eli koko auton paino on teltan alajuoksen päällä joten meleko myräkkä saa olla jos koko komeus lähtee lentoon. Runkoputket ovat läpi pultattu alajuoksuun  ;). Lumista pitää huolehtia niinkuin on jo mainittukkin usiampaan otteeseen siitä on kirjoitettu oikein teltan kokoamis ja huolto ohjeisiin, takuu ei korvaa romahtamista. Vaikka tämä on hippasen jämympää mallia kuin ne kaikista halvimmat mallit, niin tarkkana saa olla. Kosteuttahan kertyy pressun alpinnalle jos ei ole tuuletusta, sen jo huomasin itsekkin. Toistaiseksi on päätyt auki ja talveksi avaan päätyjä ylhäältä jotta ilma liikkuu sisällä. Auton sisälle ajattelinkin laittaa tuon kosteuden poistajan  ;) Nyt ovat ikkunat hippasen raollaan...
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #47 : 08.10.2012, 20:30:28 »
Menee kyllä pahasti ohi aiheen auton osalta, mutta jos joku tätä lukeva vastaavaa katosta haaveileen ni kakkosnelosille lankuille tarkoitettuja, jämeriä, rautasia ja tuota varten tehtyjä kulmia löytyy halpakaupoista. Runko 2x4 lankusta, rautakulmat nurkkiin, muutamat ruodelaudat ruuvaamalla, uusi iso siisti pressu päälle ja pari pienempää päätyjä varten. Siisti kokonaisuus, ei pienet lumet heiluttele, ja myös helposti keväällä pois purettavissa. Omasta kokemuksesta voin suositella. Ja kokonaiskustannuksiltaan halvempi, kunhan puoli päivää malttaa pystytykseen uhrata.

Tässä kuvassa em. toteutus, toki vanhoilla nurkista löytyneillä pressuilla ni ei niin siisti kuin voisi olla... Jokatapauksessa tuossakin oli, kuten kuvasta voi päätellä, päädyt ihan reilusti auki, eikä sisään mennyt lumi ollut mikään ongelma. Enemmän tuuli kuljetti pressun liepeitten alta kuin katon päätykolmiosta, kun tuli kuitenki kolailtua reitti katokselle auki etualalta...

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #48 : 16.12.2012, 12:35:33 »
Vanhus lepäilee vielä ainakin vuodenvaihteen yli "teltassaan", mutta jotain on tälläkin rintamalla tapahtunut. Pitkään jatkuneen etsinnän jälkeen vihdoinkin onnistuin löytämään aidot Wolfrace slot -vanteet ja ihan täältä Suomesta  :pomo:.

Kuvassa vanteista on poistettu maalit(näitäkun ei saisi maalata) ja käytetty happokylvyssä, nyt alkaa sitten kiillottaminen....
« Viimeksi muokattu: 16.12.2012, 12:47:51 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #49 : 16.12.2012, 13:56:56 »
Vanhus lepäilee vielä ainakin vuodenvaihteen yli "teltassaan", mutta jotain on tälläkin rintamalla tapahtunut. Pitkään jatkuneen etsinnän jälkeen vihdoinkin onnistuin löytämään aidot Wolfrace slot -vanteet ja ihan täältä Suomesta  :pomo:.

Kuvassa vanteista on poistettu maalit(näitäkun ei saisi maalata) ja käytetty happokylvyssä, nyt alkaa sitten kiillottaminen....
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Vaikuttaa siltä että on talven pimeisiin iltoihin tekemistä kun noita kiillottelee ::)
No kun halvalla sai.

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #50 : 16.12.2012, 14:39:52 »
Vanhus lepäilee vielä ainakin vuodenvaihteen yli "teltassaan", mutta jotain on tälläkin rintamalla tapahtunut. Pitkään jatkuneen etsinnän jälkeen vihdoinkin onnistuin löytämään aidot Wolfrace slot -vanteet ja ihan täältä Suomesta  :pomo:.

Kuvassa vanteista on poistettu maalit(näitäkun ei saisi maalata) ja käytetty happokylvyssä, nyt alkaa sitten kiillottaminen....
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei muutaku kunnollinen kone kiilotusta varten ja tarvikkeet  :hello:

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #51 : 16.12.2012, 16:42:34 »
Virallisesti kateellinen vanteista :( :(
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #52 : 17.12.2012, 00:14:33 »
Komia projekti. P> Itse pidän 164:sta Volvon komeimpana tuotoksena, haluaisin joskus tämmösen omistaa mutta tuskin tulee tapahtumaan.. :-\ Pääsis edes kyytiin istumaan joskus niin sekin olisi jotain.. :)
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #53 : 21.12.2012, 14:14:19 »
No niin, ensimmäinen vanne rupiaa olemaan valmis. Vielä pari kertaa käydään hinkaten lävitse Autosolilla niin saa kelvata, tosin vielä ajattelin maalata vanteiden taustat sekä reikien sivut mustaksi. Ei näistä aivan priimoja tule, mutta ei niiden tarvitsekkaan olla uuden veroiset kun kerta ovat vuosikertaa -79. Näin se homma etenee ja nyt toivottelen kanssa harrastelijoille hyvät Joulut ja loppuvuodet 2012  :hello:

Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Mjt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 427
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #54 : 21.12.2012, 18:46:47 »
Hyvältä näyttää.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #55 : 21.12.2012, 19:42:22 »
nais
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Liekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #56 : 21.12.2012, 20:06:55 »
Saakeli että näyttää hyvältä nuo vanteet ja toki autokin. :) Mistä löysit slotit Volvoon? ite oon jo jonkin aikaa metästäny omaan Volvoon samanlaisia mutta tuntuvat olevan enemmän kuin kiven alla...

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #57 : 23.12.2012, 07:26:15 »
Kiitoksia palautteestanne  :) Niitä kun on mukava saada, varsinkin positiivisessa mielessä. Itse olen haeskellut Slotteja lähestulkoon siitä asti kun "Vanhuksen" hommasin viime talvena. Kiven alla(on sieltäkin etsitty)nämä täällä Suomen maassa rupiaa olemaan, mutta Ruotsin puolella tarjonta on parempaa vielä toistaiseksi. Mihinkä lie ovat hävinneet onkohan jo laitettu kierrätykseen, koska nämähän on niitä oikeita aitoja ja lähestulkoon pelkästää alumiiniä sisältäviä vanteita nyky vanteisiin verrattuna?? Se että mihinkä ne on täältä Suomesta hävinneet sitä ihmettelen, kun poikasena lueskelin vuosilukujen -70-80 V8-lehtiä näytti siltä ettei niitä muita aluvanteita juurikaan ole kuin Slotit joko Wolfracet tai JP.t. Voihan se olla, että olivat niin hinnakaat silloin jotta halvemmalla pääsi kun osti teräs Mangelsit ja sillä niitä ei sitten tänne Suomen kamaralle paljoakaan edes ole tullu. Ja nykyään kun puhutaan Slot vanteista niin suurin osa ei tiedä tai muista miltä ne edes näyttää, mutta vanhempi harrastajakunta muistaa ne hyvinkin... Itselläni kävi melekonen munkki kun sattumalta Nettivaraosan saloista nämä bongasin sain ne vielä hommattua sitten itselleni ja mikä tässä oli parhainta niin harrastajaystävällinen hinta.. Terveisiä vaan Pietarsaaren suuntaa jos myyjä itsensä tunnistaa ja näitä sivuja lueskelee!!!

Nyt sitten hakusessa on renkaat, joissa olisi ne valkoiset kohokirjaimet ::) Bf Radial t/a tai vataavat.. :P
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Liekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #58 : 23.12.2012, 15:45:24 »
Juuri samanlaiset aatokset on itselläni nuista sloteista että ne on ne parhaat hottentotti-vanteet mitä on ollut. Penskana niitä näki joka jenkin alla ja siitä kai se ajatus on sitten kovertunut omaankin alitajuntaan.  :) Mulla oli aikoinaan V8-Dart niin siihenkin piti asioikseen hommata slotit alle. Oli vaan helpompi tehtävä pulttijaon puolesta. Tohon Volvoon näyttää melkein mahdottomalta löytää. Ruotsin puolelta vois tosiaan löytyä muttaku siinä on se kielimuuri edessä...  ;D

Tsemppiä projektiin! Tämä topic on erityis-seurannassa.  :)

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 164 -70 "Vanhus"
« Vastaus #59 : 06.01.2013, 11:42:48 »
Hitaasti, mutta varmoin ottein tämäkin etenee. Ainakun kiirreiltään on ehtinyt, ovat illat kuluneet alumiinin kiillotus puuhissa  ::). Alkuviikosta tuli mukavaa postia tuolta Brittein-saarilta. Uudet mutterit ja prikat löytyivät sieltä päin, Suomesta kun ei löydy näitä tai en itse ainakaan löytänyt??? Ja niin se pakollinen kuvakin on olemassa :buck2:.



Etsintä jatkuu vielä napakuppien ja sopivien renkaiden osalta... ;).
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi