RallyBaron  Samppasport

940 ruiskusuutin

  • 13 Vastauksia
  • 4102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi-62

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
940 ruiskusuutin
« : 15.01.2011, 16:53:08 »
Nelossylinterin suutin ei toimi alle 1500 kierroksen, käy tyhjäkäynnillä kolmella. Yli 1500rpm toimii ihan ok.

Vika suuttimessa vai sen ohjauksessa?

Auto on 940 gle 16v -91 ilman turboa.

Jussi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #1 : 15.01.2011, 16:58:19 »
Ruiskuboksissa on vain yksi suutinlähtö joka ohjaa kaikkia suuttimia joten vika on suuttimessa.

Jos tarvetta suuttimille niin multa löytyy 4kpl joihin vaihdettu uudet suutinkärjet ja o-renkaat
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #2 : 15.01.2011, 19:01:26 »
tarkasta imusarjan tiiviste....
LH&ostrich

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #3 : 15.01.2011, 19:13:27 »
Kontakti-vika liittimessä.
Tai sytyspuolella häikkää?
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Jussi-62

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #4 : 16.01.2011, 11:15:41 »
Tiivisteet ja sytkä ovat kunnossa, että kallistuisin tuohon xupon esittämään ongelmaan.

Kiitän vastauksista.

Jussi

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #5 : 21.10.2013, 11:50:37 »
Vähän vanha aihe mut kokeillaan. Autona siis 940 B230FT koneella. Täysin samallainen vika kuin aiheen aloittajalla eli alle 1500rpm käy kolmella (kuulostaa subarulta  :D) Tulpat on silti kaikki sen värisiä  kuin kuuluu ja uudet tulpatkin vaihdettu. Semmonenkin tuli mieleen että voiko suutin jäädä ``auki´´ eli yksi pytty saisi enemmän tavaraa kuin muut. Koneen käydessä kun kuulostelee niin yksi paukahdus kuulostaa kovemmalta kuin muut. Näin kylmällä kun katsoo putkenpäästä höyryä niin aina kun paukahdus tulee niin höyry puskee pidemmälle kuin muut. Koittakaa saada selvää.
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #6 : 21.10.2013, 11:52:40 »
Vähän vanha aihe mut kokeillaan. Autona siis 940 B230FT koneella. Täysin samallainen vika kuin aiheen aloittajalla eli alle 1500rpm käy kolmella (kuulostaa subarulta  :D) Tulpat on silti kaikki sen värisiä  kuin kuuluu ja uudet tulpatkin vaihdettu. Semmonenkin tuli mieleen että voiko suutin jäädä ``auki´´ eli yksi pytty saisi enemmän tavaraa kuin muut. Koneen käydessä kun kuulostelee niin yksi paukahdus kuulostaa kovemmalta kuin muut. Näin kylmällä kun katsoo putkenpäästä höyryä niin aina kun paukahdus tulee niin höyry puskee pidemmälle kuin muut. Koittakaa saada selvää.

Imusarjantiiviste varmasti ehjä?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #7 : 22.10.2013, 22:41:02 »
Taas tutkittu mitä töiltä kerkeää. Auton päräytin käymään ja otin IMM:un johdon irti--->rupesi käymään kovemmilla kierroksilla noin 1100-1200rpm ja kolmella edelleen. IMM:un johto takaisin käynti ehkä hieman tasottu mut silti kolmella. Seuraavaksi rupesin nyppimään tulpanjohtoja: 1pytty irti rupes käymään huonommin, 2pytty sama mutta 3 ja 4 ei juurikaan käyntiin vaikutusta?? Kierroksilla ajettaessa auto toimii ihan menevästi, ei kuule käykö kolmella vai kaikilla. Tyhjäkäynnillä käy ainakin kolmella.
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #8 : 22.10.2013, 22:57:23 »
kato se imusarjan tiiviste, kaajat vettä imusarjan ja kannen saumaan, varmasti selviää vuotaako
LH&ostrich

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #9 : 22.10.2013, 23:44:42 »
kato se imusarjan tiiviste, kaajat vettä imusarjan ja kannen saumaan, varmasti selviää vuotaako

Vesi ei kyllä ole kovin hyvä idea minusta, mutta brakecleaneri tms. haihtuva palamaton liuotin sopii oikein hyvin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #10 : 23.10.2013, 00:40:36 »
jos on yksi pytty "pimeänä" saattaa hyvinkin "potkaista" hieman kovempaa sen pimeän pytyn kohdalla. Palamaton polttoaine menee sylinteristä kuumaan pakosarjaan ja pakoputkeen --> seos palaa pakoputkessa, josta tulee semmoinen kovaääninen "poks" tai "NAPS" ja savu lykkääntyy kauemmaksi. Näin oli yhdessä nelipyttyisessä kulkineessa, jossa oli palanut pakoventtiili. Kovemmilla kierroksilla venttiilin vuoto ei ilmeisesti haitannut, koska äänestä kuuli moottorin käyvän kaikilla.

Jos paikoillaan kokeilet vapaalla nostaa moottorin kierroksia, päriseekö edelleen kuin subaru vai onko moottorin ääni tasainen, terveen rivinelosen ääni?

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #11 : 23.10.2013, 09:53:38 »
Paikoillaankin ottaa kierroksia ja käy meikäläisen korvaan neljällä yli 2000rpm jälkeen.

Edit: Puristuspaineet mitattu: 3 ja 4 pytyssä 5bar, 2pytyssä 10bar ykköstä ei mitattu. Voisko olla kansipahvi halki kolmos ja nelospytyn välistä? Suihkuttelin myös cliinerii imusarjan tiivisteisiin, ei vaikutusta.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2013, 11:05:52 kirjoittanut _tino_ »
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #12 : 23.10.2013, 11:23:10 »
Voisipa olla hyvinkin, eipä tuo vierekkäisten pyttyjen puristusten "romahdus" muulla selity. ??? Kait, ainakaan itselle ei mitään tule mieleen ja kahden vierekkäisen pytyn venttiilien palaminen olisi jo melkoista tuuria (olettaen vielä ettei imuvuotoja ole).

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 ruiskusuutin
« Vastaus #13 : 24.10.2013, 00:46:49 »
Voisko olla kansipahvi halki kolmos ja nelospytyn välistä?
Onhan noita menny.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Kulkukoira  Proturbo