Autoracing  KL-varaosat

V70 -98 2,5TD automaattilaatikosta katoaa veto lämpöisenä?

  • 15 Vastauksia
  • 5412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gosox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Hei,

Tuttavalla otsikon mukainen ongelma ja tässä pähkäillään mikä voisi olla syynä?? Eli kylmänä auto pelaa niinkuin pitääkin, eli kaikki vaihteet pelittää D R 3 4... mutta kun kone (ja laatikko) lämpiää ajettaessa, autosta katoaa veto kokonaan. Eli kone käy normaalisti, kierrokset nousevat jne mutta vaihteet katoavat täysin ja vaikka vaihde päällä niin auto lähtee 'liukumaan' heti kun vaihteenvalitsimen siirtää P:stä D:lle ja nostaa jalan jarrulta (= laatikko ei vedä mitään). Kun koneen sammuttaa (about 5sek. ajaksi) ja starttaa uudelleen, niin autolla pääsee sen 10 metriä ja taas veto häipyy... Jos auto on tyhjäkäynnillä pihassa - niin vika ei tule heti esille. Vasta ajettaessa taajamanopeutta lujempaa vika tulee esille??? Laatikkoon on vaihdettu uudet öljyt - ei auttanut asiaan?

Onko vastaavanlaisia kokemuksi? Mikä voisi olla vikana?

-gosox-

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
  • www.vrcf.fi
Oliko oiretta siis jo ennen öljynvaihtoa? Onhan öljyn määrä tarkistettu oieaoppisesti käynnissä ollessa?

Poissa gosox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Jep, oire on ollut ennen öljynvaihtoa ja jees moottorin käydessä lämpöisenä tarkistettu.

-gosox-

Poissa kerosiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Jatketaanpa tähän aiheeseen, kun on '99 2.5D V70:ssä samaa ominaisuutta havaittavissa. Eli vaihteisto toimii normaalisti niin kauan kunnes pysähdyt. Ei löydy siis mitään vaihdetta. Alkaa taas toimimaan kun käytät auton sammuksissa. Ostin auton tämän vian kera ja en ole vielä päässyt vikakoodeja jne tutkimaan. Öljyt on vaihdettu tämän vuoden puolella ja eivät ainakaan haissut palaneelle. Öljynvaihdon jälkeen oli ajettukkin n. puolivuotta. Tuon temppuilun lisäksi vilkuttaa vaihteiston nuolivaloa.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2015, 21:25:09 kirjoittanut kerosiini »

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Suodatin tukossa ja öljynpaineet katoavat. Kun auton sammuttaa, lika valuu suodattimesta pois ja toimii taas hetken. Auto toimii kauemmin, jos yön yli seissyt ja enemmän likaa valunut pois suodattimesta. Ajon aikana se sitten kerää lian takaisin suodattimeen tukkien sen.

Suodattimen vaihto vaatii vaihteiston irroittamisen ja purkamisen/halkaisun.

Poissa kerosiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Suodatin tukossa ja öljynpaineet katoavat. Kun auton sammuttaa, lika valuu suodattimesta pois ja toimii taas hetken. Auto toimii kauemmin, jos yön yli seissyt ja enemmän likaa valunut pois suodattimesta. Ajon aikana se sitten kerää lian takaisin suodattimeen tukkien sen.

Suodattimen vaihto vaatii vaihteiston irroittamisen ja purkamisen/halkaisun.

Noniin se varmaan täytyy olla kun sunnuntaina ajoin reilu 20km ja toimi pihaan asti moitteetta. Eilen toimi ehkä 500m verran :D Liekkö öljynvaihdon ja huuhtelun myötä lähteny pskat pikkuhiljaa liikkeelle. Noh jospa tuosta vielä kulkupelin sais fiksattua.

Poissa kerosiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Suodatin tosiaan oli tukossa, metallihileestä. "Uusi" loota hommattuna ja asennusta vailla.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Suodatin tosiaan oli tukossa, metallihileestä. "Uusi" loota hommattuna ja asennusta vailla.

Onko tuossa mallissa suodatin? Onko kyseessä AW vai minkä merkkinen automaattilaatikko?

Jotkut kun väittävät, että AW -laatikossa eli Aisin Warnerissa ei olisi koko suodatinta, vaan magneettinen tyhjennysmutteri. Se, johon metallit sitten kerääntyvät ja että vaihdettaessa vaan putsataan.


Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6639
  • Global alligator
On siellä suodatin niinkuin C70 tuossa ylempänä sanoi ja sen vaihtaminen vaatii tosiaan vaihteiston purkamisen.
AW laatikkohan näissä on.

S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Ahaa.

Onko myös Volvo S80 2,4 D vuosimallin 2003 AW-automaattilaatikossa suodatin??
Millainen?


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ahaa.

Onko myös Volvo S80 2,4 D vuosimallin 2003 AW-automaattilaatikossa suodatin??
Millainen?

On, siinä suhteessa samanlainen että vaihtaminen vaatii laatikon irroittamisen ja purkamisen. Eli vaihdetaan ainoastaan laatikkorempan yhteydessä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
On, siinä suhteessa samanlainen että vaihtaminen vaatii laatikon irroittamisen ja purkamisen. Eli vaihdetaan ainoastaan laatikkorempan yhteydessä.

Oho.

Miksi näin typerä malli? Onko suunnitteluvirhe vai mikä?

Mulla oli reilu vuosikymmen sitten VW Pasaati automaatti vm. -91 tai -92 jenkkimalli, jonka automaattiöljyjä vaihdettaessa vaihdettiin myös uusi suodatin. Näin maallikosta tuntuisi luontevalle, että kertyneet metallitöhnät kerättäisiin pois.


Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Oho.

Miksi näin typerä malli? Onko suunnitteluvirhe vai mikä?



Kertakäyttökulttuuri. Kestää vaihteiston eliniän, tosin elinikä voi olla lyhytkin.  :) Tuo suodatin on kuitenkin aika tiheä, toisin kuin esim. jossain Masan laatikossa jossa on sellainen harvahko metallisiivilä erottelemassa irto-osat öljyvirrasta. Tosin olikohan sekin joku AW.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa kerosiini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Joo melko tiheä metalliverkko siellä muovikuorisen suodattimen sisällä näkyi. Voin ottaa vaikka kuvia niin selventää asiaa jos joku haluaa alkaa puhditushommiin  ;D Ihmeen hyvin nämä lienee kuitenkin kestänyt monessakin yksilössä, liekkö syy tarpeeksi tiheän öljynvaihtovälin.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6639
  • Global alligator
Ihmeen hyvin nämä lienee kuitenkin kestänyt monessakin yksilössä, liekkö syy tarpeeksi tiheän öljynvaihtovälin.
Varmaankin ja ehkä myös se ajotapa vaikuttaa.
Kannattaa myös aina öljynvaihdon yhteydessä puhdistaa se magneettiproppu että kerää taas uutta metallitöhnää.
Miksei sen useamminkin voi putsata kokeeksi, kylmästä laatikosta proppu irti ja sormi reikään (tai joku sopiva tulppa :) ), propun putsaus ja tak. kiinni.
Näkee ainakin miten sitä töhnää sinne kertyy.

Samallahan sitä öljyä tietenkin uusii sen mitä sieltä propusta tulee eli reilut 3 litraa. ;) Noin on ollut puolivuosittain itsellä tapana eikä ole enää ilmennyt nimimerkkini mukaista ongelmaa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

KL-varaosat  Race.fi