Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

amazon -66 Turbo, kevennetty.

  • 115 Vastauksia
  • 49453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #90 : 06.05.2012, 20:54:41 »
Mulla on joku pakkomielle väristä. Tällä viikolla saa varmaan pohjatökötit autoon.
Mutta pintamaaliksi on niin paljon vaihtoehtoja.

Nyt on ykkösenä semmonen Volvon kulta valkoisella katolla.

Näin.

Eli jotai tämän suuntaista?

Ei paha, eikö siihe passais juuri joku kermanvalkoinen katto....?

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #91 : 06.05.2012, 22:57:32 »
Kyllä.

Erittäin hyvin.

Vanteet levitetyt peltivanteet kermanvalkoisina ja kromiset pappa-kapselit niihin, maavaraksi se sallittu 8cm... ::) :2funny:
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Tontsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #92 : 06.05.2012, 23:07:52 »
Sitähän tuossa aikaisemmin yritin selittää että jätä alkuperäinen käsijarru paikalleen ja laita lisäksi tuo hydraulinen käsijarru. Nimittäin vaijeritoiminen käsijarru on pakollinen oli se sitten vaikka peräkontissa kunhan se on. En tiedä sitten että kun uusissa autoissa on sähköisiä käsijarruja niin löytyisikö säännöksistä joku porsaanreikä....
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi!
Escort RS Cosworth
Volvo Amazon

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2130
    • Instagram kuvat
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #93 : 07.05.2012, 14:49:21 »
Sitähän tuossa aikaisemmin yritin selittää että jätä alkuperäinen käsijarru paikalleen ja laita lisäksi tuo hydraulinen käsijarru. Nimittäin vaijeritoiminen käsijarru on pakollinen oli se sitten vaikka peräkontissa kunhan se on. En tiedä sitten että kun uusissa autoissa on sähköisiä käsijarruja niin löytyisikö säännöksistä joku porsaanreikä....

Miten mahtaa olla tuon takaluukussa olevan käsijarrun kanssa.. Eiköhän se kuitenkin tarvi olla kuskin ulottuvissa. Muutenhan sitä vois aika paljon kaikenlaista lain vaatimaa siirtää takaluukkuun :D

Poissa TurboPepe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #94 : 08.05.2012, 11:52:43 »
Miten mahtaa olla tuon takaluukussa olevan käsijarrun kanssa.. Eiköhän se kuitenkin tarvi olla kuskin ulottuvissa. Muutenhan sitä vois aika paljon kaikenlaista lain vaatimaa siirtää takaluukkuun :D
Jos laittaa apukuski myös takaluukkuun  :D

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #95 : 09.05.2012, 10:30:06 »
Laitan varmaan 240sen käpyrin, lukuunottamatta kahvaa.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #96 : 10.05.2012, 09:27:34 »
Unohin, että autossa on ovet. Noh tämä ovi näyttää päälleppäin suht ruosteettomalta, vähän vastinta ja vasaraa, innin se on siinä.



Uploaded with ImageShack.us

Nyt laitoin autoon, joka puolelle 240:sen navat. Niin tein nytkin.



Uploaded with ImageShack.us

Heh, heh. Tuo on tolleen, että sen saa liikutettua hiekkapuhallukseen tuohon nurkalle.
Kunhan tulisi nyt semmonen keli, ettei sataisi vettä. Kun kvartsihiekka menee pilalle heti, jos pisarakin vettää menee sinne säkkiin ja ne on 40kg:n sakkejä, mitä ostin 320kg. Tai, no ei nyt ihan yhellä pisaralla, mutta melkeen...
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #97 : 10.05.2012, 17:26:53 »
Niin joo, ny tuli matkahuoltoon lokarit eteen.
Tai siis tuli ne jo eilen, mutta en oo vielä kerinny hakemaan.
Nyt hitsailen ovia. Toiseen joutuu tekemään 20cm alaosaa.

Ostinkin raudat, että teen 120mm leveän "kanttikoneen".

Ei maksanu paljoo, ku osti pari lattaraudat siihen.
10*50*120mm ja 8*50*120mm, noistahan sen saa ku käyttää vasaraa ja mielikuvitusta... :2funny:

Pitikin ostaa kolmitähtinen pieni, jonka korkkaan sitten ku rupean viistämään tuota maksumpaa rautaa. Kun siitä pitää tulla semmonen tän mallinen \_ - alakita
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #98 : 14.05.2012, 12:28:19 »
Pitihän siihen oveen hitsata molemmat nurkat.

Toiseen oveen laitan koko oven leveydeltä jonkun 15cm suikaleen.

Muuten ne ovien sisäpellit on kunnossa, mutta kyllä ne hiekkapuhalletaan, ja paikat laitetaan niin kuin tehtaan jäljiltä, eli taitetaan sillain päällekkäin.

Ihan päittäissaumalla hitsaan. Hommasin semmosen hitsausmaskin, joka ittestään tummenee, niin jopa on helppo hitsata. Suosittelen kaikille, jotka vähän enemmän hitsaa!!!

Kun paikat on hitsattu, ne tinataan ensin ja sitten muut tökötit. Pyrin siihen, ettei milliä enempää pakkelia mene mihinkään, vaikka koko kyljetkin pitää vaihtaa. Siinä laitetaan ammattitaito nimittäin kokemukselle. Tai oikeastaan kärsivällisyys, kun se on aika hidasta vetää päittäissaumalla, sillain ettei se pahasti vetele. Sitten pyrin lyömään sen saumakohdan aina jonkun 0.5mm alemmas. Voi kuulostaa typerältä, mutta niin se tehdään pitkissä hitsauksissa... Tai minä ainakin teen.  :idiot2:

Tässä on yks kuva tuosta paikasta. Itse paikan pelti on hiottu 60:llä kun muu ovi on 16sella fiiberillä, niin näyttää vähän oudolta. Tuo profiili on tuossa sen takia, että saa kaarevuudet kohdilleen. Mittasin toisesta ovesta ne kaarevuudet sun muut, oviahan pitää pohjatöitä tehdessä sovittaa kuitenkin, noiden kylkien takia ja muutenkin kun huolella tekee, niitä joutuu useamman kertaan käyttämään pois paikaltaan. Tuo paikka näyttää sentin liian leveältä mutta se taitetaan sitten sinne sisään.



Uploaded with ImageShack.us

Tässä on toinen kuva, vähän eri kulmasta ja tuo profiili on alempana pari tuumaa, siinäkin on kaarevuudet kohdillaan. Kun nuo nurkat on molempiin suuntiin vähän kaarevia. Oven toisessa päässää ei ole kuin alaspäin kaareva. Toki voi olla, että muoto heittää, kun sen nappasin toisen puolen ovesta. Mutta kyllä ne paikallaan ollessaan näytti olevan ok!



Uploaded with ImageShack.us

Pitää muistaa kuitenkin, että tätä toisen suunnan kaarevuutta ei ole kuin hyvin vähän, eli ei mitään mullistavaa. Metrin matkalla 3-4mm, eli hyvin hyvin vähän.

Tässä vielä toiselta puolelta ovea. Tuohan pitää hiekkapuhaltaa, nämät pintapellit on sillai heftattu, että pysyy muoto kohdillaan. Mutta ei tuohon paljoa peltiä mene, rälläkällä on tosiaan tehty hyvin pieni ura, josta se taitetaan.



Uploaded with ImageShack.us

Nuo pitää hiekkapuhaltaa, nuo ovien nurkat ja alaosat, ovien sisäpuolelta tuolta alaosastaan toki.
Noista on irroteltu peltejä väliaikaisesti, että saa sämplättyä ne mekanismit sun muut. Ne on todella helppo hitsata tommoset, kun ei ole vetelyn pelkoa. Siis ovien sisäpellit. kun ne 0.8 lla rälläkän laikalla ajaa, niin saa suoraan hitsata kiinni vaan.

Nyt on mennyt jokunen päivä etten ole tätä autoa tehnyt, kun on ollut muuten töitä kädet täynnä.
En ole kerennyt vielä edes hiekkapuhaltaa pohjaa. Mutta se on nopea työ, sitten joutuu taas pariksi kolmeksi viikoksi laittamaan volvon telakalle. Toki oikeaan asentoon ja pukkien päälle, väliaikaiset systeemit ja tuet voi sitten irroitella.

Pari asiakastyötä pitää tossa kohta aloittaa, niin tulee taukoa, mutta saa rahaa vastaavasti lissee... 8)

Olis vaan kelit kohillaan. Ei viittis tallissa hiekkapuhaltaa...
Kun noissa asiakastöissäkin pitää muutamia paikkoja puhaltaa.

Eli poutaa poutaa näytä sarves, vai miten se meni.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 12:42:45 kirjoittanut Jaska_a@hotmail.fi »
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #99 : 14.05.2012, 20:40:09 »
Asiallista jälkeä :D
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #100 : 14.05.2012, 22:50:13 »
Tässä on oven toisen nurkan paikka. Pitää vähän rauhallisemmin hitsata, niin taitaa mennä tinalla.
Ihan käsin ja omatekosella alasimellahan nuo on helppo tehdä.



Uploaded with ImageShack.us

Sitten vaan jos huomenna tekis toisen oven.
Sit hiekkapuhallukset, tökötit, kyljet ja loput. Eli paljon on...  :2funny:
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 353
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #101 : 15.05.2012, 17:31:05 »
Hyvältä näyttää kun oikeaa päittäissaumaa :) Omaan jouduin kanssa korjaamaan vastaavanlaisen palan oven nurkkaan kun entinen omistaja oli vain hitsannut pellin vanhanpäälle :nohnoh

Kannattaa sitten ennen lopullisia pohjatöitä koekasata kaikki keulanpellit ja ovet jotta saa saumat sovitettu istumaan. Kuitulokarit saattaa heittää vähän mitoissaan.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2215
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #102 : 15.05.2012, 17:46:46 »
^ kokemuksesta voin kompata edellistä.. Ittellä oli n. 1,5 sentin rako kuskin oven ja etulokarin välissä.. Joutu semmosen reippaan sentin suikaleen hitsaamaan lokariin kun ei ollu kumpikaan, lokari eikä ovi siirrettävissä toisiinsa päin.. Rako varmaan johtu siitä että sitä oli joskus kolaroitu kuskin etukulmasta, kuitenkin oli vaihettu sen jälkeen uus tarvike lokari tilalle..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #103 : 16.05.2012, 11:15:52 »




Uploaded with ImageShack.us

Tänään kokeilen tinata tuon paikan. Kun siitäkin, eli tinauksesta on tosiaankin aikaa ja paljon.
Toisen nurkan paikka tarvii enemmän tinaa. Tähän ei taida mennä pakkelia sitten oikeastaan yhtään, hiontaväriä lasketaan kuitenkin kohtuudella sit joskus.

Ostin 0.6mm lankaa ja huomasin että se soveltuu huomattavan paljon paremmin näiden ohuiden levyjen hitsaukseen, virtaakin tarvitaan paljon vähemmän. Eli ei lämpeä niin paljon = ei vetele niin paljon.

Mulla on kyllä konsti, jolla saadaan hyvät vetelemättömät saumat. Siinä on maltti valttia ja se on hieman hitaampaa, ei kuitenkaan mitään näpertämistä.

Mutta katotaan nyt miten tinaus sujuu.
Kun kylkipalatkin vaihdetaan, niin pakko on onnistua tinauksen. Muuten tuppaa jäämään huokosia ja ne alkaa sitten muhia siellä. Mut tina on oikein Old-School -juttuja, ja saumojen "peittämisessä" ehdottomasti parasta tavaraa!

Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #104 : 16.05.2012, 12:30:53 »
tämä projekti näyttää kyllä pirun hyvältä :)

 

Elekma  Autoracing