Pitihän siihen oveen hitsata molemmat nurkat.
Toiseen oveen laitan koko oven leveydeltä jonkun 15cm suikaleen.
Muuten ne ovien sisäpellit on kunnossa, mutta kyllä ne hiekkapuhalletaan, ja paikat laitetaan niin kuin tehtaan jäljiltä, eli taitetaan sillain päällekkäin.
Ihan päittäissaumalla hitsaan. Hommasin semmosen hitsausmaskin, joka ittestään tummenee, niin jopa on helppo hitsata. Suosittelen kaikille, jotka vähän enemmän hitsaa!!!
Kun paikat on hitsattu, ne tinataan ensin ja sitten muut tökötit. Pyrin siihen, ettei milliä enempää pakkelia mene mihinkään, vaikka koko kyljetkin pitää vaihtaa. Siinä laitetaan ammattitaito nimittäin kokemukselle. Tai oikeastaan kärsivällisyys, kun se on aika hidasta vetää päittäissaumalla, sillain ettei se pahasti vetele. Sitten pyrin lyömään sen saumakohdan aina jonkun 0.5mm alemmas. Voi kuulostaa typerältä, mutta niin se tehdään pitkissä hitsauksissa... Tai minä ainakin teen.

Tässä on yks kuva tuosta paikasta. Itse paikan pelti on hiottu 60:llä kun muu ovi on 16sella fiiberillä, niin näyttää vähän oudolta. Tuo profiili on tuossa sen takia, että saa kaarevuudet kohdilleen. Mittasin toisesta ovesta ne kaarevuudet sun muut, oviahan pitää pohjatöitä tehdessä sovittaa kuitenkin, noiden kylkien takia ja muutenkin kun huolella tekee, niitä joutuu useamman kertaan käyttämään pois paikaltaan. Tuo paikka näyttää sentin liian leveältä mutta se taitetaan sitten sinne sisään.

Uploaded with
ImageShack.usTässä on toinen kuva, vähän eri kulmasta ja tuo profiili on alempana pari tuumaa, siinäkin on kaarevuudet kohdillaan. Kun nuo nurkat on molempiin suuntiin vähän kaarevia. Oven toisessa päässää ei ole kuin alaspäin kaareva. Toki voi olla, että muoto heittää, kun sen nappasin toisen puolen ovesta. Mutta kyllä ne paikallaan ollessaan näytti olevan ok!

Uploaded with
ImageShack.usPitää muistaa kuitenkin, että tätä toisen suunnan kaarevuutta ei ole kuin hyvin vähän, eli ei mitään mullistavaa. Metrin matkalla 3-4mm, eli hyvin hyvin vähän.
Tässä vielä toiselta puolelta ovea. Tuohan pitää hiekkapuhaltaa, nämät pintapellit on sillai heftattu, että pysyy muoto kohdillaan. Mutta ei tuohon paljoa peltiä mene, rälläkällä on tosiaan tehty hyvin pieni ura, josta se taitetaan.

Uploaded with
ImageShack.usNuo pitää hiekkapuhaltaa, nuo ovien nurkat ja alaosat, ovien sisäpuolelta tuolta alaosastaan toki.
Noista on irroteltu peltejä väliaikaisesti, että saa sämplättyä ne mekanismit sun muut. Ne on todella helppo hitsata tommoset, kun ei ole vetelyn pelkoa. Siis ovien sisäpellit. kun ne 0.8 lla rälläkän laikalla ajaa, niin saa suoraan hitsata kiinni vaan.
Nyt on mennyt jokunen päivä etten ole tätä autoa tehnyt, kun on ollut muuten töitä kädet täynnä.
En ole kerennyt vielä edes hiekkapuhaltaa pohjaa. Mutta se on nopea työ, sitten joutuu taas pariksi kolmeksi viikoksi laittamaan volvon telakalle. Toki oikeaan asentoon ja pukkien päälle, väliaikaiset systeemit ja tuet voi sitten irroitella.
Pari asiakastyötä pitää tossa kohta aloittaa, niin tulee taukoa, mutta saa rahaa vastaavasti lissee...

Olis vaan kelit kohillaan. Ei viittis tallissa hiekkapuhaltaa...
Kun noissa asiakastöissäkin pitää muutamia paikkoja puhaltaa.
Eli poutaa poutaa näytä sarves, vai miten se meni.
