ATA on viettänyt talvea kylmässä katoksessa niin ei ole tullut tehtyä sille juuri mitään. Eilen on auto ajettu talvisäilöstä pihakatokseen. Suomenvolvokerho kysyi autoa ja pienoismallia Tampereelle näyttelyosastolle, kiitokset että rojekti kiinnostaa ilmeisesti muitakin. Videota jotkut autosta toivoivat enkä sitä vieläkään pysty laittamaan(lue:omistan vain vanhan digikameran jonka videosta ei tahdo saada selvää) mutta 27.-28.4.2013 autoa voi tulla katsomaan Pirkkahalliin. Myös kerhon kokoontumisajoon kesäkuussa olisi tarkoitus osallistua.
Pohjapanssari on koesovituksessa. Huoltoluukkukin löytyy putsarin vaihtoa varten.Öljynputsarin sijoituksen vuoksi piti tehdä sille suoja. Aine on 3mm alumiiniä. Taakse täytyy vielä tehdä kiinnikkeet ja puhkaista reikä öljyropun alle, kunhan saan auton nosturille. Empä muistanutkaan miten hankala on rymytä auton alla pukin varassa. Vaikken muuta tehnyt kuin vaihdoin vaihteistoöljyt ja laitoin pohjapellin paikalleen niin tuli nosturia ikävä. Hattua nostan niille jotka rakentavat pelkän tunkin kanssa. Flektin olen muuttanut kaksinopeuksiseksi niin että hidas käynnistyy anturin mukaan ja 2-nopeus katkaisijalla tai boxin ohjaamana.

"Tee se itse rekarot."Etupenkkejä korjailin/parantelin. Liimasin kontaktiliimalla kangasvahvikkeet varaosa-autojen etupenkeistä ottamiini ehjiin superlooneihin, sekä parin centin soirot reunoihin vanhoista penkeistä. Verhoilukangas venyi just ja just paikalleen, eikä ulkonäkökään juuri muuttunut. Sopii hyvin muuhun teemaan, mutta tarjoaa huomattavasti paremmin sivuttaistukea. Jospa ei ensi kesänä tarvitsisi enää moottoritienrampeissa nojata oviverhoiluun.
Myös "puulistat" päällystin uudelleen pähkinäjäljitelmällä. Edelliseen teippiin oli jäänyt muutamia kurttuja, niin ovatpahan nekin nyt sitten siistit.

Jarrusatulat ovat olleet ennen zinkki-sprayllä maalatut, mutta ruoste tuppaa tulemaan alta parin vuoden välein. Nyt kokeilin muuta maalia ja väriä. Aluksi mietin keltaista taikka sinistä olisiko liian tuuningit ja päädyin sitten tuollaiseen kultaan, jollaisia vaihtosatulatkin nykyään usein ovat. Aika näyttää miten kauan nyt pysyy, hiekkapuhallushan ensin olisi se ainoa oikea ratkaisu tälläisiin osiin jos hyvät haluaa.