Jos täältä vielä lisäinfoa ?
Autolla ajettu 313tkm, turbona alkuperäinen 15g joka on kuivahko eikä pidä mielestäni mitään ylimääräisiä viserryksiä ajossa, auto kuitenkin kuluttaa öljyä n. 0.5l/2tkm, autossa 3" Dp ja race cat. Loppuputkisto vakio.
Vakiona paineet nousi auton oman ahtomittarin mukaan vajaaseen puoliväliin (se valkoinen alue) Silloin ei olut vielä ahtomittaria mutta arviolta 0.5bar.
Autoon ajettiin hiljattain PowerFlashissä Oulussa Karalan viilaama softa sisään (1.2bar max) Testilenkillä huomattiin hitaahko paineennousu joka jäi 0.8bariin.
By pass todettiin vuotavaksi ja se vaihdettiin. Uusi yritys ja pienoinen parannus nousunopeuteen ja 0.9bar. Tehonlisäys oli kuitenkin selvä ja läksin kotimatkalle.
Nyt käytössä oleva kaava on semmoinen että heilahtaa 0.9bar mutta heti siitä tippuu 0.7bar ja siinä pysyy tasan.
Irroitin eilen hukkaportinletkun ja testasin vaikutusta.
-"pehmeästi" kiihdyttämällä paineet 1.0-1.1bar (kuitenkin kaasu aivan pohjassa)
- reippaammin polkastaessa heilahtaa selkeästi yli tuon 1.2bar, toppuuttelin menoa heti siihen koska en halua rikkoa paikkoja.
- auto toimi loistavasti eikä nykymisiä ym esiintynyt

Tämmöinen se pitäis olla !
- ei mitään savupilviä tai ylimääräisiä ääniä turbosta
Selvähän on se että joku estää normaalin ahtopaineen nousun. Kysymyksiä tietäjille -
Ahdin loppu ? Pakopesä halki reilummin (tyhjäkäynnillä vetää tuulettimen kautta kabiiniin kitkerää pakokaasua jostain) ja lambda valo syttyy satunnaisesti (=jatkuva liian laiha/rikas seos) ?
TVC jumittaa ? Auto toimii kuitenkin normaalisti noilla 0.7bar paineilla
Niitä pirun putkistovuotoja joita on jo yritetty etsiä ?
_________________________________________________
_____________________________
Ihan tuli mieleen, mitäs jos vetäis hukkaportin letkuun bleederin joka rajoittaisi paineet 1.2 ?
Ruuvaisi hukkaportin niin kireelle kun olis tarve ?
Nämä molemmat harakirit toimisi ohjelman ansiosta ok ?
edit: Varsinkin tämä bleederihomma olisi kiinnostava (halpa&helppo)