Kulkukoira  Proturbo

ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99->V70 D5 -04->V90 s.34

• 502 Vastauksia
  • 146256 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Hmm... Vanteita on kolmesarjaa, joten ei oikein tarvetta. Ja mulla on jo uus laitteisto kiikarissa kuhan pääsis entisistä erroon.

Millasia vanteita löytyy? onko ylimääräisiä renkaita?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Pähkäilyä ja pähkäilyä..taidan hankkia itelle jonku toisenki vhvarin. Saapi paukuteltua ovikajarit ja subbarin, kattoo sit jos tuon JBL:n laittas diskanteille.

Onko kokemuksia noista edullisista? oikeestaan eniten houkuttais se hinta ja se että ne on takuun alaisia vehkeitä:

4-kanavaiset

-Megakick Silversonic 2200 (mahottomat teholukemat tuolle rahalle..  ::) :)
-RENEGADE REN-1100 S
- MOHAWK Silver series MS300.4
-Sony XM-ZR604
-CRUNCH GTR-350.4
-Ground Zero Iridium GZIA4115HPX
-JBL GTO1004E

Tai vaihtoehtoisesti 5-6 kanavaa

-McHammer Ghost 5.1 (älyttömyyksiä hipova tehoilmoitus..  ::) )
-SilverSonic 3200

Tai käytettynä esim sellanen pomon ja Hiltsun kehuma SPL S-4006

Mihin kannattas rahansa iskeä?
« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 20:33:44 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Suoli

• Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
    • "T5RS70XC"
Riippu tietty että millasta subia meinasit ruokkia? Aika vähäseltähän tuo teholukema kuulostaa...saat vaan särettyä ku aliteholla soittelet. Ellei siulla sit oo joku pieni ja heikko 8" subikka  ;)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Suoli

• Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
    • "T5RS70XC"
Ajelet tuolla vahvarilla oviin 160w ja diskanteille 45w. Sit hommaat oman vahvarin subille missä puhtia piisaa :P

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Ajelet tuolla vahvarilla oviin 160w ja diskanteille 45w. Sit hommaat oman vahvarin subille missä puhtia piisaa :P

Riippu tietty että millasta subia meinasit ruokkia? Aika vähäseltähän tuo teholukema kuulostaa...saat vaan särettyä ku aliteholla soittelet. Ellei siulla sit oo joku pieni ja heikko 8" subikka  ;)

Kerkesin muokkaa viestiä jo sillä aikaa ku vastasit. :)

Eli subi on 12" SPL. En muista teholukemia, olisko sinne saanu 250wattia puskea? Mielessä on kyllä käyny että vois laittaa esim kaks 10-tuumasta, olisko ideaa?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Eli siis S-4006:n tehot on 4x50 + 2x160/1x320W.
Ja jos tuollaisen ostat niin multa saat linkit säätö ohjeisiin.
Mutta tuossa noita kaupan.
http://www.nettivaraosa.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=10985804&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php

Tuosta aktiivisesta etupäästä sen verran että, onko sulla kuinka paljon kokemusta näistä hommista ja laitteiston säätämisestä?

Eli subi on 12" SPL. En muista teholukemia, olisko sinne saanu 250wattia puskea? Mielessä on kyllä käyny että vois laittaa esim kaks 10-tuumasta, olisko ideaa?
Kyllä sinne saa enemmänkin puskee.   ;) Mulla on elementti tällä hetkellä kestoltaan 250W RMS/1000W peak.

Mä ajoin aikaisemmin tolla kahta kymppiä, 2 ohmiin.   ::)  Vaikkei sitä ilmotetakkaan niin kyllä se sen kesti. Kiitos Autosoundin kun testas sarjaa joskus.   :pomo:
Mahdollisimman herkät ja laadukkaat elementit mielellään. Ehkä käytettynä?

Poissa Suoli

• Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
    • "T5RS70XC"
Ite iskisin rahani tuohon ground zeroon tai sitten Spl dynamicsiin..riippuu nyt kuinka paljon niita kanavia tarviit. Subin valintakin riippuu budjetista!?!

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Ite iskisin rahani tuohon ground zeroon tai sitten Spl dynamicsiin..riippuu nyt kuinka paljon niita kanavia tarviit. Subin valintakin riippuu budjetista!?!

No, autossa on 8 kaiutinta vakiona, ja tallissa olis yks 12" subi ja yksi 4x45w vahvistin. Edullisella rahalla meinasin selvii, eli joko uus edullinen vahvari tai käytetty laadukkaampi, hintaa ~160e. Arvannet että jos jostain hankin 10" subbarit niin nekään ei mahottomia tule maksamaan.  :D

Eli pääasiallinen tarkoitus on rakentaa edullisesti mukavasti soiva laitteisto jota ei ole tarkoitus vertailla kenenkään muun soittolaitteiston kanssa, eikä autolla ole tarkoitus myöskään osallistua minkäänsortin äänepainekisoihin. Edullisesti siksi että autn kunnossapito ja kelkkailuharrastus ovat kumpikin tärkeysjärjestyksessä ylempänä.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring

Tuosta aktiivisesta etupäästä sen verran että, onko sulla kuinka paljon kokemusta näistä hommista ja laitteiston säätämisestä?

Kyllä sinne saa enemmänkin puskee.   ;) Mulla on elementti tällä hetkellä kestoltaan 250W RMS/1000W peak.

Mä ajoin aikaisemmin tolla kahta kymppiä, 2 ohmiin.   ::)  Vaikkei sitä ilmotetakkaan niin kyllä se sen kesti. Kiitos Autosoundin kun testas sarjaa joskus.   :pomo:
Mahdollisimman herkät ja laadukkaat elementit mielellään. Ehkä käytettynä?

Ei.  8)

Voipi olla että saa lataa enempi ku sen 250w, tosin se elementti on valmistettu luultavasti juuri ennen nuijasotaa eli tehonkestotkin lienee muuttuneet sen jälkeen?

Miten ne kympit soi? Sulla on nyt vissiin 12"? Vai 2x12"? Ja tosiaan mulle passaa käytetyt kympit jos ne vaan pelaa.

EDIT: kattelin juu noita SPL:n lankkuja, tuo vantaan kampe olis aika lähelläki.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 20:58:21 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
D pilareissa olevat disset sitten suhisee ja sihisee vahvistettuna, ainakin mulla. Leikkasin jakosuotimella korkeimmat pois niin menettelee. Tosin niin tekee etummaisetkin.   :facepalm:

Mites olis sellanen ehdotus että hyödynnät tuon vahvarin. Hommaat sille subille jonkun mono tai vastaavan vahvarin. Mutta ostat erillissarjan eteen. Ne alkuperäset menettelee jotenkuten mutta kyllä mä kaipaan sinne jo muuta.
Omassani en tule takimmaisiin kajareihin keskittymään, ne pysyykin vakioina.

Ei.  8)

Voipi olla että saa lataa enempi ku sen 250w, tosin se elementti on valmistettu luultavasti juuri ennen nuijasotaa eli tehonkestotkin lienee muuttuneet sen jälkeen?

Miten ne kympit soi? Sulla on nyt vissiin 12"? Vai 2x12"? Ja tosiaan mulle passaa käytetyt kympit jos ne vaan pelaa.

EDIT: kattelin juu noita SPL:n lankkuja, tuo vantaan kampe olis aika lähelläki.
No sen oppii tekemällä.

No saa kuten sanoin. Vaikka sen 1000W.

Kympit soi ihan hyvin(vanhat Infinity Referencet). Nykyään mulla on vaan toinen noista, toinen myyty.

Otat yhteyttä kaveriin.

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Kyllä mie suosin käytettyjä vehkeitä, esim tämön hetkiset laitteet mulla olisi uutena maksanut 1800€ Mietin tossa, jotta jos sulla se vahvistin puskee sen 4 x 45w niin melkein ajaisin niillä aluksi etupäätä, ja subille ostais jonkun 600w - 1500w vahvistimen. Onko se subi muuten dynamics vai sellainen pro Q yhdellä vai kahdella kelalla? Mie mieluusti myisin sulle tuon 1200w vahvistimen. PS: DVD soitinkin olis kaupan :D Ja kun unohtu vastata niihin vanteisiin, niin reblikat, antliat ja pellit. 

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
D pilareissa olevat disset sitten suhisee ja sihisee vahvistettuna, ainakin mulla. Leikkasin jakosuotimella korkeimmat pois niin menettelee. Tosin niin tekee etummaisetkin.   :facepalm:

Mites olis sellanen ehdotus että hyödynnät tuon vahvarin. Hommaat sille subille jonkun mono tai vastaavan vahvarin. Mutta ostat erillissarjan eteen. Ne alkuperäset menettelee jotenkuten mutta kyllä mä kaipaan sinne jo muuta.
Omassani en tule takimmaisiin kajareihin keskittymään, ne pysyykin vakioina.
No sen oppii tekemällä.

No saa kuten sanoin. Vaikka sen 1000W.

Kympit soi ihan hyvin(vanhat Infinity Referencet). Nykyään mulla on vaan toinen noista, toinen myyty.

Otat yhteyttä kaveriin.

Se SPL:n S-4006 on nyt sit hankittu. Virtakaapelia tarvii hakea, mutta minkä paksusta pitäis olla+ Tarkotus olis vetää yhdellä kaapelilla josta sitte jakaa kummalleki vahvarille. Eli SPL antas 2 ohmilla yht vissiin 660w (?) ja se JBL 240w. ELi miten se virrantarve laskettiin, 900w jaettuna 12 volttia tekee 75 ämpäriä, ei kai se noin tainnu mennä? Kuin paksua kaapelia pitää hankkia akulta jakopalikalle? Käytössä tulee olemaan 4 ohmin vastus, eli tehot tosiasiassa alempana mut jos laskee tuon 2 ohmin mukaan niin pitäs riittää? Vai viekä vahvari saman virtamäärän joka tapauksessa, antaa vaan huonomman tehon isommalla vastuksella?

Alkuun meinasin laitella ton 4006 ohjaamaan ovikajareita ja subia, ja sit joskus jos jaksaa niin laittaa se JBL diskanteille. Pitääkö mun kiertää vahvarilta ovikajareille menevät piuhat koko matka sinne autoon vai saako ne yhdistettyä jossakin alkuperäisiin piuhoihin?
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 21:40:19 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa ÄRRRÄ

• Grand Luxe Touring
Kyllä mie suosin käytettyjä vehkeitä, esim tämön hetkiset laitteet mulla olisi uutena maksanut 1800€ Mietin tossa, jotta jos sulla se vahvistin puskee sen 4 x 45w niin melkein ajaisin niillä aluksi etupäätä, ja subille ostais jonkun 600w - 1500w vahvistimen. Onko se subi muuten dynamics vai sellainen pro Q yhdellä vai kahdella kelalla? Mie mieluusti myisin sulle tuon 1200w vahvistimen. PS: DVD soitinkin olis kaupan :D Ja kun unohtu vastata niihin vanteisiin, niin reblikat, antliat ja pellit.

Se subi on sellanen pyöree.  8) Kalvoki on varmaan puuta, ei muovia oo tunnettu vielä sillon.

En minä niitä vanteita niin välttämättä mutta renkaille olis tarve! Onko minkäänlaisia ylimmäräsenä?
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
Se SPL:n S-4006 on nyt sit hankittu. Virtakaapelia tarvii hakea, mutta minkä paksusta pitäis olla+ Tarkotus olis vetää yhdellä kaapelilla josta sitte jakaa kummalleki vahvarille. Eli SPL antas 2 ohmilla yht vissiin 660w (?) ja se JBL 240w. ELi miten se virrantarve laskettiin, 900w jaettuna 12 volttia tekee 75 ämpäriä, ei kai se noin tainnu mennä? Kuin paksua kaapelia pitää hankkia akulta jakopalikalle? Käytössä tulee olemaan 4 ohmin vastus, eli tehot tosiasiassa alempana mut jos laskee tuon 2 ohmin mukaan niin pitäs riittää? Vai viekä vahvari saman virtamäärän joka tapauksessa, antaa vaan huonomman tehon isommalla vastuksella?

Alkuun meinasin laitella ton 4006 ohjaamaan ovikajareita ja subia, ja sit joskus jos jaksaa niin laittaa se JBL diskanteille. Pitääkö mun kiertää vahvarilta ovikajareille menevät piuhat koko matka sinne autoon vai saako ne yhdistettyä jossakin alkuperäisiin piuhoihin?
Tuossa on lasku ohjeita.
35:n taitas piisata mutta paksummasta ei oo haittaa. Mulla on muistaakseni joku 35:n tjsp.

Toi 4006:n 5/6 kanavat sillattuna, 2 ohmiin ajettuna ei nosta tehoa älyttömästi. Virrankulutusta kyllä.

Mutta miks sä haluat saada disseille oman vahvistimen? Ne kyllä kuuluu muutenkin.  ;)
Mieluimmin ajaa etupään aktiivisena tai jopa siltaa kanavat soittaan sitä stereona(vähemmän kikkailua).
Mulla oli tosiaan 9satkussa toi kolmikanavaisena. 2x160 ja 1x320?? Nyt en oo sitä vielä tehny, kun ei oo parempaa erkkasarjaa vaan noi omat erkat.

Tossa noita ohjeita.
http://www.powerset.fi/autohifi/spldynamics/s-suodin.htm
http://www.powerset.fi/autohifi/spldynamics/s-input-mode.htm

Poissa Hiltsu

• Grand Touring
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: ÄRRRÄ:n nokijyrä, V70 -99
« Vastaus #164 : 14.05.2012, 23:39:31 »
Tuo 4006 vie virtaa ihan kivasti. Vähintään 35'neliöstä, taikka sitten ostat 20'nelilstä, pari relettä ja joku pikku akku plus sulakkeet, riittää se virta tulevaisuudessa laajentaakkin. Mutta kaapelia mennee sellanen 6,5m plus 1m maa kaapeli, sekä laturilta akulle. Noin 10m x 15€ = 150€  2 x rca ~ 25€ / kpl = 50€ 2x2,5'neliöstä kaijjutin kaapelia 25-30m ~25€ liittimet, blokit, sulakkeet ja tarvikkeet 50€ eli kaapelointiin karkeasti 275€ Mukavan halpaa. Mie käyn huomenna kattoo miltä yhet 16" kumit näyttää, vai oliko sulla 16" vanteet?

Carcom Oy  Elekma