Mittaa nyt se välys. 
Noista T5 jousista sitten sellanen asia että kaikki ei sitten madalla välttämättä laisinkaan.
Mullakin on sellaset jouset jotka on T5:sta ja madalsi dieselin keulaa sen 2cm. Bensa koneisessa ei sitten ehkä niin paljoa.
Eli mitakkaas nyt ensin sen oman keulan korkeus. 
Eläpä piällikkö hätäile.

Tässä on vasta pari viikkoa vikaa haeskeltu.

EDIT: sitä välystä on siis toista milliä, ei tarvi edes mitata..aion sen kyllä tänään mitata ja shimmata jos vaan ehtii.
Ja noista jousista..outoutta. Purin T5 tolpat tänään. Jouset on vihreällä värikoodilla, liekö ne on luotettavia tosin? Toin jouset kotia, vertasin tallista löytyviin keltaisella täplällä varustettuihin jousiin. Ne keltasella täplällä olevat oli mulla siis siinä 855:ssa, ja keula oli vähän enempi ku korkee. Noh..mittaamaan irtojousia, ne mahottoman pitkät keltasella merkatut jouset oli 20mm lyhyemmät ku nuo oletettavasti T5 jouset, eli keltaset 44,5cm ja vihreet 46,5cm. Vaikutti tosin että vihreet olis pehmeämmät, joskaan muuten en saanu sitä kokeiltua kuin ite painamalla niitä kasaan. Silti "sokkotestin" perusteellakin päädyin aina siihen tulokseen että vihreet tuntu pehmeämmiltä. Pomolla oli T5 jouset irrallaan..? Kato löytyykö mitään väriä ja minkä mittaset ne on.
Kylmää asiaa:
Kävin sähkömiehen juttusilla tänään. Sanoi että magneettikytkimen välyksen pienentäminen voisi auttaa..sanoi myös että järjestelmä ei tunnista liian isoa välystä eikä kykene siitä varoittelemaan silloin. Eli kertauksena, sisäkierron ja ilmastoinnin valot vilkkuu noin 20sek AINA kun laittaa virrat päälle riippumatta siitä onko auto käynnissä vai ei, onko ajettu vai ei, onko kylmäkone päällä vai ei ja onko ilma kylmä vai lämmin. Kysyin että voinko simmata kompuran uusiksi riippumatta siitä auttaako se vai ei, vastaus oli että vahinkoa ei synny kunhan välys on sen verran iso että kompura pääsee kytkeytymään pois päältä.
Eli, nyt tarvii simmailla magneettikytkin kohilleen ja kattoa mitä vaikuttaa. Järjestelmä itessään ei kuulemma tosiaan tuota ymmärrä, mutta lämpenemisen aiheuttaman oikosulun kuulemma ymmärtää. Näkee sitte vilkkuuko valot vielä simmauksen jälkeen.
Joku joka näiden kanssa on jo ehtiny värkkää..
-onko kompurassa itessään jonku sortin lämpöanturi?
-onko jollakin antaa arvoja esim sille anturille joka on rintapellin vieressä ilmastoinnin putkessa. Omaani mittailin ihan vaan yleismittarilla, johtoon tulee jännite ja anturi on kytkeneenä koko ajan. Ilmeisesti katkasee vasta sitten jos paine nousee liikaa tai aine on liian kylmää? (onko tuo nimenomainen anturi paine- vai lämpöanturi..?) Ja montako ilmastointiin liittyvää anturia tuosta laitoksesta löytyy, ja missä ne sijaitsee?
-Jos ilmastoinnin paneelissa on vikaa niin miten se mahtaa ilmetä? Omasta kun en käytön perusteella löydä mitään vikaa, eli lämmönsäätimet toimii, myös vyöhykkeittäin. Puhalluksen suuntaus toimii, puhaltimen voimakkuuden säätö toimii sekä manuaali- että automaattiasennossa. Sisäkierto toimii. Kylmäkoneen ohjaus toimii, eli lähtee päälle silloin kun haluaa, olettaen että ei ole juuri sammunut.
Edittiä, tuo vika alkoi vasta auton oston jälkeen, ja ilmastointi oli vain ja ainoastaan hajakäytöllä silloin. Vian alkamishetkellä ilmastointi ei ollut päällä. Ennen nita valojen vilkkumisia kytkeytyi normaalisti.