Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi Volvo V40

  • 513 Vastauksia
  • 201914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 841
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #435 : 26.07.2016, 17:35:29 »
Niin siis se tunnistin on Volvoissa myös keskikonsolissa jolla se haistaa, että onko avain autossa vai ei. Taskussa sitä itsekkin pidän, mutta auto ei käynnisty ellei se keskikonsolin tunnistin haista avainta. Tottakai se siihen parkkiin jää jossei avainta ole mukana. Joo eihän se kaikille sovi ja sillähän se useissa onkin valinnaisena varusteena.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #436 : 26.07.2016, 21:30:50 »
Tätä(kin) kuinka pitkälle pääsee kun avaimet on toisen taskussa baarissa on testattu TopGearissa ;)
Ihan hauska jakso tämäkin.
Ja ei liene laitteen vika, jos ja kun käyttäjä toimii väärin?
Mutta se on se manuaali niin vaikea asia...
Itse jouduin tosin alentumaan (taas) sen tutkimiseen. Kun ei vaan osaa niin ei osaa.
Mun laitteessa se on 'radion' kovolla ja netissä esim näin: http://support.volvocars.com/fi/cars/pages/owners-manual.aspx?mc=312h&my=2014&sw=13w46#category=93103cc79c2a6acec0a801e8010cabf6

T: Antti R.
Ps. Juu kokeiltiin mm. tuo avaaminen. Naapuri yritti avata apparin oven kun seisoin kuskin oven vieressä, ei toiminut Siis ei auennut toiselta puolelta. Kahden avaimen systeemi seuraavaksi kokeiluun.

Ps2. On minullakin pari Omena laitetta. En osaa niitäkään ilman manuaalia :(
T: Osaamaton.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2016, 22:48:36 kirjoittanut ARonkko »
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #437 : 26.07.2016, 22:39:24 »
Ja ei liene laitteen vika, jos ja kun käyttäjä toimii väärin?
Mutta se on se manuaali niin vaikea asia...

No tuota, mitenkähän tämän nyt kohteliaasti muotoilisi. Sanotaan nyt vaikka niin että tämän tyyppinen asenne loppukäyttäjiin on johtanut monet suuryhtiöt suuren suuriin vaikeuksiin ja jopa ulos koko bisneksestä. Sen sijaan toisenlainen asenne on johtanut aivan fantastisiin tuloksiin. Eräänkin yrityksen jo edesmennyt perustaja vaati että tuotteiden tulee olla niin helppokäyttöisiä että lapsikin osaa niitä käyttää ja tänäpänä firma on mitälie maailman suurimpia yrityksiä ja niin pois päin. Meidän suomalaisten jos kenen tulisi tuntea tuo tarina ja käyttäjäystävällisyyden musertava voima..

Edit: voi hyvänen aika, lukekaapa tämä. Signaali boosterilla auton voi avata vaikka omistaja olisi avaimineen jalkapallokentän mitan päässä :facepalm: Näitä boostereita voi ostaa netistä(17usd). Suositellaan muun muassa käärimään avain folioon :idiot2: :idiot2: :idiot2: Etäisyyden seuranta luonnollisesti korjaisi tämän bugin mutta siihen asti kuluttajien vika ;)

http://www.forbes.com/sites/josephsteinberg/2015/05/12/vulnerability-in-car-keyless-entry-systems-allows-anyone-to-open-and-steal-your-car/#5a9f8e974b7c

Ai niin, myrsky nousemassa kun pöljiä kuluttajia on kuollu näiden avaimettomien härdellien takia. Sanovat että näissä keyless systeemeissä olisi "inherent design flaw". Kuolettava sellainen. Siis perustavaa laatua oleva suunnittelukäpy..
http://www.nbcnews.com/business/autos/keyless-automobile-ignition-systems-are-fatally-flawed-critics-say-n490111
« Viimeksi muokattu: 26.07.2016, 23:08:49 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #438 : 27.07.2016, 07:17:26 »
Nyt on tasan viikon ollut alla facelift V40 D4 A Business Inscription. Mukavalta tuntuu, ja sarjassa uusi varustetasoversio amber-nahkaverhoiluineen tuntuu mukavalta vaihtelulta. Thorin vasara-ledivalot ovat aika kivat lookiltaan livenä. Kone kiskoo väkevästi ilman Polestariakin, ja lootaa lienee softaltaan kehitetty edelleen, sen verran sujuvan huomaamatonta on toiminta ja moottorijarrutusta on lisätty -eipähän syö niin paljon jarrupaloja taajamassakaan. Ehdittiin tekemään entisellä D4 A Polestar R-Designilla Euroopan reissu (Saksa, Itävalta, Liechtenstein), ja autobaanoilla sai mittarinopeuden nostettua 245 km/h:iin todellisen oltua gps:n mukaan 239. Kulutus oli matkavauhteihin verrattuna naurettavan pieni.

Katsotaan sitten ensi vuodena aikana, josko Volvolta tulisi aivan uusia mielenkiintoisia malleja houkuttimiksi, kuten XC40 tai upouusi S60...
V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #439 : 27.07.2016, 10:53:59 »
Nyt on tasan viikon ollut alla facelift V40 D4 A Business Inscription. Mukavalta tuntuu, ja sarjassa uusi varustetasoversio amber-nahkaverhoiluineen tuntuu mukavalta vaihtelulta. Thorin vasara-ledivalot ovat aika kivat lookiltaan livenä. Kone kiskoo väkevästi ilman Polestariakin, ja lootaa lienee softaltaan kehitetty edelleen, sen verran sujuvan huomaamatonta on toiminta ja moottorijarrutusta on lisätty -eipähän syö niin paljon jarrupaloja taajamassakaan. Ehdittiin tekemään entisellä D4 A Polestar R-Designilla Euroopan reissu (Saksa, Itävalta, Liechtenstein), ja autobaanoilla sai mittarinopeuden nostettua 245 km/h:iin todellisen oltua gps:n mukaan 239. Kulutus oli matkavauhteihin verrattuna naurettavan pieni.

Katsotaan sitten ensi vuodena aikana, josko Volvolta tulisi aivan uusia mielenkiintoisia malleja houkuttimiksi, kuten XC40 tai upouusi S60...
Tuo tuleva XC40:nen kanssa kiinnostaa kovasti  :P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #440 : 27.07.2016, 10:59:53 »
No tuota, mitenkähän tämän nyt kohteliaasti muotoilisi. Sanotaan nyt vaikka niin että tämän tyyppinen asenne loppukäyttäjiin on johtanut monet suuryhtiöt suuren suuriin vaikeuksiin ja jopa ulos koko bisneksestä. Sen sijaan toisenlainen asenne on johtanut aivan fantastisiin tuloksiin. Eräänkin yrityksen jo edesmennyt perustaja vaati että tuotteiden tulee olla niin helppokäyttöisiä että lapsikin osaa niitä käyttää ja tänäpänä firma on mitälie maailman suurimpia yrityksiä ja niin pois päin. Meidän suomalaisten jos kenen tulisi tuntea tuo tarina ja käyttäjäystävällisyyden musertava voima..

Edit: voi hyvänen aika, lukekaapa tämä. Signaali boosterilla auton voi avata vaikka omistaja olisi avaimineen jalkapallokentän mitan päässä :facepalm: Näitä boostereita voi ostaa netistä(17usd). Suositellaan muun muassa käärimään avain folioon :idiot2: :idiot2: :idiot2: Etäisyyden seuranta luonnollisesti korjaisi tämän bugin mutta siihen asti kuluttajien vika ;)

http://www.forbes.com/sites/josephsteinberg/2015/05/12/vulnerability-in-car-keyless-entry-systems-allows-anyone-to-open-and-steal-your-car/#5a9f8e974b7c

Ai niin, myrsky nousemassa kun pöljiä kuluttajia on kuollu näiden avaimettomien härdellien takia. Sanovat että näissä keyless systeemeissä olisi "inherent design flaw". Kuolettava sellainen. Siis perustavaa laatua oleva suunnittelukäpy..
http://www.nbcnews.com/business/autos/keyless-automobile-ignition-systems-are-fatally-flawed-critics-say-n490111

Tämä on se design flaw:

You wouldn't deliberately leave your car running after you pull into the garage, but if that car has a keyless push-button ignition you could forget to turn it off. With an attached garage, the carbon monoxide spewing out of the tailpipe could very easily seep into your house, causing illness or death.

"We have documented at least 19 fatalities that are specifically attributed to keyless ignition vehicles since 2009 and 25 more close calls," said Janette Fennell, founder and president of the safety group KidsAndCars.org. "As more keyless ignition vehicles are sold, we are going to see these predictable and preventable injuries and deaths increase."


Yhtä lailla avaimellinen auto voidaan jättää käyntiin omaan talliin, koska tallissa tietenkin jätettiin ennen vanhaan avaimet virtalukkoon. Eihän tuo eroa siitä mitenkään.

Ja tavallinen nykyajan avain, jonka napista painat ovet auki ja jätät taskuun, tuo sama ongelma on siinäkin.

Aistin lievää jenkkien ylireagointia tyhmiin käyttäjiin.


Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #441 : 11.10.2016, 20:12:38 »
Nyt on tasan viikon ollut alla facelift V40 D4 A Business Inscription. Mukavalta tuntuu, ja sarjassa uusi varustetasoversio amber-nahkaverhoiluineen tuntuu mukavalta vaihtelulta. Thorin vasara-ledivalot ovat aika kivat lookiltaan livenä. Kone kiskoo väkevästi ilman Polestariakin, ja lootaa lienee softaltaan kehitetty edelleen, sen verran sujuvan huomaamatonta on toiminta ja moottorijarrutusta on lisätty -eipähän syö niin paljon jarrupaloja taajamassakaan. Ehdittiin tekemään entisellä D4 A Polestar R-Designilla Euroopan reissu (Saksa, Itävalta, Liechtenstein), ja autobaanoilla sai mittarinopeuden nostettua 245 km/h:iin todellisen oltua gps:n mukaan 239. Kulutus oli matkavauhteihin verrattuna naurettavan pieni.

Katsotaan sitten ensi vuodena aikana, josko Volvolta tulisi aivan uusia mielenkiintoisia malleja houkuttimiksi, kuten XC40 tai upouusi S60...


Ei tule uutta S60:stä, siksi omakin meni juuri tilaukseen. Luotettavan lähteen mukaan ensi vuoden  lopulla tulee uusi XC60:nen toimitukseen, kuten XC60 Classic mallin myynnin aloituksesta voi arvata. Uuden V60 asiakastoimitukset alkaisivat syksyllä 2018 ja S60:n toimitukset venyvät vielä vuodenvaihteen yli. Aika looginenhan tuo aikataulu on. XC60 on pari vuotta vanhempi malli, kuin S60, joten se saa ensin uuden seuraajan. Tuotannon käynnistyttä kunnolla voidaan alkaa puskea tilauksia sisään uusista S/V-mallin autoista.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2016, 20:16:42 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #442 : 12.10.2016, 12:34:41 »
Tehdään tälläinen pieni vertailu -13 ja -16 D2 Momentum Business (manuaali) mallien välillä helposti havaittamimpien asioiden kohdilta, mitä itse olen huomannut

-16 mallissa kytkinkaaveli hieman eri, peruutusvaihde vaihtanut paikkaa 6 vaihteen taakse. (-13 mallissa 1 vaihteen vieressä) Samalla vaihteiden välityssuhde pidentynyt. -13 mallilla pystyi ajamaan 6 vaihteella 80km/h, mutta nyt tällä -16 mallilla ei ole moisesta ole puhettakaan, vasta n.100km/h vauhdissa voi ajatella kytkevänsä 6 vaihteen

-16 malliin tullut 6hv ja xNm lisää --> kulutus sekalaisessa nyt 4.2l, -13 mallilla 5.1l ajotietokoneen mukaan (ajaja sama)

-16 mallissa nopeutta ei enää näe siitä "radionäytöstä" mikälie -ei toki haittaa kuskia, mutta jos muut haluaa ihmetellä nopeutta

-16 malliin on poppivehkeiden säätöön tullut muutama ominaisuus lisää, muutenkin sointi hieman parempi

Kaikki muu on likipitäen samaa. Ajotuntuma tällä uudella mallilla on hieman jämäkämpi ja käyntiääni hieman karkeampi, johtuuko nostetusta tehosta? En tiedä.

Saa nähdä onko tässä -16 mallissa laatuongelmat saatu kuriin, sillä tuosta -13 mallista vaihdettiin molemmat takaovet takuuseen keskulukon takia.

Kuitenkin loistavia autoja ovat kumpikin :)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #443 : 12.10.2016, 16:03:50 »
Saa nähdä onko tässä -16 mallissa laatuongelmat saatu kuriin, sillä tuosta -13 mallista vaihdettiin molemmat takaovet takuuseen keskulukon takia.

Eikö muuten saanut korjattua? Mulla hieroivat sentään ikkunalasinmoottoreita XC:ssä neljä kertaa saamatta toimimaan takuuaikana  ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #444 : 12.10.2016, 17:01:18 »
Eikö muuten saanut korjattua? Mulla hieroivat sentään ikkunalasinmoottoreita XC:ssä neljä kertaa saamatta toimimaan takuuaikana  ;)


Ei :D Ihmettelin itsekin miksi eivät verhoilua avanneet ja vaihtaneet uutta moottoria  :idiot2: Kaiken huippu oli se, että oikea takaovi vaihdettiin uuteen kaksi kertaa -vasen vain kerran

Sellainenkin tuli mieleen, että toisen talven (auto tuli 01/13) jälkeen peilin sisäänkääntömekanismi rupesi vittuilemaan vaikka kääntö oli molempina talvina poissa käytöstä, sillä jos moottorin välissä on jäätä ja peili pyrkii kääntymään niin tietäähän siinä miten siinä käy. Huollossa kun auton omistaja asiasta mainitsi niin tutkivat asiaa eivätkä kuulemma löytäneet vikaa, mutta kummallisesti peili sen jälkeen totteli -hitaasti tosin.

Sellaiseen asiaa myös kiinnitin huomiota tuossa -13 mallissa, että kun tekee täyskiihdytyksen ja vaikka 3->4 vaihtaessa jättääkin kytkimen pohjaan ja antaa vain rullata niin kierrokset jäivät leijumaan pariksi sekunniksi. Ja jos tuon parin sekunnin jälkeen tarjosit suurempaa pykälää sisään niin auto nykäisi eteenpäin kuin olisi kytkinpommin tehnyt. Huollossa sanoivat, että tuo kierrosten leijuminen on normaalia. Nykäykseen eivät ottaneet kantaa. Mutta miksi tämä -16 malli ei tee kumpaakaan?  :idiot2:  :D

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #445 : 12.10.2016, 19:15:04 »

Ei :D Ihmettelin itsekin miksi eivät verhoilua avanneet ja vaihtaneet uutta moottoria  :idiot2: Kaiken huippu oli se, että oikea takaovi vaihdettiin uuteen kaksi kertaa -vasen vain kerran

Kiinalaiset  ;) ;) ;)
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Diaz

  • Vieras
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #446 : 17.11.2016, 14:31:57 »
Olis itsellä liisarin hankinta edessä ja karsintakierroksen jälkeen kiinnostavia malleja jäi V40 (koska Volvo) ja järkipuolelta Octavia. V40 D2 A ja Octavia Combi 1.6TDI DSG.

Ei tarvii tässä sen kummemmin paneutua tuohon Skeidaan, mutta kaipaisin vähän neuvoja tuon V40:n kanssa että millainen se on ollut ajaa niillä jotka on ajaneet useamman kymmenen tkm? Koeajoin yhden D3 A:n vuosimallia 2013 ja tuntui ihan ok:lta, mutta noin niinkun pidemmän matkan kokemuksia. Onko 200 kilsan siirtymät mukavia, ärsyttääkö joku, miten kulkee uraisella motarilla ym?

Vähän huonosti aseteltuja kysymyksiä mutta kaikki tieto kelpaa. :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #447 : 17.11.2016, 16:32:03 »
Itsellä ei ole pitkältä matkalta kokemusta, mutta sijarina ollut V40 mallia. Itse tykkäsin tosi paljon ajella sillä. Ohjaus todella hyvä. Penkit on myös tukevat ja sopivan kokoiset.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kukkaronvartija

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #448 : 21.01.2017, 11:12:45 »
Uusi volvoilija ilmoittautuu !
Ostin vihdoin elämäni ensimmäisen auton, joksi monen vuoden haaveilun ja jahkaamisen jälkeen valikoitui V40 inscription T3. Se on nyt ollut noin kuukauden alla. Oikein mukavan tuntuinen ja olen aivan myyty tuohon volvo on callilla toimivaan polttoainetoimiseen lämmittimeen. Sen kun voi työpisteellään klikata päälle ja sitten marssia hetken päästä lämpimään autoon. Parkkipaikat ovat sen verran kaukana, ettei kyllä viitsi siellä käydä käynnistelemässä, ja työpäivät ovat sen verran ennustamattomissa, ettei aika-asentelut oikein osu kohdalleen. Ja yhden pidemmän reissun aikana, jonka olen tässä ehtinyt vasta tehdä, ovat nuo itsestään vaihtuvat pitkät/lyhyet ajovalot sekä mukautuva vakionopeudensäädin kyllä olleet ihan luksusta  S* . Ja vaikka kosketusnäyttöä ei olekaan, pystyy tuon sovelluksen ansioista navigaattorin osoitteet ja reitit katsomaan puhelimella ja vain lähettää autoon -ei välttämättä tarvitse edes kirjoittaa kadunnimeä, riittää että sormella tökkää kartalta paikan, minne haluaa. Ja homman voi tehdä vaikka valmiiksi aiemmin, ei tarvitse autoon mennä säätämään.

No aina jotain huonoakin tietysti on.. Nyt huomasin, että pelkääjän puolen ikkunoiden ympäri menevät kromiset koristelistat eivät taida olla ihan täysin kiinni... yhdestä kulmasta kun painaa, niin hieman naksuu ja toisessa kohdassa näyttää olevan myös vähän irti. Kuinka pitkään tuommoista korjataan? Kai tuo takuuseen pitäisi mennä... pitäisi ottaa myyjään yhteyttä. Onneksi ei mitään isompaa ole vielä ilmennyt.. Onko kellään nyt tämän "viimevuoden 2017" mallissa ollut mitään isompaa ongelmaa? Eli mitä kannattaisi vähän tarkistaa? Tosiaan tämä on itselleni ihan ensimmäinen auto, joten aika noviisina mennään kaikissa asioissa  :D Siksi menin huoltosopimuksenkin ottamaan, että ei jää mikään sitten siitä kiinni...

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #449 : 21.01.2017, 11:20:30 »
Onnittelut uudesta kulkineesta :)
Ymmärsinkö oikein, että auto on uutta 2017 mallia? Siinä tapauksessa kannattaa vaikka huollossa sanoa noista listoista, niin tsekkaavat ne. Luonnollisesti tuollaiset kuuluu takuun piiriin uudessa autossa.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Samppasport  Futurez