KL-varaosat  Race.fi

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 341991 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #345 : 17.01.2013, 19:53:19 »
Kiitos!  :)

Tälläistä tänään:

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Sitten kysymys: Mistä saattaa johtua tärinä suoraan jarruttaessa (maantienopeus)? Sellainen, että ratti tärisee selvästi. Alapallot ja rt:n päät on kunnossa, kun ne laitoin syksyllä. Hetken aikaa epäilin, että vanteet eivät olisi tasapainossa, mutta tuskin sekään aiheittaa sellaista tärinää. Jarrutkin on kunnossa, kun ne olen itse tarkastanut silloin syksyllä viimeksi, ja leimallakaan ei inssi niistä huomauttanut.
Onhan vanteet tasaisesti kiinni kaikki samassa momentissa,jarru männät liikkuu vapaasti?/liukutapit jumii?kerran oma auto leimattu vaikka liukutapit oli täysin "tönköt"silti tuli jarruista riittävät tehot
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #346 : 17.01.2013, 20:49:22 »
Onhan vanteet tasaisesti kiinni kaikki samassa momentissa,jarru männät liikkuu vapaasti?/liukutapit jumii?kerran oma auto leimattu vaikka liukutapit oli täysin "tönköt"silti tuli jarruista riittävät tehot

Vanteet on kaikki momentissa joo. Jarrujen männistä tai liukutapeista en varma ole, kun niitä en ole auki käyttänyt, koska ei ollut tarvetta aiemmin. Tuo täristys alkoi ehkä noin kaksi kuukautta sitten vähän niin kuin puun takaa, pikkuhiljaa paheten.

Itsellä ei ole tallipaikkaa, kuin harvoin, silloinkin kaverin tallissa. Pikkuhiljaa tosiaan tarkoitus haalia jarruhilppeet (levyt, palat, käsijarrukengät, asennussarjat. Satulatkin jos näyttää siltä, eli suunnilleen helahoito). Jos tuo jarruvaiva ei pahane, niin ajattelin keväällä tehdä alustarempan "yhteydessä", eli suunnilleen samoihin aikoihin.   

Poissa matti kullas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #347 : 17.01.2013, 21:04:19 »
itsellä on vähän aikaa 740 v-91 GL ... ei ilmastointia, lämppäristä tulee kuumaa , vaan ei ilmaa, onko mahd. vaihdettu puhallinta, onko erilaisia siivikkoja ja onko eripäin pyöriviä lämppärin moottoria, olen vähän ymmällä , pojallani oli vuotta vanhempi ja siitä tuli kyllä ilmaa , nyt ei tahdo tuulilasi pysyä kirkkaana kuin suurimmalla nopeudella.
matti kullas koskenkorva

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #348 : 17.01.2013, 22:38:59 »
itsellä on vähän aikaa 740 v-91 GL ... ei ilmastointia, lämppäristä tulee kuumaa , vaan ei ilmaa, onko mahd. vaihdettu puhallinta, onko erilaisia siivikkoja ja onko eripäin pyöriviä lämppärin moottoria, olen vähän ymmällä , pojallani oli vuotta vanhempi ja siitä tuli kyllä ilmaa , nyt ei tahdo tuulilasi pysyä kirkkaana kuin suurimmalla nopeudella.
matti kullas koskenkorva

Siis tarkoitatko, että tulee vain kuumaa ilmaa, eikä ollenkaan viileää ilmaa suulakkeista?
Täytyy tunnustaa, että noista puhaltimen moottoreista en osaa sanoa mitään, koska en ole niihin perehtynyt.
Jos kuitenkin puhaltaa niin huonosti että tuulilasi ei meinaa pysyä kirkkaana kuin täysillä, niin ainoa mitä osaan sanoa, on että siellä lämmittimen kennossa voi olla paljon lehtiä yms. että on melkein tukossa. Tämäkin on siis arvaus, kun ei ole minun parhaan tietämyksen piirissä tuo.

Kylläpä toi mullakin anto leiman vaikka takajarrut puoli mädät -> ei jarruta kuin toisella palalla. Voimat nakkeli 29-31% mutta silti totes että hyvät on, kun
kysäsin vähän niskat kyyryssä että miltä jarrut näytti ::)  Tieten sen verran yleistä seiskoissa että ei vielä haittaa vaikka rajoilla olis. Pitäs kohta taas lähtä
leimaamaan, saapa nähä saako satuloita vaihetuksi ennen sitä, kesällä ois paremmin aikaa kun pikkunen ajossa ::)

Mulla oli jarrutesterissä heittoa taka-akselilla 13%, vasen: 2 ja oikea: 2,3. Aika mieto heitto, niin en tiedä mitä tuosta pitäisi ajatella, taka-akselilta sitä mahd. jarruvikaa lähden myöhemmin etsimään. Tai sitten se kierous esiintyy vasta suuremmassa vauhdissa, kun kaupunkinopeuksissa ei ole yhtään tärinää?

korjasitko sen ohjaustehostimen jo? vai onko katsastus inssi  ::)

Uusi ohjaustehostimen pumppu odottelee paketissa. Meinasin, että vaihtaa samalla, kun hihnat, koska joutuu ainakin sen ot:n hihnan käyttämään irti, jos sen yksin vaihtaisi. Hassuinta koko hommassa on se, että tiedän pumpun olevan rikki, mutta tehostimen säilö on aina täynnä nestettä...

Poissa matti kullas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #349 : 18.01.2013, 13:03:29 »
joo , just sitä ettei sitä ilmaa tule , ... ehkäpä tukos, mutta otin puhaltimen irti ja musta tuntuu että se pyörii väärinpäin , koska se "linkoaa" ilman sisällepäin , eikä ulkosyrjään .... matti

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #350 : 18.01.2013, 19:49:42 »
joo , just sitä ettei sitä ilmaa tule , ... ehkäpä tukos, mutta otin puhaltimen irti ja musta tuntuu että se pyörii väärinpäin , koska se "linkoaa" ilman sisällepäin , eikä ulkosyrjään .... matti

Okei, nyt sai sen verran lisäselvyyttä, että näillä eväillä tulee jo vahva ääni sille, että moottorin magneettien napaisuus on muuttunut, ja siksi puhallin ei toimi / toimii päin persiitä. Eli uusi alkuperäinen moottori tilalle. Niin, ja tottakai tarkastaa ettei siellä ole varmasti sitä tukosta.  :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #351 : 18.01.2013, 19:52:50 »
Okei, nyt sai sen verran lisäselvyyttä, että näillä eväillä tulee jo vahva ääni sille, että moottorin magneettien napaisuus on muuttunut, ja siksi puhallin ei toimi / toimii päin persiitä. Eli uusi alkuperäinen moottori tilalle. Niin, ja tottakai tarkastaa ettei siellä ole varmasti sitä tukosta.  :)
Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa + ja - johtojen paikkaa ;)
No kun halvalla sai.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #352 : 18.01.2013, 20:11:50 »
Tai vaihtoehtoisesti vaihtaa + ja - johtojen paikkaa ;)

Joo, mutta ei toimi joka tapauksessa, koska uudemmissa saa olla jo tarkkana ettei polta vastuksia (jos akusta käyttää navat päittäin)

Omaan seiskaan käyn huomenna ryöstämässä akun, pihan perällä olevasta Mitsubishistä, kun Volvon akku vetelee viimeisiään. Näin talvisin joutuu jo pari sekuntia jurruttaa käyntiin vaikka olisi pelkkää bensaa tankissa. Pitää kyllä jossakin vaiheessa hommata uusi lyijyakku, koska siinä Mitsussa taas on vesiakku, enkä tykkää akkunesteillä läträtä.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #353 : 18.01.2013, 20:13:41 »
Joo, mutta ei toimi joka tapauksessa, koska uudemmissa saa olla jo tarkkana ettei polta vastuksia (jos akusta käyttää navat päittäin)

Omaan seiskaan käyn huomenna ryöstämässä akun, pihan perällä olevasta Mitsubishistä, kun Volvon akku vetelee viimeisiään. Näin talvisin joutuu jo pari sekuntia jurruttaa käyntiin vaikka olisi pelkkää bensaa tankissa. Pitää kyllä jossakin vaiheessa hommata uusi lyijyakku, koska siinä Mitsussa taas on vesiakku, enkä tykkää akkunesteillä läträtä.
Ei akulta, vaan vaikka siitä viimeseltä liittimeltä mikä on ennen puhaltimen moottoria. Siitä vaihtaa piuhat ristiin. Näin ainakin toimi -90 740:ssa kun oli joku edeltäjä tehny rävellyksiä
No kun halvalla sai.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #354 : 18.01.2013, 20:17:20 »
Kun tuon 745:seni ostin reipas vuosi sitten niin siinä oli edellinen seppä kytkeny puhallinmoottorin väärinpäin. Vaihoin johdot ja kummasti alko tuleen lämmintä ja lasit
pysyyn auki.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #355 : 18.01.2013, 20:36:33 »
Ei akulta, vaan vaikka siitä viimeseltä liittimeltä mikä on ennen puhaltimen moottoria. Siitä vaihtaa piuhat ristiin. Näin ainakin toimi -90 740:ssa kun oli joku edeltäjä tehny rävellyksiä

Joo, tätä meinasinkin, koska muuten tulee vähän ohjelmaa sähköjen kanssa.

Vähän meni topicci seikaisin, Matti Kullaksen kysymykseen vastailuun. Mutta se hänelle suotakoon. Toivottavasti hän saa oman Volvonsa puhaltimen rokkaamaan näiden jutteluiden perusteella.

Eli laitetaan tuo puhaltimen moottori -keskustelu pakettiin, ja jatketaan aihetta tulevaisuudessa meikäläisen Volvon tiimoilta.  :juhau:

Kun tuon 745:seni ostin reipas vuosi sitten niin siinä oli edellinen seppä kytkeny puhallinmoottorin väärinpäin. Vaihoin johdot ja kummasti alko tuleen lämmintä ja lasit
pysyyn auki.

Näin se menee, jos tehdään jotain, kun ei tiedetä mitä tehdään. Aikaisemmista autoista löytänyt kanssa patentteja. Mersusta, joka mulla oli ennen Volvoa, johti edellisen omistajan lisämittari viritykset yms. siihen, että pitkien räppäys hävisi, ja takalasin lämmitys hajosi samanaikaisesti (oli siinä mätääkin). "Pieni" vitutus johti siihen, että ostin isältä tämän nykyisen 745:n.

En ole katunut, vaikka pikku työmaata Volvossakin on ollut. Oikeasti ensimmäinen auto pitikin olla Volvo 245:n, mutta Volvo olikin vasta kolmas auto. Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.  :D

Meni OT:n puolelle. Ihan sama onko oma topicci vaiko ei...  :nuhtelu (itse natsismi)

« Viimeksi muokattu: 18.01.2013, 21:03:34 kirjoittanut Niko_S »

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #356 : 18.01.2013, 21:55:36 »
Joo, mutta ei toimi joka tapauksessa, koska uudemmissa saa olla jo tarkkana ettei polta vastuksia (jos akusta käyttää navat päittäin)

Omaan seiskaan käyn huomenna ryöstämässä akun, pihan perällä olevasta Mitsubishistä, kun Volvon akku vetelee viimeisiään. Näin talvisin joutuu jo pari sekuntia jurruttaa käyntiin vaikka olisi pelkkää bensaa tankissa. Pitää kyllä jossakin vaiheessa hommata uusi lyijyakku, koska siinä Mitsussa taas on vesiakku, enkä tykkää akkunesteillä läträtä.

Tä?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #357 : 18.01.2013, 22:03:16 »
Tä?

Niin, että Volvossa on tällä hetkellä se huoltovapaa akku.
Mitsubishi, mistä akun otan, niin siinä on nesteakku, eli sitä akkunesteen määrää pitää tarkkailla.

Saattoi olla vähän epäselvä tuo minun edellinen viesti, mutta ei mulla muuta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #358 : 19.01.2013, 13:00:22 »
No muoviämpäri sentään, ei Volvo lähtenyt aamupäivällä kylmänä käyntiin...
No vähän tiesinkin, että nykyinen akku ei kestä höyläämistä. Yöllä oli -30 C, ja nyt on vain -25 C.  ::)

Mitsubishistä kävin repimässä akun irti. En muistanut, että oli niin pirun painava akku, painoa 15 - 20 kg. On Sznajderin 60 Ah akku, niin jaa-a. Käyn kyllä tässä kuussa hakemassa uuden Varta 74 Ah akun, niin loppuu se leikkiminen.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #359 : 19.01.2013, 13:16:22 »


Uusi ohjaustehostimen pumppu odottelee paketissa. Meinasin, että vaihtaa samalla, kun hihnat, koska joutuu ainakin sen ot:n hihnan käyttämään irti, jos sen yksin vaihtaisi. Hassuinta koko hommassa on se, että tiedän pumpun olevan rikki, mutta tehostimen säilö on aina täynnä nestettä...

pitää varmaan käydä samalla konttorilla. jos autos ei tehostin toimi ni ei varmana saa leimaa, mulle inssi auko päätään ku viime vuonna meni ilmaa jostain järjestelmään ja alkuun aina ohjaus jäkisti.

 

Autoracing  KL-varaosat