Futurez  Kulkukoira

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342038 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #405 : 03.02.2013, 20:03:26 »
Eikös siihen käy 940 mittaristo jos vaihtaa haluaa? Omaan on pelkkä nopeusmittari vaihdettu kahdesti liikkeessä.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #406 : 03.02.2013, 22:09:18 »
Kysyin paikallisesta volvoliikkeestä että paljon maksaa anturi 745 volvoon. hintaa oli 165€ niin en kehdannu tilata :2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #407 : 04.02.2013, 00:21:27 »
Eikös siihen käy 940 mittaristo jos vaihtaa haluaa? Omaan on pelkkä nopeusmittari vaihdettu kahdesti liikkeessä.

Pitäisi käydä, jos laittaa Yakazakin niin kuin tässä alunperin on. Ajattelin, että kokeilee ensin kuitenkin tuota kondensaattorien vaihtoa, ja jos ei sillä lähde toimimaan, niin sitten vaihtaisi mittariston.

Kysyin paikallisesta volvoliikkeestä että paljon maksaa anturi 745 volvoon. hintaa oli 165€ niin en kehdannu tilata :2funny:

Joo, ei ne halpoja ole siniseltä nuo alkuperäisosat.  ::)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #408 : 04.02.2013, 19:40:06 »
Mitta alkaa tulemaan täyteen noiden kierojen takajarrulevyjen kanssa...  >:( nimittäin sellaasta rytkytystä, että tuntuu kuin vanteet olisi löysällä (ne on kyllä momentissa  :D). Pidemmän väälle vissiin aika epätervettä ihan koko takapäälle tuo armoton tärinä jarrutuksissa...

Jarruosat: Motonet 113,10 e vs. Fixus: 209,90 e (levyt, palat, käsijarrukengät ja liukutapit taakse). Ei tarvitse kahta kertaa miettiä kummasta hakee. Muuten olisin kyllä Fixukselta hakenut, mutta Motonetista kun hakee, niin saa vielä melkein tankillisen 95:sta ennen kuin pyöritään samoissa hinnoissa Fixuksen kanssa.  ::)

Ihan mielenkiinnosta katselin kanssa, että mitä maksaa Fixuksella Bosch ABS-anturi etupyörään: 221,79 e / kpl!  :o. Ei edes uskalla ajatella mitä osa maksaa tiskillä, jos Fixuksella on jo noin komea hinta.  :buck2: Taidan nuo anturit jossain vaiheessa ihan Bilteman kautta hankkia, kun siellä maksaa 39,90 e / kpl

Edit. Hintoja laskettu uudelleen.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 19:51:11 kirjoittanut Niko_S »

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #409 : 04.02.2013, 19:54:59 »
Joo, ei ne halpoja ole nuo alkuperäisosat.  ::)
eipä ole nuo "paremmat" tarvike osatkaan  :2funny:
Motonetista kun hakee, niin saa vielä melkein tankillisen 98:a ennen kuin pyöritään samoissa hinnoissa Fixuksen kanssa.  ::)
Bosch ABS-anturi etupyörään: 221,79 e / kpl!  :o.
eikö ollut motonetissä anturia? ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #410 : 04.02.2013, 19:57:48 »
Joskus tuo boschin leima on sinisellä huomattavasti halvempi ja kysyminen ei paljoa maksa. Onpa melko kalliit osat taakse, yleensä etupään osat on tuota luokkaa. Eihän takana ole uivia satuloita vai miksi liukutapit?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #411 : 04.02.2013, 20:12:03 »
Joskus tuo boschin leima on sinisellä huomattavasti halvempi ja kysyminen ei paljoa maksa. Onpa melko kalliit osat taakse, yleensä etupään osat on tuota luokkaa. Eihän takana ole uivia satuloita vai miksi liukutapit?

Ei siellä takana kyllä mitään liukutappeja ole, vaan siellähän on vain ne jarrusatulan tapit. Nämä tapit on aika varmasti se "asennussarja". Tuo Motonetinkin hinta oli vähän varmisteltu, koska siellä nettisivuilla ei ole ilmoitettu esim. onko käsijarrupaloissa molemmat takasatulat, ja onko asennussarjat per yksi satula. Toi Fixuksen hinta on kyllä aika naurettava, koska minäkin uskoin, että koko auton jarruremontti maksaisi sellaiset 200 - 300 euroa.

Edit. Niin, ja eihän nuo ABS:n toimimattomuus haittaa minua kauheasti, vaikuttaa ainoastaan myyntiarvoon.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #412 : 04.02.2013, 20:22:30 »
Ostamani asennussarjat on ollut molemmille pyörille, yksi setti riittää. Levyjen kohdalla asiaa en muista, kolme vuotta sitten ostin kyseiset hilut fixukselta ja hinta oli satasen luokkaa taka-akselille.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #413 : 04.02.2013, 20:39:31 »
Ostamani asennussarjat on ollut molemmille pyörille, yksi setti riittää. Levyjen kohdalla asiaa en muista, kolme vuotta sitten ostin kyseiset hilut fixukselta ja hinta oli satasen luokkaa taka-akselille.

Ainakin Fixuksella on levyt per kpl (30,75e kpl, niin ei kovin paha). Motonetin kohdalla nyt uudestaan ajateltuna on asennussarjat pakko olla per yksi satula (takajarrupaloille maksaa 3,90 / kpl ja käsijarrukengille 6,90 e kpl), kun on niin halvat.

Tarkastin uudestaan, niin Fixuksella eivät näköjään edes tarjoa satulatappeja takajarrusatuloille. Muutamat jarrurempat muunmerkkisiin autoihin olen tehnyt, niin kyllähän ne liukatapit toimii uudelleen käytössäkin, jos hinkkasee vähän hiekkapaperilla ja voitelee kuparitahnalla. Kuitenkin Volvon kohdilla meinasin uusia nyt kaikki sitten, kun ei maksa nuo osat juurikaan enempää (Vaikka olisikin Motonetista, niin kyllä ne pari vuotta kestää).

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #414 : 04.02.2013, 21:19:55 »
Joo, tuo 30e./Kpl kannattaa maksaa laadukkaista brembon levyistä, koko pitää tarkistaa ennen asennusta. Asennussarjat kengille ja paloille ei maksa juuri tuon enempää muuallakaan ja ovat molemmille puolille. Tappisarjat olen saanut aina tarvikkeena kysymällä fixukselta.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 21:22:07 kirjoittanut tulijyrä »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #415 : 04.02.2013, 21:34:44 »
Joo, tuo 30e./Kpl kannattaa maksaa laadukkaista brembon levyistä, koko pitää tarkistaa ennen asennusta. Asennussarjat kengille ja paloille ei maksa juuri tuon enempää muuallakaan ja ovat molemmille puolille. Tappisarjat olen saanut aina tarvikkeena kysymällä fixukselta.

Hyvä tietää, että saapi Fixukselta kanssa noita asennussarjoja. Onhan tuo 30 e / jarrulevy minustakin aika kova hinta, vaikka en näitä jarruhilppeitä ole kauheasti omiin autoihin vielä ostellutkaan. Huomiona todettakoon, että tuo 30 e oli se halvempi jarrulevy Fixuksella, kalliimpi oli Zimmermann, joka kustantaa siellä 51,92 e / kpl http://www.fixusnet.fi/~2NHIx0000001/?Y999=PIF&Y104=172662&Y216=43595&Y219=4850&Y223= eli ryöstöä, ryöstöä...

Motonettiin vaan kun minun on taitettava se 40 km / suunta, niin ainahan yritää katsoa jos olisi tuuria, ja selviäisi halvemmalla.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #416 : 05.02.2013, 16:46:40 »
Aamulla tuli roudattua 8 kpl renkaita vanteineen töihin. Eli nyt on testattu, että 745:n mahtuu se 8kpl 15" gummeja, puristamalla menisi 9-10.  :D Kyydissä oli Volvon kesävanteet, ja toiset renkaat joissa oli enemmän kulutuspintaa, kuin nuissa Volvon renkaissa.

Tuli sitten iltapäivästä harjoiteltua ihan niitä rengashommia, kun vaihdoin ja tasapainotin yhden niistä vaihtorenkaista Volvon vanteelle. Homma meni niin kuin Strömsössä, ja sain renkaan tasapainoonkin ekalla yrittämällä. Ihan itse kaiken homman tein, neuvoja tottakai kuuntelin. Oli siis ensimmäinen kerta, kun renkaan irroitus, tai -asennustöitä tein. Oli pikkasen muikea fiilis, kun meni homma putkeen. Huomenna enää 3 rengasta irroittaa ja asentaa.  :)



Tuommoinen huono kuva, vanha poissa ja "uusi" rengas vanteella tuossa kuvassa en ole vielä tasapainottanut vannetta.

Vanhat painot joutui vaan käyttämään uudestaan, kun ei ollut kuin peltivanteen lyöntipainoja, ja liimapainot oli mustia. Joku nyt sanoo, että "olisihan ne liimapainot voinut maalata". Joo, mutta kun ei se maali niissä painoissa kauaa pysy, ja muutenkin olisi vähän turhaa hypistelyä sellainen. Isä sanoi, että kokematon tai huono sellainen työntekijä, joka käyttää aluvanteissa lyöntipainoja. Onhan ne liimapainot oikeasti paremman näköiset aluvanteessa, siitä ei ole epäilystäkään, kun mullakin on peräti yhdessä noista Rialeista liimapainoja etupuolella.

Pitäisi kyllä jossain vaiheessa ihan kunnostaa noi Rialit, koska niissä on edellisten omistajien toimesta niin pirusti kantti ihottumaa. Onhan se hifistelyä juu, ja aluvanteiden kohdalla työlästä, mutta minä tykkään tosissaan noista Rialeista, niin olisi kiva pitää niitä kanssa sitten hyvänä.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 17:00:04 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Jonas_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • Pesukinnas.com
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #417 : 05.02.2013, 21:19:14 »
Ei morjes taas...

Osaamaton/huono työntekijä laittaa painoja aluvanteen etupuolelle  :D

Ne KUULUU laittaa takapuolelle/takakehälle...

Mutta mikäs siinä jos tykkää että ne painot näkyy siitä etupuolelta  S*

Itse saisin potkut jos tuolla tavalla tekisin  :hello:
Volvo 460 SE 1992
Kakkoskiesinä Renault Clio -02

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #418 : 05.02.2013, 21:23:54 »
Samapa tuo on kun ekaa kertaa tekee mihin ne painot latoo varsinki jos on vähän huonommat vanteet.
Parempi jotta o painotettu ku painottamaton.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #419 : 06.02.2013, 20:17:30 »
Tänään sain sitten kaikki rengastyöt tehtyä.

Mutta mikäs siinä jos tykkää että ne painot näkyy siitä etupuolelta  S*

Itse saisin potkut jos tuolla tavalla tekisin  :hello:


Joo, tosiaan oli tämä eka kerta harjoittelua, ja omaan käyttöön, kun tulee niin ei ole loppupeleissä väliä kunhan ovat tasapainossa.  :) Joo, eihän se ole esteettisin ratkaisu siinä etukehällä, ne painot.  :buck2: Olipa muuten vanhatkin painot siinä edessä, niin kai se on ihan rengasliikkeestäkin kiinni sitten miten tekevät?

Onhan nämä rengashommatkin hyvä opetella, kun autojen kanssa muutenkin tykkää pulata.
Jos ensikeväällä ei vaan olisi niin persaukinen, niin saisi ostaa ihan uudet gummit.  :(
Mutta onhan se kyllä kivakin sitten keväällä asentaa kesätassut alle, kun on ihan itse tehnyt kanssa ne rengastyöt.  8)

 

Elekma  Autoracing