Tänään ei vältytty lisäkustannuksilta...
Menee uusiksi oljypohjan tiiviste, ja luonnollisesti öljyt.
Nokka-akselin tiivisteen sain tänään vaihdettua, mutta sitten kun otin sen kampiakselin ja apuakselin tiivistekopan irti, niin öljypohjan tiiviste läksi mukana siitä edestä. Ihan shaibaa suunnittelua moinen, että joutuu ottamaan öljypohjasta 2 puttia pois, että saa sen kopan irti.
Vaatii muuten aika paljon virittelyä, että saa yksin nuo hihnapyörät irti, varsinkin kun tekee ensimmäistä kertaa koskaan koko hommaa. Vanhan jakohihnan ja nokkapihtien kanssa sain kuitenkin hihnapyörät kirrattua silleen, että sai pultit irti. Kampiakselin hihnapyörä vaatikin sitten jo pikkasen hermoja nitkuttaa kahdella ruuvarilla irti.
Korjaamokäsikirjasta oli suuri apu tälläkin kertaa, ettei tarvinnut montaa minuuttia miettiä, vaan sedät olivat sinne kirjanneet kikkoja.
Uuden ö-pohjan tiivisteen tilailin kuitenkin tänään iltasella, ja sen saa hakea varmaan sitten perjantaina.
Öljyihin pitää kehittää vielä rahat...
Siitä tärähtänyt kuva, mutta tuon verran on vuotanut öljyä kampiakselin stefasta ja muistakin tiivisteistä vuosien saatossa.
Pohjapanssarin päällä oli parhaimmillaan sentin kerros öljyä ja muuta kakkaa, niin on sieltä vuodettu hitaasti, mutta varmasti.
Huomenna olisi tarkoitus askarrella uusi tiiviste siihen kampi- ja apuakselin tiivistekoppaan (joka ei ole ihan helpon muotoinen, niin saa nähdä mitä tulee...
), ja putsailla suurin osa noista öljyistä lohkosta ja öljypohjan pinnasta.
Sitten jos jaksaisi vielä tapella loputkin paskat pakosarjan pinnapultit irti, ja uusia ne.
Huomenna saa kanssa uuden tiivisteen pakosarjan laippaan.