Elekma  Autoracing

Volvo S60 - "Börje"

• 107 Vastauksia
  • 56174 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pikkuhukka

• Grand Luxe
  • **
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #90 : 18.01.2013, 10:33:03 »
Nyt kyllä täytyy tunnustaa että olen kade. Tahtosin kans lisää hepoja  :'(
Joko on lastutettu? Sen jälkeen alkaa hummat maksamaan jo huomattavasti enemmän
no no, äläs ny hyvää autoa mihinkään mee vaihtaan  :sundaydriver:
nelikkoa tekis mieli  ::). Nythän tossa ei oo mitään vikaa, joten järjellä vaihtoa ei voi perustella - tosin harvemmin järjellä on näissä tapauksissa mitään tekemistä :D.
Valikoima ainakin Suomea parempi, hinnat aika lailla samat verojen, toisten renkaiden yms. kanssa...
Jep, juurikin noin. Ainoa mikä noissa ei kiinnosta on se vaiva ja kun autoa ei voi etukäteen käydä tyyppäämässä. Toki voishan sen itekin tuolta hakea, mutta menee jo sen verran monimutkaiseksi ja aikaa vieväksi että täytyy tyytyä Suomen valikoimiin. Hieman harmittaa kun Mäntsälässä myynnissä ollut S60R ehti mennä ennen kuin tuo kaasuläppäkotelo saatiin korjattua. Täytyy nyt odotella...

Jos tuota nykyistä lähtee vielä rakentelemaan niin melkein saman verran menee vireihin kun väliraha äRrään tulisi olemaan. No joo, ehkä pari tonnia vähemmän, mutta eipä se auton arvo sillä nouse - eikä tee tosta nelikkoa  ::).
V60 T8 -19

Poissa VäLKKy

• Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #91 : 18.01.2013, 13:43:00 »
Ainoa mikä noissa ei kiinnosta on se vaiva ja kun autoa ei voi etukäteen käydä tyyppäämässä. Toki voishan sen itekin tuolta hakea, mutta menee jo sen verran monimutkaiseksi ja aikaa vieväksi että täytyy tyytyä Suomen valikoimiin.

Eipä siinä mitään isoa vaivaa ole jos teet niinkuin minä tein tuon Bemarin kanssa. Pläräsin mobile.de sivuja reilun viikon joka päivä (kivaa hommaa :D) ja sitten valitsin omasta mielestäni hyvän ja sopivan (myös hinnaltaan) yksilön. Sit painoin print-nappia ja ajelin paprun kanssa töiden jälkeen tuonne. Sain samantien hinnan autolle tuotuna Suomeen kaikkine töineen eli avaimet käteen. Mietin pari päivää asiaa ja annoin luvan tuoda auton Suomeen. Parin viikon päästä hain auton kyseisestä liikkeestä kuntotarkastettuna, huollettuna, katsastettuna jne. Lisäksi siirtelin sopivan määrän rahaa heidän tililleen... :buck2:
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Pikkuhukka

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #92 : 18.01.2013, 19:44:16 »
Eipä siinä mitään isoa vaivaa ole jos teet niinkuin minä tein tuon Bemarin kanssa. Pläräsin mobile.de sivuja reilun viikon joka päivä (kivaa hommaa :D) ja sitten valitsin omasta mielestäni hyvän ja sopivan (myös hinnaltaan) yksilön. Sit painoin print-nappia ja ajelin paprun kanssa töiden jälkeen tuonne. Sain samantien hinnan autolle tuotuna Suomeen kaikkine töineen eli avaimet käteen. Mietin pari päivää asiaa ja annoin luvan tuoda auton Suomeen. Parin viikon päästä hain auton kyseisestä liikkeestä kuntotarkastettuna, huollettuna, katsastettuna jne. Lisäksi siirtelin sopivan määrän rahaa heidän tililleen... :buck2:
Hemmetin Väinö :nohnoh. Heität bensaa liekkeihin. Pitää ihan tosissaan keksiä tekosyitä etten retkahda noihin. Oon pläränny sivuja pari päivää aktiivisesti eikä tää kuume tästä tokene. Paras mitä olen keksinyt syyksi on tuo Börje. Pitäis "jaksaa" laittaa se myyntiin. Kamala vaiva ottaa kuvat ja kirjoitella ilmoitus  :uglystupid2:. Olin kyllä ylpeä ku Bökäle lähti ekalla käyntiin -20 asteen pakkasessa ja naapuri sahasi Foortista akun tyhjäksi  ;D. Eikä menny kauaa ku kabiini oli lämmin, tosin sit oltiinki jo töissä. Toisaalta oon kiintyny tohon peltiläjään liikaakin...
V60 T8 -19

Poissa TMOS

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #93 : 19.01.2013, 11:12:25 »

Mitäpä suunnilleen tuo firma otti auton hausta? Hain -06 itse Goflin saksasta, apuna oli saksassa asuva suomalainen, joka ammatikseen auttaa näitä autonsa saksasta hakevia. Silloin taisi olla jotain 300€ + rekisteröintimaksut. Ja tietysti bensat Golfin, kun ajoi sen suomeen.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa VäLKKy

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #94 : 21.01.2013, 13:01:36 »
Hemmetin Väinö :nohnoh. Heität bensaa liekkeihin. Pitää ihan tosissaan keksiä tekosyitä etten retkahda noihin. Oon pläränny sivuja pari päivää aktiivisesti eikä tää kuume tästä tokene. Paras mitä olen keksinyt syyksi on tuo Börje. Pitäis "jaksaa" laittaa se myyntiin. Kamala vaiva ottaa kuvat ja kirjoitella ilmoitus  :uglystupid2:

Joko ostit...? O:-) :D Sitä mitään myyntiin laiteta, annat sen vaihdossa! :-X Soita tuonne, äläkä valita:

Tilaus- ja tuontiajoneuvot
Markus Taskinen
Ulkomaan osto- ja myynti
Puh. 040-192 2208
markus.taskinen(ät)autocenter.fi

:pomo: V:>

Olin kyllä ylpeä ku Bökäle lähti ekalla käyntiin -20 asteen pakkasessa ja naapuri sahasi Foortista akun tyhjäksi  ;D

:2funny:
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa VäLKKy

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #95 : 21.01.2013, 13:11:30 »
Mitäpä suunnilleen tuo firma otti auton hausta? Hain -06 itse Goflin saksasta, apuna oli saksassa asuva suomalainen, joka ammatikseen auttaa näitä autonsa saksasta hakevia. Silloin taisi olla jotain 300€ + rekisteröintimaksut. Ja tietysti bensat Golfin, kun ajoi sen suomeen.

En osaa mitään tarkkaa sanoa mut ei se juurikaan kalliimmaksi voi tulla jos laskee matkat edestakas, hotellit, muut kulut Saksan päässä, hakijalle hakupalkat kun ite ei osaa Saksaa eikä tiedä muutenkaan maan tapoja/paikkoja, hinta omalle työlle, yms...

Esim. tuo linkkaamani liike tuo Saksasta autoja vuodessa 250-300 kpl jotka kaikki ostaa tuossa yllä oleva^^ kaveri. Lisäksi sama kaveri hoiti auton luovutuksen jne.

Poissa Pikkuhukka

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #96 : 27.01.2013, 18:33:27 »
Oli taas pientä projektia talvi-illan ratoksi: Vajaan vuoden vanha etupyörän laakeri piti vaihtaa uuteen... Kyseessä oli mallia Motonet, se halvempi versio. Tilalle tuli FAG:n laakeri, jonka pitäisi olla alkuperäistä vastaava. Ainakin setti oli huomattavasti vakuuttavampi kuin tuo Motonetin halppis: mukana tuli pultit laakeripesälle sekä vetarin päätypultti. Tossa halppiksessa ei tullut muuta kuin laakeripesä.

Ei menny vaihtokaan ihan niin kuin leffoissa. Ensin pohdin vaihdanko vai vaihdatanko, mutta kun sain tallipaikan lainalle niin päätin vaihtaa kamppeen itse. Eipä tuo ole mikään ihmeellinen operaatio:
1. rengas irti
2. Jarrusatula ja teline irti
3. jarrulevy pois alta
4. raidetangonpää, koiranluun yläpää sekä alapallonivel irti
5. iskarin alapultit pois
6. lopuksi vetarista päätypultti pois ja pakka käteen
7. neljä pultti irti ja vanha laakeri pois vanhoja pultteja ja vasaraa apuna käyttäen
niputus päinvastaisessa järjestyksessä.

Mutta... Kompura oli kuulemma lauennut edellisenä päivänä pakkasen vuoksi, talli oli kylmä kuin p...le ja hallitunkki astetta vaatimattomampi. Parin voimasanan, röökiaskin ja veristen rystysten voimalla operaatio tuli kuitenkin hoidettua.

Huomenna laakeri kantoon ja hakemaan rahat Mätänetistä pois. Pitääpä taas varata aika aurauskulmien säätöön, mun säkällä ne menee aina v...ksi kun häslään jotain tuennan kanssa.

Muutama palanut polttimokin kummitteli takalampuissa. Senkin piti olla minuutin parin operaatio, vaan kun ei... Sivupoltin oli sulattanut ympäröivän muovin kantaan kiinni ja irrottaminen oli kaikkea muuta kuin helppoa. Lasi hajosi käsiin ja kannan irrottaminen vaati astetta isompia voimasanoja.

No, nyt on hommat hoidettu, varpaat kuoliossa ja sormiin palaa tunto pikku hiljaa. Positiivista on kuitenkin se että laakerimekkala loppui ja varoitusteksti katosi mittaristosta.
V60 T8 -19

Poissa VäLKKy

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #97 : 27.01.2013, 20:03:11 »
No, nyt on hommat hoidettu, varpaat kuoliossa ja sormiin palaa tunto pikku hiljaa.

Et sitten soittanu vielä...? :nohnoh :D

Positiivista on kuitenkin se että laakerimekkala loppui ja varoitusteksti katosi mittaristosta.

Hyvä että kaara pelaa taas. :) Paljonko sille Motonetin laakerilla ehti tulla kilometrejä vajaassa vuodessa?

Poissa Pikkuhukka

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #98 : 27.01.2013, 21:04:41 »
Et sitten soittanu vielä...? :nohnoh :D

Hyvä että kaara pelaa taas. :) Paljonko sille Motonetin laakerilla ehti tulla kilometrejä vajaassa vuodessa?
En vielä, leimaan tuon ensin (katsastus-kausi alkoi) ja noi laakerit oli niin loppu että oli pakko vaihtaa. Parissa päivässä äänet jo sitä luokkaa että 80 km/h nopeudessa piti sterkkoja laulattaa ihan kunnolla. Kyl tässä autokuume on ihan tolkuton. Tekis mieli jo kysellä tota Nettiauton ÄRR- 60 rekkarilla varustettua yksilöä. Täytyy kummiski soittaa vielä tuonne joka noita tuo ja kysyä tarjousta. Veikkaan ettei hyvitys ole häävi.

about 10 tkm oli ehtinyt laakerit rullata alla. Olihan se jo aika vaihtaakin... Toki alatukivarret kestivät alle puolet tuosta. Just noita osia EI kannata Motonetista ostaa

edit. olen repeillyt itsekseni noille Google translatorin käännöksille kun olen tutustunut Saksan valikoimaan:
"Tummennetut takaikkunat foliolla"
"kaikki sytytyskelat ja kynttilöitä"
"Auto on huollettava säännöllisesti shekkivihko"

edit 2. Tän voisin ostaa... Harvemmin sitä shekkiviholla varustettuja Volvoja löytää.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2013, 21:22:55 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa VäLKKy

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #99 : 28.01.2013, 08:21:31 »
Veikkaan ettei hyvitys ole häävi.

about 10 tkm oli ehtinyt laakerit rullata alla. Olihan se jo aika vaihtaakin... Toki alatukivarret kestivät alle puolet tuosta.

edit. olen repeillyt itsekseni noille Google translatorin käännöksille kun olen tutustunut Saksan valikoimaan:
"Tummennetut takaikkunat foliolla"
"kaikki sytytyskelat ja kynttilöitä"
"Auto on huollettava säännöllisesti shekkivihko"

edit 2. Tän voisin ostaa... Harvemmin sitä shekkiviholla varustettuja Volvoja löytää.

Jep, hyvitykseen pettyy aina... :-\

Olis syytä saada rahat takaisin kun heittää tuon verran ajetun laakerin takas Motonetin tiskille.

Täh...? ??? Nehän pitää ihan paikkansa, Saksassa on nääs paremmat lisävarusteet! :2funny:

Poissa Pikkuhukka

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #100 : 04.03.2013, 22:32:45 »
Do dih. Nyt näyttäis siltä että tämä projekti alkais olemaan mun osaltani tässä. Käytännössä enää katsastus tällä viikolla ja sitten luovutus uuteen kotiin.
Omalla tavallaan haikea jättää vanha sotaratsu, sen verran monta vuotta tuo ehti jo olemaan ja "jonkin" verran nähtyä maailmaa, mutta näin se vain menee.  :'(

Uusi projektikin on tiedossa, mutta siitä sitten enemmän kun se on tuossa pihalla :).
V60 T8 -19

Poissa VäLKKy

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #101 : 05.03.2013, 08:01:05 »
Omalla tavallaan haikea jättää vanha sotaratsu, sen verran monta vuotta tuo ehti jo olemaan ja "jonkin" verran nähtyä maailmaa, mutta näin se vain menee.  :'(

Uusi projektikin on tiedossa, mutta siitä sitten enemmän kun se on tuossa pihalla :).

Uutta suoleen kun vanha kuolee... O0

Paljasta ny ees sen verran onko siinä ajotietokone Saksan kielellä...? O:-)

Poissa Pikkuhukka

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #102 : 05.03.2013, 13:26:16 »
Uutta suoleen kun vanha kuolee... O0

Paljasta ny ees sen verran onko siinä ajotietokone Saksan kielellä...? O:-)
Uuttaa suoleen... Tosiaan :D. Kyllä

Ei oo saksan kielistä ajotietokonetta tässä vermeessä. Sen verran voin paljastaa että kyseessä on
a. auto
b. polttoaineena Bensiini
V60 T8 -19

Poissa VäLKKy

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Kaikkee sitä...
« Vastaus #103 : 05.03.2013, 15:20:34 »

Ei oo saksan kielistä ajotietokonetta tässä vermeessä. Sen verran voin paljastaa että kyseessä on
a. auto
c. Kanada

Eli odotellaan... -H-

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #104 : 05.03.2013, 15:27:08 »

a. auto
Hyvä, et sortunu tähän diesel hömpötykseen  O0
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron