Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.

  • 60 Vastauksia
  • 19279 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #45 : 01.10.2012, 20:50:48 »
Sain seuraavan vastauksen:  "Periaatteessa ohjelmassa ei mitään vikaa voi olla, se joko menee autoon tai ei ja ongelma huomataan heti asennuksen jälkeen jos sellainen tulee. Pieni mahdollisuus on että läppä on rikki, mutta siitä pitäisi jäädä vikakoodi. Antaako auto mitään vikakoodeja?"

Kesällä koodit katottiin eikä mitään ollut. Menen 9 päivä ottamaan pakokaasupäästöt niin samalla näkee onko nyt koodeja. Tuskin on, koska tämä sama vika oli jo kesällä kun tarkastutin ne viimeks. Eli ei mitään uutta ideaa ongelmaan vieläkään.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #46 : 12.10.2012, 11:40:48 »
"Itsellä tyhjäkäynnin heittelyä aiheutti hiilisäiliöltä tulevan linjan ventiilin jumiutuminen aukiasentoon. Ventiili löytyy seuraamalla alipaineletkua, imusarjan kuljettajan puoleisesta päästä ~40 cm. Venttiili on kuljettajan puolella flektitunnelin takapinnalla(=konehuoneen puolella). Bilian verkkokaupassa maksoi postikuluineen 42,12. Varaosanumero on 9470775. Oheisesta linkistä löytyy kuva venttiilin sijaintipaikasta http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_product=1178400&ukey_assembly=234701&ukey_make=0&ukey_model=0&ukey_driveline=0&ukey_trimlevel=0&modelYear=0"

Pitääkö muuten tuon venttiilin "pätkiä, naksua,täristä" kun auto käy? Siis kun pitelee sitä kädessä. Ikäänkuin se aukeaisi ja menisi kiinni rytmissä. Puhallustestissä se oli kiinni eli ehjä. Tuli vaan tämä mieleen kun luin jostain turbomoottorin venttiiliviasta.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #47 : 12.10.2012, 12:00:41 »
Pitääkö muuten tuon venttiilin "pätkiä, naksua,täristä" kun auto käy? Siis kun pitelee sitä kädessä. Ikäänkuin se aukeaisi ja menisi kiinni rytmissä. Puhallustestissä se oli kiinni eli ehjä. Tuli vaan tämä mieleen kun luin jostain turbomoottorin venttiiliviasta.
Ei naksu, eikä tärise ainakaan minulla. Kun auto on seisonut ja lämmöt ovat normaali, aukeaa lyhyeksi ajaksi, muulloin se on kiinni.

EDIT: Kokeileppa pistää venttiililtä imusarjaan menevä letku umpeen ja testaa tyhjäkäynti sen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2012, 12:03:53 kirjoittanut ässä60 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #48 : 12.10.2012, 12:09:11 »
Jaha. Pitää testata kohta. Tuleekohan siitä(kin) vikakoodi? Kaikesta melkein tulee vikakoodi...
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #49 : 12.10.2012, 12:13:39 »
Ei tullut ainakaan minulle. Ajoin letkut, myös hiilikanisterilta tuleva, ummessa reilun viikon, ennenkuin venttiili tuli postin kautta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #50 : 12.10.2012, 12:15:44 »
Ookoo. Letku tukkoon sitten vaan. Kattellaan sillain muutama päivä. Kiitos vinkistä.  :pomo:
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #51 : 12.10.2012, 13:31:40 »
Ei tarvinnut ajella muutamaa päivää. Tulos: Ei auta. Sama juttu. Alan epäillä tota uutta kaasuläppäkoteloa. Sehän sen tyhkäynnin säätää. Vitsi kun sais rahaa edes vikakoodinluvun verran. Vaimon tuloilla eläen pitää olla nöyrä eikä aina kinuta rahaa autoon.  :-[
Mutta heti rahapäivänä menee lukuun.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #52 : 29.10.2012, 15:21:33 »
Nyt on vikakoodit luettu. Ei koodeja. Taitaa vika jäädä mysteeriksi. Auto on samalla katsastettu ilman mutinoita. Tämä oli jo 4:s kerta kun katsastan tän Vollen ilman sanomista. Ihmeelliset nivelet kun ei tarvitse vaihtaa vieläkään. Autolla on ajettu "suurkaupungissa" Tampereella ja myös hiekkateitä mutta tietenkin varoen. Hyvät nivelet ovat. Olen itse ajanut autolla 87tkm. Mittarissa on 187tkm. Hyvä auto on.  :)
Sais vaan tyhjäkäynnin kuriin.  :P
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #53 : 30.10.2012, 14:48:15 »
 "Alan epäillä tota uutta kaasuläppäkoteloa. Sehän sen tyhjäynnin säätää."

Se vaan tottelee ja toimii sen perusteella, mitä se kuulee anturitiedon perusteella. En ole kylläkään kuullut, että nopeusanturit vikaantuisivat niin, että antaisivat "sopivasti väärää nopeustietoa". Yleensähän nuo johtavat satunnaisiin sammumisongelmiin. Luulisi myös kammen ja nokan asentoantureiden tarkkailevan toisiaan ja tööttäävän OBD:hen jos eroa syntyisi.

Jos matala rpm ilmenisi vain kylmänä voisi epäillä lämpötila-anturia joka kusettaa luulemaan koneen olevan lämmin. (helppo tarkistaa yleismittarilla)

Eihän jakohihnalle ole tehty mitään ajoitukseen liittyvää viimeaikoina.

Eihän ilmanputsari ole totaalisen tukossa.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #54 : 30.10.2012, 15:30:19 »
Kylmänä tyhjäkäynti normaali eikä vikakoodeja ole. Jakohihna on vaihdettu 3.5 vuotta sitten ja tämä vika ollu ehkä puoli vuotta eli siinä ei varmaankaan vikaa. Jos sitten ei ole venyny mutta tuskin. Se menee vaihtoon tossa vuodenvaihteessa tai vähän jälkeen.
Ilmanputsari vaihdettu kesällä 2012.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #55 : 05.12.2012, 08:05:02 »
Nyt on vaihdettu jakopää+vesipumppu alkuperäosilla alkuperäkorjaamossa eli sinisellä omalääkärillä. Siellä kun oli tarjous jakopäästä 363 ilman vesipumppua.
Edellinen jakopään vaihto oli autoliikkeen omassa korjaamossa. Ikävä kyllä. Vanha vesipumppu oli tietenkin tarvike ja vuosi pahasti. Sen kiinnityspultit oli kiristetty sormin ja yksi oli melkein irti!! Onneksi ei ollut irronnut ja hajottanut jakopäätä. Pumppu oli myös liimattu jollain "möhnällä" ja asentaja joutui sen jäämiä hiomaan lohkosta. Myöskin ohjuritappi lähti vanhan pumpun mukana irti ja jäi jumiin vanhaan pumppuun. Kiristäjärulla oli myös kiristetty väärään suuntaan. Näistä tuli kivasti lisätöitä ja taksamittari raksutti euroja. Asentaja kyllä oli asiallinen eikä turhaan vetkutellut tms,  mutta menihän tossa aikaa.
683€ koko remontti lisätöineen ja osineen. Eipähän tarvitse ainakaan kuukauteen ostella ylimääräsiä juttuja, kuten ruokaa.  :-[

Ja se tyhjäkäynnin putoaminen. Ainakaan ei eilen pudonnut kertaakaan, joten olisko vanhassa hihnan asennuksessa ollut vielä jotain muutakin häikkää? Seurataan tilannetta.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa keijo78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #56 : 06.12.2012, 18:54:11 »
mulla s80 tyhjäkäynti heitteli ja ilmamssámittari pitää uusia:(otat ilmamassamittarin pistokkeen irti josparanee tyhjäkäyti niin ilmamassamittari rikki

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #57 : 06.12.2012, 19:33:47 »
Ilmamassamittari+kaasuläppäkotelo+vvt-solenoidi ovat uusia ja vvt-pyörä ehjä.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #58 : 11.12.2012, 23:02:53 »
Ajattelin, että jakopääremontti poisti tyhjäkäynnin putoamisen, kun alkuun näytti siltä, mutta ei poistanut. Putoaa edelleenkin, mutta onneksi aika harvoin ja nousee kyllä hetimiten normaaliksi. Joskus kerkiää lukemaan tekstin, mutta ei aina.  Muuten toimii hyvin.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa VolvoVilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #59 : 12.12.2012, 10:07:19 »
Ettei vika olis nyt polttoaine pumpussa tai pensa/kaasu paineen säätimessä? Tuossa oli yks V40 2.0t jossa oli tuo pensa paineen säädin hajalla ni vaelti tyhjä käynti mutta tosin kokoajan. En sit tiiä on sulla jo tuossa mallissa se paineen säädin tai säätö sysyteemi siellä pumpussa ku on BiFuel.. Tai sitte voi olla että tankin huohotus voi olla tukossa.. = ei saa korvaus ilmaa ja rupee ahistaa moottorin polttoaineen saantia..?

Itelle ei ainakaa muuta tuu mielee jos kerta kaasuläppä kotelo, ilmamassa mittari ja vvt solenoidin vaihettu ni ei oikee jää vaihto ehtoja.. No yks vois olla kampuran asento tunnistin mut aika epätoden näkönen ja antas varmasti vikakoodin jos heittelis mitä sattuu signaaleja.
Volvo S80 2.5TDi ~500tkm

 

Samppasport  Futurez