Autoracing  KL-varaosat

V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.

  • 60 Vastauksia
  • 19281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #30 : 27.09.2012, 06:54:50 »
OK. Ei vielä hermostuta.  :pomo: Pitää katsoa ohjekirjasta mikä sulake se on ja ottaa pois. Manuaali vaan on Ruattiks mutta ei se mitään-kai...

En uskaltanutkaan ottaa sulaketta irti jos siitä tulee vaikkapa vikakoodi. Akunkenkä oli irti ainakin 20min tai kauemmin. Ei vaikutusta.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2012, 16:30:53 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #31 : 27.09.2012, 22:26:29 »
No nyt alkaa oleen ideat aika vähissä. Läppäkotelokin lienee putsattu jo "piestä"?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #32 : 27.09.2012, 22:32:18 »
Mites itse VVT-pyörä??

Vapareissakin niihin tapaa tulla vastaava klappi, kuin tässä kuvailtu  http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23571.msg434176#msg434176


Jakohihan yläkoppa irti, kaveri starttaa ja sinä katsot tarkasti imunokka-akselin vvt-pyörää, kohdista katse siihen hammaspyörään ja vertaa sen asentoa johonkin kohtaan sylinterikannessa/venttiilikopassa, siten että näet, liikkuuko se startatessa nokka-akselin pituussuuntaisesti,  jos sielä on välystä, niin käynnistyksessä se ensin tulee lähelle kantta ja sitten käynnistyttyä menee kauemmas, eli välys käy molemmissa päissä.


Huonosti selitetty, mutta ainakin yritin :D

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #33 : 28.09.2012, 07:22:16 »
Ihan hyvin selitetty. 8) Tarkastan vaimon kanssa kunhan paranen.  Ja Masked, kaasuläppäkotelo on uusi ja jopa alkuperäinen.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 18:13:15 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #34 : 28.09.2012, 18:16:56 »
Tarkastin sen VVT-pyörän Miksun ohjeiden mukaan. (Sehän on kaippa sen imunokka-akselin päässä?  ;) ) Ei ole väljää, eli ei liiku minnekäänpäin. Vaimo vielä halus tarkastaa kun ei luottanut mun silmiin. Vika ei siis siinä. Se on hyvä ja huono. Hyvähän se on kun kallis osa on ehjä, mutta huono siksi, koska tyhjäkäynnin putomisvika ei vieläkään selvinnyt.  :idiot2:
Selviääköhän se ikinä?
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 18:18:37 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #35 : 28.09.2012, 19:32:22 »
Jostain se vika johtuu tässä on 6 euron kikkaa.Tankkiin joka on täysi suuttimen puhdistusainetta ja motarille ajamaan kierroksilla yli 5000 rundi mittari näyttää.Tarpeeksi pitkä matkaa että paikat puhistuu ja jos karstaa ne lähtee pois.Sovittu?Muistaa ajaa sitten ne lämmöt alas rauhassa.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 19:35:52 kirjoittanut Nercs »

Poissa Hifilux

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #36 : 28.09.2012, 21:13:54 »
Minulla oli ihan sama ongelma aikoinaan 325i Bemarissa ja syynä oli tyjäkäyntimoottori, eli sähköinen askelmoottori, joka ohjasi imupuolella olevaa ilmaventtiiliä. Näissä vaan ei taida sellaista olla  ::) Se kun jumitti, niin venttiili ei saanut korjattua ilmamäärää imupuolella ja auto meinasi tukehtua tyhjäkäynnillä esim. risteyksiin tullessa. Toinen samankaltainen ongelma oli kaverin Bemarissa ja siinä syynä oli imupuolen ilmavuoto yhdessä letkussa. Ilmastointi päällä alkoi kierrokset humpaamaan ja risteyksiin meinasi sammua tyhjäkäynnillä. Molemmissa yhdistävä tekijä kuitenkin tuo imupuolen ilmamäärä.
V70 1.6 DRIVe -11
ex: V70 2.5T -03, V70 2.4i -02

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #37 : 28.09.2012, 21:39:36 »
Nercs.
Kokeilen kikkaasi kun saan rahotuspäällikön suostuun, eli varmasti aika pian. Luulen vaan, että ei niissä (eikä muuallakaan koneessa) karstaa paljon ole, koska autolla on ajettu lähes aina kaasulla joka on puhdasta eikä karstoita konetta. Esim pakarinpää on täysin puhdas metalli, mutta voin tietysti kokeilla. Ei o kallista. 4.99€  http://tinyurl.com/dy57zfa   Mulla tankki tosin vaan 30L.

Hifilux. Juu ei taida olla tyhjäkäyntimoottoria. Se oliskin ollut liian yksinkertainen vika.  :o Olen yrittänyt tarkastaa kaikki alipaineletkut ja muut ja suihkuttelin niihin käydessä putsausspraytä joka paikkaan mutta ei käynti muuttunut. Vielä vois ruiskutella imusarjankin. Tosin mitään muuta käyntihäiriötä ei ole. Voisin huomenna ruiskutella ja yrittää jostain vielä löytää imuletkuja.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012, 12:05:57 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #38 : 29.09.2012, 12:08:29 »
Ruiskin kaikki alipaineletkut ympäriinsä ja imusarjan liitokset yms ja uudestaan kaasuläppäkotelon ja sen ilmaputken ja sen liitokset ja "koko koneen". Ei vaikutusta käyntiin joten ilmeisesti ilmavuotoja ei ole. Taas yksi kohta missä ei vikaa. Ja tasanen tyhjäkäynti onkin todella tasanen. Kaippa imuvuoto jossain vaikuttasis myös siihen?  Pitää tota suuttimien putsausainetta kokeilla vielä mutta menee ens kuun alkuun. Tosin ei koneessa pitäis olla karstaa mutta ei toi ny paljoa maksa.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #39 : 29.09.2012, 13:20:12 »
Kaasuläpässä sähköinen on itsessään se systeemi että ne kierrokset on tasaiset kun sähkö hoitaa noita hommiaa niin se on haavoituva juttu.Ja hyvä että konettaa on kierrätetty niin moni auto menee pilallee lyhyttä matkaa ajetaan ja niitä kierroksia ei sitten löydy tarpeeksi että paikaat pysyy puhtaana.Outo vika  kerrassaan tai sitten niin yksikertainen ettei siihen kiinnitä huomiota.
Tuota akussa on potkua ja laturi lataa hyvin ja jännite on tasainen kun auton käyntiin vaikuttaa jos se jännite menee liian alas.Mittaa  niin että koneessa kierroksia  yli 2000 kaikki sähköä kuluttavat laitteet ja valot pois paljon se jännite on onko 14.4-vai14.6 v.Toinen kikkaa akku seisonut yön yli paljon se jännite on huono 11.8 v hyvä 12.7-12.8v.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012, 13:42:18 kirjoittanut Nercs »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #40 : 29.09.2012, 14:20:09 »
Akku on juuri testattu vähän aikaa sitten Käyttöautossa, kun siellä oli sellanen kampanja. Akku on muutenkin Volvon oma (Varta) 70AH. Ja vaan 2-vuotta vanha.  Eli sekin on kunnossa. Myös lataus on ok.
Kumma vika kun ei löydy hakemallakaan... :D
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012, 14:24:25 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #41 : 29.09.2012, 14:26:11 »
Ok mitä se oli numeroina.Se voi olla 13.2 tai 14.8v

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #42 : 29.09.2012, 16:06:29 »
Lataus taisi olla tyhjäkäynnillä 14.4V valot päällä ja puhallin hiljaisella. Yksinäni kokeilin kun kävin tankilla.
« Viimeksi muokattu: 29.09.2012, 18:16:41 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Nercs

  • Vieras
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #43 : 29.09.2012, 19:25:18 »
Ne  imuvuodot  imusarjan tiivisteissä ja alipaineletkuissa tais olla pois suljetut sitä start pilottia on käytetty oikein ja antaumuksella.Tuota taitaa ollaa niin laita - ja sen perää mitä tehty ettei samoja asioita vain jauhaa.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2,4 -03 Tyhjäkäynti liian alas.
« Vastaus #44 : 01.10.2012, 09:46:01 »
Sain vinkin, että kaasuläppäkotelon ohjelmoinnissa voisi  tapahtua  joku virhe ja täten kaasuläppäkotelo voisi olla syyllinen ja pitäisi uudelleen ohjelmoida. Lähetin juuri kyselyn firmaan jossa se ohjelmoitiin. Olihan se langaton yhteys jolla se ohjelmoitiin joten vikaherkkähän se on. Katotaan mitä mulle vastataan.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

 

Elekma  Autoracing