Proturbo  Autodiagnoosi

D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-

  • 53 Vastauksia
  • 33274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MikkoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« : 03.05.2012, 07:16:44 »
Auto: V70 2005 D5 automaatti, ajettu 250tkm

Kone herjaa siis vikakoodia ECM-6805 Ahtopaineen säätely - virheellinen virtaus

Näyttöön tulee moottorin huoltokehotus, ja moottori menee "ryömi kotiin" tilaan. Viimeisen kuukauden aikana tämä herja on tullut keskimäärin 2-3 kertaa viikossa, ja menee ohi kun sammuttaa moottorin ja käynnistää uudestaan. Vika on aina tullut heti käynnistyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä ekassa kiihdyttelyssä, ihan normaalisti kiihdyttäen, ei mitään revittelyä  (Vika ei tullut kone lämpimänä raskaissa ylämäkikiihdytyksissä vai vastaavissa, mitä muutamassa muussa tapauksessa täällä palstalla näyttää löytyvän).

Onko ideoita mistä lähtisi etsimään vikaa?
« Viimeksi muokattu: 07.09.2012, 07:39:49 kirjoittanut MikkoM »

Poissa MikkoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #1 : 07.05.2012, 14:27:46 »
Auto nyt sitten sinisellä, ja (toivottavasti) myyjäliikkeen kustannuksella.
Eivät pystyneet simuloimaan vikaa uudestaan, mutta ECM-6805 oli tietenkin muistissa. Aukaisevat nyt turbon ja putsaavat sitä. Elämme toivossa että vika poistuu tämän jälkeen  ???

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #2 : 09.05.2012, 13:34:42 »
Kerro lisää, kun tiedät. Oletko varma, että sinisellä avaavat turbon puhdistusta varten. Olen ollut siinä käsityksessä, ettei turboja "virallisesti" saa avata tai huoltaa. Täällä on jossain yksityiskohtaiset ohjeen purkamiseen, itsekin olen harkinnut.

Poissa MikkoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #3 : 09.05.2012, 15:40:49 »
Autoa luovuttanut työnjohtaja ei tuntunut juurikaan tietävän mitä autoon tehty, ja puhui niin nopeasti ja hiljaa etten kehdannut kolmatta kertaa pyytää toistamaan mitä sanoi.
Sen verran sain selvää hänen puheesta että olivat tarkastaneet pakokaasujen takaisinkierrätyksen, ja että turbon siivet liikkuvat kuten pitääkin. Hän sanoi että siipien liikkuminen voi tarkistaa jostakin avattavata luukusta.
Tästä viestistä paistaa varmasti läpi omakin tietämättömyys, bensamoottoreista tiedän jonkin verran, mutta tämä on eka diisseli ja eka turbokone, joten tämä alue on itselleni aika harmaa.

Ja arvatkaapas mitä, eilen hain auton siniseltä pois, ja tänään paukahti taas vikatila ja auto meni ryömintämoodiin. Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun merkkihuoltokaan ei saa pirssiä kuntoon  :-\
Veikaan myös että auton myynyt liike alkaa vetämään rahavirrat kiinni, kun ovat nyt maksattaneet kahta käyntiä sinisellä ilman tulosta.

Poissa pantze1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #4 : 09.05.2012, 16:35:41 »
Ja arvatkaapas mitä, eilen hain auton siniseltä pois, ja tänään paukahti taas vikatila ja auto meni ryömintämoodiin. Ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, kun merkkihuoltokaan ei saa pirssiä kuntoon  :-\
Veikaan myös että auton myynyt liike alkaa vetämään rahavirrat kiinni, kun ovat nyt maksattaneet kahta käyntiä sinisellä ilman tulosta.

Riippuu tietysti milloin ja millä ehdoilla olet auton aikanaan ostanut. Jos puhutaan muutamasta kuukaudesta ostopäivästä, niin vaadit myyjäliikettä laittamaan auton kuntoon tai purkamaan kaupat, kova kovaa vastaan vaan O0
Omalla kohdalla myyjäliike maksoi 6500 euron nelivetorempan mukisematta :)


XC90 D5 -07 ≈220/480

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #5 : 09.05.2012, 18:03:32 »
entäs vnt solenoidi (ohjaa noita turbon siipiä) ja moottorin tukikumit (jotka ovat alipaine toimiset ja jos vuotavat niin ei toimi tuo turbon ohjauskaan)
« Viimeksi muokattu: 09.05.2012, 18:05:25 kirjoittanut Grimmy »

Poissa sauratap

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #6 : 18.05.2012, 16:06:09 »
Laitteletko tänne tietoa, kun saat vikaan jotain selvyyttä. Minulla on xc90 ja oireilee samalla lailla.

Poissa MikkoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #7 : 29.05.2012, 19:07:52 »
Auto tuli pajasta (tällä kertaa auton myyjäliike vei omaan vaki-pajaan, ei siis merkkiliike) kolmannen kerran viime perjantaina.
Olivat putsanneet turboa ja sen liikkuvat siivet. Tämä siis tieto joka myyjä antoi. Auto nyt ajettu 1000km tämän jälkeen, käynnistyksiä varmasti lähemmäs 20kpl, eikä auto mennyt kertaakaan vikatilaan! Fingers crossed!

Poissa riesel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #8 : 30.05.2012, 10:41:04 »
Omasta vuosien kokemuksesta voin sanoa, että muistakaa antaa noille juuttuvasiipisille kenkää... Omassa D5:ssa on kahdesti ollut tuota samaa ahtopaineen säätelyongelmaa. Molemmilla kerroilla ongelmat alkoivat kun auto oli pitemmän jakson vain vaimon käytössä :)  Ja kummallakin kerralla ongelmat ovat poistuneet kun on käynyt ajamassa reilun pätkän motaria kolmosvaihteella kierrokset punarajalla. Ja tämän 'puhdistusoperaation' jälkeen kun muistaa ennaltaehkäisevästi vetäistä reippaita kiihdytyksiä silloin tällöin, niin ongelma ei toistu. Taloudellisesta ajotyylistä viis, kunhan ei ala temppuilemaan - nimittäin tuo nilkutusmoodiin tippuminen kesken ohituksen, jolloin se tyypillisesti tapahtuu, ei ole kivaa...

Poissa nahis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #9 : 02.06.2012, 13:26:47 »
Itselläni aikanaan sama ongelma.Purkasin turbon atomeiksi ja putsasin sen huolella.
Vuoden verran toimi ja rupesi samalla lailla temppuilemaan.
Uusi turbo kiinni ja sen jälkeen on toiminut kuin unelma.
Auto ajettu 315 tuhatta kun rupesi temppuilemaan ekan kerran.
Eli tekohengitystähän tuo turbon putsaus vaan on..

Poissa MikkoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #10 : 19.06.2012, 13:43:41 »
Onko tiedossa hyvä paja Turun seudulla kenelle uskaltaisi luovuttaa V70 D5 -05 turbon vaihtoon ja hankkisivat itse turbon?

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #11 : 19.06.2012, 14:48:29 »
Syttyikö sulla muuten se vika valo kun tuo vika meni päälle? (Oranssi kolmio)

Poissa MikkoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805
« Vastaus #12 : 19.06.2012, 15:01:13 »
kyllä

Poissa MikkoM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #13 : 07.09.2012, 07:43:16 »
Nahis oli oikessa.Kuukauden kesti minulla, niin alkoi kone taas menemään vikatilaan. pari kuukautta ajelin tämä jälkeen, ja lopuksi konella ei voinut kierrättää yli 2500rpm, joka kerta alkoi keltainen kolmio palaa.
Eilen asennettiin uusti ropelli koneeseen, ja nyt on fiilis kun ritariässällä ja turbobuustilla, kyllä lähtee  8)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3529
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #14 : 07.09.2012, 23:22:09 »
Kuuluiko suhahduksia kesken kiihdytyksen n.2000rpm paikkeilla?
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy