"Harrastusta aloitteleva" on hukassa ja kaipaa apua, passaa varmaan täällä kysyä. Eli b230fb:ssä puristukset on 9,3:1(?), ja tarkotus olis turbottaa kyseinen lohko. Kantena 531 (vx3 nokalla) josta milli höylätty pois, kampura saa pysyä ja uudet H-profiili veivit.
Puristuksia pitäis saada laskettua jollonka päästään ongelmakohtaan, kun vaihtaa tuohon lohkoon esim. wisecon takomännät niin miten puristukset muuttuu? Kun kattelin niitä mäntiä niin siellä luki että puristussuhde on 8,0:1? Tarkottaako se että kaikissa b230 lohkoissa puristukset on 8,0:1 noilla männillä vai onko lohkoissa eroja? Jos nuo wisecot tai mitkä tahansa turbomännät laittaa tuohon vaparilohkoon niin tippuuko puristukset vai pysyykö 9,3:1?
Ehkä tyhmä kysymys mutta kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä, parempi kuiteski kysyä ennen ku alkaa mitään tekemään

En viittis palotilaan alkaa koskemaan ja kun uudet männät ostaa niin en tiiä tahtooko niistäkään alkaa sorvaamaan pois, että paksu kannentiiviste on ainakin pakko jos puristukset pysyy 9,3:1 kun on kanttakin madallettu.

Kyllä tuosta fb:stä kuitenki pitäs saada ihan toimiva turbovehje, vaikka sitten matalilla ahdoilla. Huhuja oon kuullu että 9-10:1 puristuksilla kestää korkeintaan 1bar ja toiset taas ajelee 2bar ahdoilla samoilla puristuksilla että tiiä tässä..
Tehotavotetta oon suunnittellu 250-350hp tienoille ja ahtimeks mahollisesti hx35 tai jtn sellasta

Sen verran katoin että b230fb männät tulee dekin tasolle ellei himpun verran ylikin, onko nyt esim. nuo wisecon männät sitten "matalempia" (jää alemmas) tai onko niissä syvempi allas jne?
