Noni, nyt toi pommi ei sitten starttaa. Autohan jäi mm. talvella kosteaan kauppakeskuksen parkkihalliin. Ei vaan startannu, pikku naks kuuluu jostain, semmonen relenaks. Nyt sitte ihan sama homma, kun löin tuon startin jakopäärempan jälkeen kiinni. Mittailin sitte hieman tuolla ja miinuspiuhan laitoin siihen venttilikopan lattakaapeliin. Tuloksena seuraavaa:
- solenoidille tuleva virtajohto (se mutterilla kiinni oleva) reilu 12V, koko ajan vaikkei olis virrat päällä
- solenoidille tuleva herätevirta reilu 12V, kok ajan vaikkei olis virrat päällä
- solenoidilta startille menevä avokupari 0V, vaikka starttaa
- muutoin esim. lohkosta mitattuna ~0,04V jännitteitä vaikkei virrat ole päällä
Äkkiseltään sanois, että tuo solenoidi on rikki, koska sinne tulee sähköä, mutta siitä eteenpäin ei sitten mene mitään. Mutta kuuluuko tohon herätteeseen tosiaan tulla 12V koko ajan?