Carcom Oy  Elekma

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75577 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #165 : 17.03.2013, 22:17:08 »
Jokunen tunti tuli viikonloppuna vietettyä auton kanssa. Vanha tekniikka nousi pois keulalta ja pääsiäisen pyhänä olisi tarkoitus sovittaa uutta konetta keulalle. Hirveästi ei enää ole tekemistä jäljellä, jotta pääsee ottamaan koneen pukista pois ja nostamaan keulalle.

Vanha tekniikka pois


Tyhjä konehuone, pesun tarpeessa


Alkaa tallissa olemaan koneita jo riesaksi asti

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #166 : 17.03.2013, 22:18:33 »
Alimmainen kuva on jotain kaunista  :P

Parasta autossahan on moottori  S*
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #167 : 17.03.2013, 22:29:03 »
Alimmainen kuva on jotain kaunista  :P

Parasta autossahan on moottori  S*

Joo huomattavasti mukavampaa on puuhailla koneen kimpussa, kuin esim mätähommat  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #168 : 21.03.2013, 15:26:08 »
Siisti volvo. Onko tuo remkon allmat lämmitin käytössä? Käyttökokemuksia ja minkä kokoinen ja korkuinen tallinne on? Nm lämmitystähalliin suunnitteleva.
V70N D5244T2

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #169 : 21.03.2013, 16:37:35 »
Siisti volvo. Onko tuo remkon allmat lämmitin käytössä? Käyttökokemuksia ja minkä kokoinen ja korkuinen tallinne on? Nm lämmitystähalliin suunnitteleva.

On se käytössä, ite en tuosta hirveästi kertoa, isä tuon hankki ja asennutti. Puulla lämmitetään ja tallilla on korkeutta noin 3,5-4m (auton kun nostaa nosturilla ylös niin melkein suorana mahtuu 180cm mies kävelemään auton alla. Suhteellisen nopeasti nousee lämpötila miinus viidestä plus viiteen (30-45min) ja jos yli kymmenen asteen haluaa lämmittää niin pari tuntia täytyy lämmittää (ulkolämpötilan ollessa -10 tai enemmän). Mutta vanhaan sähkölämmittimeen verrattuna huomattavasti parempi.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #170 : 21.03.2013, 18:02:20 »
Hyvä tapa saada halpa ja tehokas lämmitin, jos sattuu omistamaan ylimääräisiä talon öljypolttimia.
Hitsaa ison putken päähän laipan, johon poltin kiinnitetään..sitten tekee sille jalustan jolla sitä pystyy liikuttaa..meiltä löytyy tommonen ratkasu ja voin sanoa, että halli lämpee..  :pomo:
Ei tosin oo ihan laillinen ratkasu vakuutusyhtiötä aatellen, mutta eipä tuo haittaa..kunhan ei jätä pitkäksi aikaa yksin puhalteleen..  ::)

E: Sori OT
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa allu-85

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #171 : 21.03.2013, 18:06:18 »
Mukava kuulla kokemuksia, paljonko tallissanne on pinta-alaa?
V70N D5244T2

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #172 : 21.03.2013, 18:14:41 »
Ajattelin pelata varman päällä, että ensi kesänä on ongelmia auton kanssa.. Eli kävin ostamassa Opel Astra Gsi:n etupenkit (recarot). Saapahan illoiksi jotain näperreltävää kun yrittää verhoilla noita.  :idiot2:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ikkunan veivilläkö pallosalamassa säädetään penkin paikka?  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #173 : 27.03.2013, 16:41:02 »
Filtteri ja silikoniletkut tulivat tänään, öljyt ja muuta tilpehööriä kävin hakemassa alkuviikosta. SRE asetelmakin odottelee Jokioisilla noutajaa, joten hankinnat alkaa olemaan tehtynä. Pääsiäisen tavoitteena on nostaa moottori keulalle ja mukava olisi autoa käyntiinkin koittaa, mutta katsotaan mihin aika ja rahkeet riittää  :)

« Viimeksi muokattu: 11.04.2013, 18:42:26 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #174 : 03.04.2013, 11:05:21 »
Pääsiäisen pyhinä niputin koneen valmiiksi, pesin konehuoneen ja tiputin koneen ja laatikon paikalleen. Sähköjohdot löysivät paikalleen ja coolerin asennusta ehdin aloittamaan ja ahtoputket alkaa olemaan hahmoteltuna. Turbon ja imm:n välinen putki pitää vielä tehdä. Käyntiinkin auto lähti  :pomo:





Puolentoista viikon päästä jatkuu hommat to do lista on onneksi aika lyhyt:
-ahtoputkisto loppuun
-coolerin kiinnitys
-dp:n hitsaus
-vedet koneeseen
-valot keulalle

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Juhuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #175 : 08.04.2013, 12:32:06 »
Noniin hyvältä vaikuttaa :)!

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #176 : 11.04.2013, 18:46:36 »
Tänään hain postista 24mm etuvakaajan, joka on peräisin alkupään 960 Volvosta. Mitä ilmeisemmin sen pitäisi paikalleen sopia ja viikonloppunahan se selviää. Huomenna pitäisi tulla pari silikonimutkaa lisää KKD:ltä, joten puuttuvat osat alkaa olemaan kasassa. Viikonloppuna olisi tarkoitus päästä ainakin testilenkille, katotaan saako auton siihen malliin, että saako ajoon otettua.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4407
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #177 : 11.04.2013, 20:31:34 »
Tottakai siihen malliin että pääset tiistain miittiin sillä  ;) Mä haluan kyytiin!

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #178 : 11.04.2013, 20:32:56 »
Tottakai siihen malliin että pääset tiistain miittiin sillä  ;) Mä haluan kyytiin!

Katotaan mitä saa viikonloppuna aikaseks  ;)

Edit 12.4.
Eipä taida keretä silikonit tälle viikolle, Tampereen Matkahuollossa vissiin jotain hässäkkää. Sähköflektin asennustarpeineen kävin hakemassa Biltemasta, visko tulikin jo heitettyä roskikseen muutama viikko takaperin.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2013, 14:32:22 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #179 : 16.04.2013, 10:26:14 »
Viikonloppuna sain auton nippuun, imm:n ja turbon välinen putki menee vielä uusiksi ja sähköflektille pitää sähköt vetää. Käyttelin auton lämpimäksi ja kone kävi ihan hyvin, tosin rikkaalla kävi aika rankasti AFR 10 pintaan tyhjäkäynnillä. Testilenkille kun lähdin, niin 100m jälkeen alkoi meno hyytyä ja nipin napin sain auton ajettua takaisin hallin pihaan. Ajattelin alkuun, että bensa lopussa mutta tulpathan siitä meni paksun seoksen johdosta. Syyllinen rikkaaseen seokseenkin taisi löytyä, nimittäin ruiskun lämpöanturi kannessa. Koneessa on nyt paikallaan sinisellä liittimellä oleva, kuin oikeassa anturissa liitin on musta, lieneekö niissä sitten isoa eroa. Tuo lämpöanturi on ainut mitä en vanhasta koneesta ottanut, ja koitinkin vaihtaa vanhasta koneesta anturia, mutta vaihtaessa pääsi avain lipsahtamaan ja poikkihan se meni. Tänään haen uuden anturin ja perjantaina käyn sen vaihtamassa, josko sillä asettuu seos kohdalleen niin pysyy tulpatkin ehjänä. Uudet tulpatkin on tulossa.

Pari huonoa kuvaa loppuun, koitan ensi viikonloppuna ottaa kunnon kameralla parempia.


2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo