Elekma  Autoracing

740 TIC -88 (B200ET+M46->B230ET+M90)

  • 215 Vastauksia
  • 75579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #150 : 04.02.2013, 22:44:30 »
No ristus jotta on pirtsakan värinen lohko tulevassa koneessa  ;)  :D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #151 : 04.02.2013, 22:55:26 »
No ristus jotta on pirtsakan värinen lohko tulevassa koneessa  ;)  :D

 :2funny: joo niin on   :P

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #152 : 05.02.2013, 15:58:13 »
Kuvaa kattelin tuosta uudesta voimanlähteestä kahtelin, niin meinaatko tuplakaasarit laittaa  :D... (vitsi vitsinä, kyllähän mä tiedän ettei ruiskuturboon mitään kaasareita tule. Eli ei ollut tarkoitus v*ttuilla).

Itsekin piti sanomani, että onpas hyvännäköinen tuo uusi lohko. Onko se kunnostettu joskus, vaiko ollut "saaren papin" Volvossa?

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #153 : 05.02.2013, 16:02:57 »
Kuvaa kattelin tuosta uudesta voimanlähteestä kahtelin, niin meinaatko tuplakaasarit laittaa  :D... (vitsi vitsinä, kyllähän mä tiedän ettei ruiskuturboon mitään kaasareita tule. Eli ei ollut tarkoitus v*ttuilla).

Itsekin piti sanomani, että onpas hyvännäköinen tuo uusi lohko. Onko se kunnostettu joskus, vaiko ollut "saaren papin" Volvossa?

Tuo vasemmanpuoleinen on siis se "uusi" lohko. Ja tuosta b20 koneesta on juttua edellisellä sivulla.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #154 : 05.02.2013, 17:03:17 »
Tuo vasemmanpuoleinen on siis se "uusi" lohko. Ja tuosta b20 koneesta on juttua edellisellä sivulla.

Sori... minun erehdys  :facepalm: Laitat sen poratun B20:n vaikka sitten johkuun retro Volvoon tai jotain?

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #155 : 05.02.2013, 17:06:05 »
Laitat sen poratun B20:n vaikka sitten johkuun retro Volvoon tai jotain?

ei pahalla mutta nyt järki käteen ja edelliselle sivulle lukemaan  :nohnoh
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #156 : 05.02.2013, 17:28:14 »
ei pahalla mutta nyt järki käteen ja edelliselle sivulle lukemaan  :nohnoh

Joo, näköjään Amatzoniin menossa... mulla on tänään vaan hidas päivä, niin kestäkää.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #157 : 05.02.2013, 22:49:03 »
Joo, näköjään Amatzoniin menossa... mulla on tänään vaan hidas päivä, niin kestäkää.
ilmeisesti  :D
Saattaa olla, että kone istutetaan isän PV:n keulalle keväällä

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #158 : 11.02.2013, 10:03:53 »
DP-laippa putosi aamulla postiluukusta, j_tapio:lle kiitokset kaupoista  :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #159 : 20.02.2013, 22:06:15 »
Tänään tuli käytyä ostoksilla. Mukaan tarttui yläpään tiivistesarja, kannenpultit, vesipumppu ja jakopään kamat. Momenttiavain ja moottoripukkikin tuli hankittua. Maaliakin tuli ostettua moottoria ja pakosarjaa varten. Saa nähdä riittääkö Dinitrolin maalissa lämmönkesto. Sytkäpuolelle pitäisi vielä hankkia tulpat ja johdot. Jakajan otan nykyisestä koneesta. Kytkimellekin pitäisi jotain keksiä, väännönkesto loppuu kesken vakiokytkimestä (toivottavasti), toisaalta pysyypähän laatikko ehjänä kun kytkin luistaa.

« Viimeksi muokattu: 20.02.2013, 22:08:20 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #160 : 23.02.2013, 21:37:00 »
Aamupäivällä suihkuttelin maalit lohkon kylkeen.



Hattu päällä



Piti vielä turboa ja pakosarjaa sovittaa paikalleen



Jos huomenna maalais venttiilikopan kannen ja pakosarjan. Vesipumpunkin vois laittaa paikalleen ja laittaa moottorinkorvat koneenkylkeen.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #161 : 25.02.2013, 11:24:25 »
Eilen kiinnittelin moottorinkorvat ja maalasin pakosarjan ja venttiilikopan kannen. Vesipumppukin löysi paikkansa. Seuraavalla kerralla kun tallille menee olisi tarkoitus saada kone valmiiksi paikalleen nostoa varten. Eroaako Motronicin ja LH 2.4 kaasuläppäkytkimet toisistaan? Mulla olis tallilla yksi 940 turbon imusarja, josta hyödynnän ainakin suuttimet, mutta voisi sen sellaisenaankin laittaa paikalleen.

Loppuun vielä pari kuvaa







Kylläpä tulee huonoja kuvia puhelimen kameralla pimeässä  :facepalm: Saattaa tosin olla vika kuvaajassakin  :buck2:

Edit. Vadis ainakin tarjoaa samaa osanumeroa kaasuläppäkytkimelle Motronicciin ja LH:lle  :)
« Viimeksi muokattu: 25.02.2013, 15:35:50 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #162 : 25.02.2013, 17:43:30 »
Ne on samat, sensijaan suuttimet ei ole.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #163 : 25.02.2013, 19:01:12 »
Ne on samat, sensijaan suuttimet ei ole.

Joo suutinten ero on tiedossa  :hello:

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 740 TIC -88 (B200ET+M46)
« Vastaus #164 : 06.03.2013, 19:23:07 »
Ajattelin pelata varman päällä, että ensi kesänä on ongelmia auton kanssa.. Eli kävin ostamassa Opel Astra Gsi:n etupenkit (recarot). Saapahan illoiksi jotain näperreltävää kun yrittää verhoilla noita.  :idiot2:


2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron