Kulkukoira  Proturbo

pakokaasun valo palaa

  • 45 Vastauksia
  • 15201 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #15 : 26.05.2012, 13:40:31 »
Hittolainen!    :crazy2:

Lue nämä ohjeet ensin!
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0

Tämä ohje linkattiin sinulle jo Acke:n ensimmäisessä vastauksessa sinulle!   >:(

Jos sinulla on LH2.4 ruisku, niin vikakoodit luet ihan helposti itse yllä linkatun ohjeen mukaisesti.   :(

Luet nastat 2 ja 6, niin tiedät mitä sytkän ja bensan-ohjauslaatikot kertovat tilastaan.  :pomo:


Joo... eihän siinä mitään mutta kun en tähän hätään omista kyseistä mittaria!!

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #16 : 26.05.2012, 13:42:14 »
Paljonko luotettava mittari maksaa suunnilleen?
ei tarvii olla pro-kamaa mutta pitää kuitenkin ajaa asiansa.

En edes tienny että tästä mun volvosta voi lukee vikakooditkin! ;D
« Viimeksi muokattu: 26.05.2012, 13:43:49 kirjoittanut VolvoMan740 »

hevonen

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #17 : 26.05.2012, 13:52:04 »
Mikä mittari?
Jos sulla on lh 2.4 ruisku niin sieltä konehuoneesta löytyy nuo Acken kuvalinkissä olevat boksit joilla luet ne viat.
Et tee millään mittareilla siinä yhtään mitään.
Keskity vähän tuohon vikaluvun ohjeeseen. Virta päälle, johto paikkaan 2, napista 1 sek painallus, ledi alkaa vilkuttelemaan vilkkusarjaa, kirjaa se muistiin jne...

Jos sulla ei jostain syystä ole noita vikakoodilaatikoita, sulla on lh 2.2 ja sitten meni vaikeemmaksi.

Vai tarkoitatko nyt yleismittaria jolla voit mitata lambda ym jännitettä? Maksaa halpakaupassa n10-20€.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2012, 13:55:45 kirjoittanut hevonen »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #18 : 26.05.2012, 15:38:26 »
Joo ei mitään vikakoodinluku mittareita tartte. Kaikki tarvittava on siellä konepellin alla :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #19 : 26.05.2012, 15:39:51 »
En edes tienny että tästä mun volvosta voi lukee vikakooditkin! ;D

Siksi juuri käskin sinun lukea sen linkatun aiheen!   >:(

Lukemalla olisi selvinnyt heti, että LH2.4 versiossa ominaisuus on sisäänrakennettu.   ;)

Yleismittarilla LH2.4:sta on turha mennä mittailemaan lambda-anturia, ennen vikakoodien lukemista, koska se mittaileminen kehittää vikakoodin 2-1-2.

Ja kuten heponen sanoi, jos käy ilmi, että sinulla onkin LH2.2, niin menee hitusen haastavaksi.
Mutta nuo boxit jos löytyy, niin se on LH2.4, jollei löydy, niin LH2.2

Siellä FAQ:ssa olen myös raapustellut joidenkin vikakoodien selityksiä ja mahdollisia aiheuttajia, koska kaikki vikakoodit eivät sytytä sitä moottorin ohjauksen vikavaloa (eli juurikin sitä lambdan merkkiä) mittaristoon. Vakavammat viat tekevät sen heti, pienemmät eivät.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #20 : 26.05.2012, 15:55:26 »
Ja tuohon lh2.2/2.4 tunnistukseen niin 2.2:ssa on hall-anturi virranjakajassa eli sen alapuolelle menee 3 johtoa kun taas 2.4:ssa on kampiakselin asentoanturi joka on kytkinkopan päällä.
Ja sittenhän on vielä kolmaskin moottorinohjaus, regina, renix tjsp. Sen tunnistaa ainakin puolasta joka on vähän erikoisemman näköinen.

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #21 : 26.05.2012, 19:40:13 »
Minun mokani. :-[
Nyt luin koko rimpsun ajatuksen kanssa ja mikäli ymmärsin oikein niin ekana kansi auki 2. virta pälle 3. johto kiinni 4. painan nappia 5. otan välähdysten lukumäärät ylös.
onko näin että minun tarvitsee tehdä tuo pelkkä tila1. rikä noita tila2 ja 3. ?
ja täytyykö tehdä tuo tyhjennys myös?
Opin jo todella paljon! :)

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #22 : 26.05.2012, 19:42:35 »
Mikä tekisi homman vaikeemmaksi jos ois lh2.2? ???

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #23 : 26.05.2012, 20:07:26 »
Aina virta-avain II-asentoon, kun koodeja luetaan. Diagnostiikkarasian kansi auki, testijohto on siinä kannessa pidikkeessään. Sitten johto pidikkeestä pois ja haluttuun numeroituun reikään, tässä tapauksessa 2 tai 6.
Eli ihan vaihe vaiheelta ohjeiden mukaan.

Editoitu väärinymmärrys pois: Kuten hevonen selvensi seuraavassa viestissä, niin koodien luku ja , eli tila 1 riittää tässä vaiheessa, ei tarvitse mennä niihin komponenttien testauksiin ym.


Koodit nollaamalla saat vikavalon sammumaan ja samalla näet, mikä koodi mahdollisesti ilmaantuu uudelleen nollauksen jälkeen. Muuten siellä voi olla muistissa vanhojakin koodeja vuosien takaa, jotka eivät enää ole ajankohtaisia.
Jos nollaaminen ohjeiden mukaan napilla ei onnistu tai tuntuu turhan monimutkaiselta, voi nollauksen suorittaa myös ottamalla sulakkeen nro.1 pois muutamaksi minuutiksi.

Mikä tekisi homman vaikeemmaksi jos ois lh2.2? ???
LH2.2:ssa ei ole kyseistä diagnostiikkapistoketta ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 26.05.2012, 21:16:40 kirjoittanut KalleKyy »
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

hevonen

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #24 : 26.05.2012, 20:57:11 »
Ei mennä vielä siihen 2 tai 3 tilaan. Pelkkä koodinluku.
2 ja 6 pistokkeesta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #25 : 27.05.2012, 13:25:58 »
Koodit nollaamalla saat vikavalon sammumaan ja samalla näet, mikä koodi mahdollisesti ilmaantuu uudelleen nollauksen jälkeen. Muuten siellä voi olla muistissa vanhojakin koodeja vuosien takaa, jotka eivät enää ole ajankohtaisia.
Jos nollaaminen ohjeiden mukaan napilla ei onnistu tai tuntuu turhan monimutkaiselta, voi nollauksen suorittaa myös ottamalla sulakkeen nro.1 pois muutamaksi minuutiksi.

Lue koodit ensin ja nollaa sitten. Lue koodit niin monesti, että saat saman koodin kahdesti.

Tuo nollaus onnistuu oikein mainiosti. Tosin kaksnelikantissa ja nykyisessä merikontissa se 5 sek napin painnallus oli liian lyhyt (tosin en sekkarilla mitannut).

Itse nollaan koodit laskemalla hitaasti kymmeneen ja joka kerta on onnistunut ilman ongelmia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #26 : 27.05.2012, 13:39:21 »
Ja koodit nollaantuu myös akun kengän irroittamalla.

hevonen

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #27 : 27.05.2012, 13:49:32 »
Itse nollaan koodit laskemalla hitaasti kymmeneen ja joka kerta on onnistunut ilman ongelmia.
Joo, tuo 5 sek ohje on liian lyhyt. Semmonen 6-10 sek on hyvä. *taavih->

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #28 : 27.05.2012, 19:10:10 »
Eiköhän näillä ohjeilla pitäs pärjätä.  :)
Enään ei tarvii ku aikaa että kerkeis lukee ne koodit mutta sitäkun ei tuntunu tänäänkään olevan. Noo huomenna ei oo mitään nii kiireellistä. ;)
Kiitos vielä kaikille ja informoin heti ku saan ne koodit luettua. :)

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: pakokaasun valo palaa
« Vastaus #29 : 01.06.2012, 16:21:27 »
No niin, vihdoin viimein sain luettua nuo koodit. sori et kesti mut ei oo kerenny ja jos oon niin en oo muistanu. :)
Eli toi koodien luku oli huomattavasti yksinkertaisempi kuin luulin! :-[ Taisin tehdä kärpäsestä härkäsen. :D
No mutta asiaan, se antoi vikakoodit asiallisesti ja niitä ol 2 kpl.
1. 2-2-1 en tiiä johtuuko lambdasta vai mistä. ???
2. 2-3-1 ilmeisesti lambda.
Eli mikä on toimenpide? ainaki lambda varmaan vaihtoon vai onko jotain muuta mitä pitäs tehä ja tarkistaa ensin?

 

Samppasport  Futurez