Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

AWTF-80 SC öljyt

  • 50 Vastauksia
  • 24911 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
AWTF-80 SC öljyt
« : 28.05.2012, 09:51:40 »
Oliskos vinkkiä siitä, mistä saisi halvimmalla ko. automaattiin nesteet? Eli ilmeisesti Mobilin 3309:iä olisi 8 litraa hakusessa.
-12 V60 D3A

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #1 : 28.05.2012, 14:47:41 »
TF80-SC:n öljynlaatuvaatimus on JWS3309. Tuon vaatimuksen täyttää myöskin Teboil Fluid S, jota olen käyttänyt sekä nykyisessä
(V70 D5 -09 aut) että edellisessä (V70 -07 2,4D aut) yli 40 tkm:n matkan ja hyvin on laatikko ao. öljyllä toiminut. Teboil Fluid S:n irtomyyntihinnasta en osaa sanoa mitään, olen vaihdattanut öljyt pajalla.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #2 : 28.05.2012, 19:55:10 »
TF80-SC:n öljynlaatuvaatimus on JWS3309. Tuon vaatimuksen täyttää myöskin Teboil Fluid S, jota olen käyttänyt sekä nykyisessä
(V70 D5 -09 aut) että edellisessä (V70 -07 2,4D aut) yli 40 tkm:n matkan ja hyvin on laatikko ao. öljyllä toiminut. Teboil Fluid S:n irtomyyntihinnasta en osaa sanoa mitään, olen vaihdattanut öljyt pajalla.

Hyvä tietää! Tähän asti kuvittelin vain Mobilin myyvän tuota - ja tietty Sinisen Tiskin. Vieläkin mietin, että vaihdanko itse vai en. Öljyihin menisi ainakin Mobililla Motonetin hinnoin (13,90€ per litra) 111€ ja Keskusautohalli sanoi vaihtavansa litkut 250€ hintaan. Eli reipas satanen jäisi touhusta yli, olettaen ettei mikään kiinnike hajoa jne. Toisaalta saisi merkkiliikkeen leiman, toisaalta taas tietäisi työn olevan oikeasti tehty...

Äkkiseltään tuo Teboili näyttäisi kustantavan alle 10€ per litra. Pitää vain löytää joku paikallinen kunnollinen liike, joka sitä myisi.
-12 V60 D3A

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #3 : 28.05.2012, 20:26:57 »
Tee kompromissi, osta öljyt itse ja anna heidän vaihtaa kun huolto tulee?
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #4 : 29.05.2012, 12:15:17 »
Öljyihin menisi ainakin Mobililla Motonetin hinnoin (13,90€ per litra) 111€.

Ei ole Motonet se halvin paikka ollenkaan. Itse kysyn jostain pienemmästä varaosaliikkeestä aina ensin. Porista ostin Mobil ATF 3309:aa hintaan 11e/purkki, mutta siitä on aikaa. Taitaa saada 10e/purkki kun osaa tinkiä.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #5 : 31.05.2012, 07:30:44 »
Eilen vähän alustavasti tsekkailin konehuonetta nesteiden vaihdon varalta. Vidan ohjeet on muuten ok, mutta unohtivat piirtää kuviinsa isot ilmaletkut ja lyhyet MAFfin kaapelit. Samoi ilmanputsari ei ihan irronnut kuten strömsöössä. Lievää väkivaltaa piti käyttää. Vielä pitää miettiä sitä mahdollisuutta, että Sininen tekee vaihdon...
-12 V60 D3A

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #6 : 01.06.2012, 17:43:04 »
Itsekin edellisen V70:n kanssa (siinäkin oli TF80-SC) harkitsin laatikkoöljyn vaihtamista itse, mutta päädyin vaihdattamaan laatikkoöljyt pajalla ja sama linja on jatkunut nykyisen V70:n kanssa. Nykyiseen vaihdettiin huuhtelemalla öljyt (9 litraa ) heti oston jälkeen 92 tkm mittarilukemassa, öljy ei kuulemma ollut kauhean tummaa eikä palanutta. Olen suosinut laatikkoöljyn vaihtovälinä niinkin tiheää kuin 30-40 Tkm.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #7 : 01.06.2012, 19:47:50 »
Näiden uudempien kanssa on vähän hankalampi tuo öljynvaihto itse. Entisessä V70 2005 oli vielä helppo itsekin vaihtaa huuhtelemalla laatikon ölpät, mutta tässä uudemmassa jossa on tämä AWTF-80 tomaatti, ei siinä edes ole öljytikkua mistä katsoa oikea taso huuhtelun jälkeen. Tuntuu olevan että näkee vain testerillä oikean tason. Tosin ei tuolle vaihtotyölle niin kovaa taksaa tule vaikka vaihdattaisi ne öljyt 60tkm välein valtuutetussa huollossakin. Jotain 230e oli viimeksi viime keväänä, kun ölpät maksaa jo helposti reilut 120-140e.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #8 : 01.06.2012, 22:22:20 »
Näiden uudempien kanssa on vähänmutta tässä uudemmassa jossa on tämä AWTF-80 tomaatti, ei siinä edes ole öljytikkua mistä katsoa oikea taso huuhtelun jälkeen. Tuntuu olevan että näkee vain testerillä oikean tason.

Tai lämpötilan ;). Mittatikun tilalla on tyhjennyspropussa putki ylös sopivan pinnankorkeuden tasolle. Keskellä on pieni ruuvi, jonka ollessa irti kaadetaan lisää öljyä kunnes valuu yli. Ihan yhtä helppoa kuin tikusta katsominen.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #9 : 22.06.2012, 10:23:19 »
253€ maksoi vaihto Sinisellä. Nyt auto vaihtaa vähän paremmin ainakin alaspäin. Edelleen ylösvaidot pienillä vaihdoilla on vähän nykiviä, eli selvästi huomattavissa. Tämä lieneekin tälle laatikolle ominaisuus? Entisessä DSG Passatissa vaihdon huomasi kierroslukumittarista. Ja vaimon Pösön automaatilla vaihdon huomaa siitä, kun naama hakkaa ratin ja niskatuen väliä :D
-12 V60 D3A

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #10 : 22.06.2012, 10:38:21 »
Se voi kestää hetken, ne ilmeisesti nollaa laatikon ohjelman tjsp. Ensimmäisen viikon vaihdon jälkeen laatikko iski heti kiinni tärähtäen kun veti kepin N -> D, oikein tuntuvalla nytkäyksellä ja joskus ylös/alasvaihdot täräytti, hetken päästä asettui aloilleen.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #11 : 22.06.2012, 12:23:29 »
253€ maksoi vaihto Sinisellä. Nyt auto vaihtaa vähän paremmin ainakin alaspäin. Edelleen ylösvaidot pienillä vaihdoilla on vähän nykiviä, eli selvästi huomattavissa. Tämä lieneekin tälle laatikolle ominaisuus? Entisessä DSG Passatissa vaihdon huomasi kierroslukumittarista. Ja vaimon Pösön automaatilla vaihdon huomaa siitä, kun naama hakkaa ratin ja niskatuen väliä :D

Paljonko autolla on ajettu ja kuinka paljon laatikkoöljyillä oli ajettu ennen vaihtoa ? Exässä oli myös samainen TF80-SC , joka oli kärsinyt taksikäytössä. Exään tehdyt lukuisat laatikkoöljyn
vaihdotkaan eivät poistaneet ao. laatikon nykimisiä .
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #12 : 22.06.2012, 13:37:37 »
Ei tämän auton pitäisi vielä loppu olla. 183tkm on nyt mittarissa. 80tkm kohdalla oli entinen omistaja vaihdattanut, ja nyt sitten minä tein saman homman.

btw. kun autoa ostin, niin myyjä haukkui tuontivolvot lyttyyn. Saksassa kun ei automaatin öljyjä vaihdeta, mutta Suomi-Volvossa se kuuluu tottakai huoltoon. Kysyin sitten, että no onko tähän autoon sitten vaihdettu ne litkut viime huollossa. "ööö..no ei."

Muutenkin kyseessä on kuulemma ihan eri autot. Suomessa on rosteriputket, ja Saksassa ei. Ja Suomessa on lisälämppärit, Saksassa ei. Asiaan ei vaikuttanut, että aiemmassa saksantuonti-V70:ssä oli ardicci, sillä ei niissä kuitenkaan ole :D Ostin auton silti, kun ei näitä summumeita ole montaa myynnissä 150-200tkm kilometreillä ja vetokoukulla...
-12 V60 D3A

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #13 : 22.06.2012, 17:40:47 »
Exä oli ollut 170 tkm taksina, kun tuli meille. Ja laatikkoon ei ollut vaihdettu öljyjä tuona aikana, mikä sitten näkyi laatikon toiminnassa.
Nykyisellä (suomiauto) oli ajettu 92 tkm ostohetkellä, ja tyytyväisiä ollaan oltu. Laatikkoöljyt vaihdatin heti oston jälkeen. Summum oli meillä
ainut kyseeseen tuleva varustetaso.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Mariini

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: AWTF-80 SC öljyt
« Vastaus #14 : 22.06.2012, 20:19:09 »
Takseissa on vaihtoväli 80tkm, siviilipuolella sitä ei ainakaan pari vuotta sitten ollut ollenkaan ellei vaatinut. En tiedä onko Service 2.0 muuttanut tilannetta siviilissä.
BMW 530xd Touring -15
Ducati 999S
Ex:Volvo S80 D5 AWD Executive -11
Ex:Volvo S80 D5 AWD Summum -08

 

Carcom Oy  Elekma