Joo niin kuulemma voi olla lopussa, näyttäisi olevan alkuperäinen magneti marelli. Autolla on ajettu 270tkm.
Viskarin V-P Kangasalta puhdistaa sen ja osaa luultavasti sanoa että tarviiko se uusia jos sen nyt voi silmällä nähdä.
Onko kellään tietoa että mistä kannattaa ostaa uus jos tarve vaatii?
Ei sitä millään silmällä näe. Paskasuuden näkee kyl.
Alkuperäinen on valkoisella tarralla. Jos on keltainen tarra, niin sit se on tehdaskunnostettu, eli kerran jo vaihdettu.
Jos ei vikakoodia pukkaa, eikä muunlaista käyntihäiriötä aiheuta, kuin tyhjäkäynnin humppaamista, niin sit puhdistus auttanee.
Ite tilasin englannista.
http://www.euro-saab-parts-direct.comToi oli halvin paikka euroopassa minkä löysin. Niiden sivut on aika persiistä, mutta kannattaa lähettää maililla hintatiedustelu sinne.
Uusia osia, eikä tarvinnut maksaa ylimääräistä kotelomaksua.
Niillä ei vaan taida siellä olla paljon mitään osia hyllyssä, tukusta hakevat. Voi kestää muutaman päivän.
Maksu varmennettiin soittamalla sinne ja antamalla luottokortin tiedot. Vähän kyllä hirvitti siinä kohtaa... ne ois voinu laittaa minkä hyvänsä summan, mutta ei, Peter hoiti homman hienosti ja kuitti tuli vielä erillisenä kirjeenä. Siellä oli korttimaksutositekin, jossa luki, että asiakas ei ollut paikalla maksua suoritettaessa.
On se vaan aika vänkää tuo lounais englannin murre, välillä sai kyl kysyä, että et viitsis toistaa...
Vähän se yritti kyllä jujuttaa postikulujen kans, kun vänkäs, että paketti painaa 2,5kg laatikon kans. ->postimaksut ois pomsannut aika tavalla.
Tiesin, että tuo painaa just alle 2kg paketoituna. Sanoin, että heitä sitten se laatikko pois, jos se kerran niin painava on ja laita vaikka kuplamuoviin, niin menee alle 2kg paketiks varmasti. No tuli se sit sieltä kuiteskin alkuperäisessä paketissa

Ebaytä kannattaa myös silmäillä, kaikki runkut ei vaan suostu lähetään suomeen.
Ebaystä meni kyl vielä halvemmalla uusia bokseja muutamaa päivää aiemmin nenän alta, mut en uskaltanut tilata, ennen kuin olin varma, että vika tosiaan oli tuossa boksissa.