Proturbo  Autodiagnoosi

c70 2000 2.4T vikoja

  • 27 Vastauksia
  • 8227 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
c70 2000 2.4T vikoja
« : 06.06.2012, 17:08:23 »
hei, uusi jäsen ja tyhmiä kysymyksiä...

tuli ostettua heräteostoksena tuollainen, ja pari (pikku)vikaa on pistänyt silmiin.
tuuletin lähtee päälle joskus kun auton starttaa,mutta sammuu muutaman sekunnin päästä. muuten se ei toimi ollenkaan... ilmastoinnin vikavalo palaa (kierrätys ja ac off vilkkuu) ei vissiin kuulosta boksivialta mitä itse olen lukenut...

toinen asia mikä kummastuttaa, on puuttuvat mukintelineet edessä, ei niitä tunnu siinä käsinojassa olevan, ainakaan en saa auki niitä mistään....onko olemassa malleja jossa ei ole yhtään mukinpidikettä?

oikea etusumuvalo on pimeänä, onkohan paha homma vaihtaa ja mikä polttimo sinne menisi...?

moottoritekniikka on itselle suht tuntematon asia, onko tuossa jotain mitä kannattaa tarkistaa hetimiten ennen kovempaa kenkimistä, huoltohistoria kun on hieman kysymysmerkki.
öljyt, jarrunesteet , jäähdytysnesteet olen tarkastanut jo...
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #1 : 06.06.2012, 19:26:35 »
Tervetuloa joukkoon tummaan.

Vikamuistin luku olis melkein ensimmäinen toimenpide, jonka tekisin.
Sieltä vois selvitä, esim. mikä ilmastointia vaivaa.

Ei ton puhaltimen kait pitäis pärähtää, kun auton käynnistää.
Mites lämmöt muuten, pysyykö normaalissa, eli mittarin viisari ihan vaakatasossa?
Tos on vähän juttua sen puhaltimen sielunelämästä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19665.0

Mukinpidin pitäis olla ton näköinen

Siitä edestä kun klipsua nostaa ylöspäin ja vetää samalla pitäis tuon tulla ihan helposti ulos.

Sumuvalo H3 55W
Vaihto sieltä takapuolelta kierretään pidintä vastapäivään, pitäis olla kai helppo homma.
En tiiä, kun ite disabloin koko paskat, kun ei niillä yhtään mitään oikeasti tee.
joskus vois laittaa päivävalot niiden tilalle.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #2 : 06.06.2012, 19:56:39 »
Hyvä autovalinta.  :)

Tuuletin? Siis sisätilapuhallin vain jäähdyttimen puhallin? Jos sisätila, niin veikkaisin virtalukonpohjaa, kannattaa hakea käyttöautolta, koska on siellä halvempi kuin esim. motonetissä.

Ilmastoinnin vika johtuu erittäin todennäköisesti siitä sisälämpötilan anturin imurista, joka löytyy siitä ratin oikealta puolelta nappirivistön päästä. On vain täynnä pölyä. Joskus puhaltelu sinne auttaa, itse otin irti ja puhdistin kunnolla. Tai sitten voi olla jotain puhallinkanavien läppiä jumissa... Vikakoodit kyllä sitten kertoo kaiken.

Minullakaan ei ollut tuota mukitelinettä.... Mutta kävelin lähimpään purkaamoon ja hain sieltä 5€:llä tuon telineen. Tuo keskikyynärnoja on aika helppo irroittaa ja purkaa.  :)

Minulla oli vasen sumari pimeänä, niin kevyt potku kantapäällä puskuriin ja taas palaa.  ;D
« Viimeksi muokattu: 06.06.2012, 20:03:33 kirjoittanut TMOS »

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #3 : 06.06.2012, 19:59:41 »
Minulla oli vasen sumari pimeänä, niin kevyt potku kantapäällä puskuriin ja taas palaa.  ;D
Vaan eipä pala kauaa  ;D

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #4 : 06.06.2012, 20:01:37 »
Vaan eipä pala kauaa  ;D

Meinaatko, että pitäis uudet polttimot joskus laittaa....  ;D Aina ennen katsastusta antaa vaan vähän monoa.  ;D

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #5 : 06.06.2012, 20:06:25 »
No se hehkulanka siellä vaan välillä yhdistää, kun saa täräyksen. Se on todennäköisesti palanut lanka poikki. Tai sit on vaan kannassa kosketushäikkää.


intelop tais tosiaan tarkoittaa sitä ilmastoinnin puhallinta. Pyöriikö se edes säädin täysillä tai, kun laittaa puhalluksen tuulilasille?
Voi tosiaan jotua, tuosta sisätilan anturista, kuten TMOS jo sanoikin. Imurillakin voi kokeilla imeä pölyjä pois, mutta sitten kannattaa tunkea jokin sukkapuikko ja estää sen ropelin pyörintä, toimii nääs generaattorinakin, ja se ei välttämättä tee hyvää ohjauselektroniikalle.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #6 : 06.06.2012, 21:13:26 »
onpahan sitten aktiivinen ja hienon jäsenpohjan omaava foorumi kun noin nopeasti tuli vastauksia.

joo, tosiaan tarkoitin ilmastoinnin /tuulettimen puhallinta...
toi vikakoodi täytyy käydä lukemassa, pihinä miehenä ajattelin että saattaisi olla helppo diagnosoida jonkun kokemuksen pohjalta.

potku ei auttanut sumariin, haenpa sitten huomenna polttimon ja koitan räpeltää sen paikalleen.

tmos, vaihdoitko siis koko käsinojan yläosan? aka saranoista ylöspäin?

justus: ei pyöri starttauksen jälkeen vaikka mitä tekisi, paitsi sen 1-2 sek.


S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #7 : 06.06.2012, 21:24:24 »
onpahan sitten aktiivinen ja hienon jäsenpohjan omaava foorumi kun noin nopeasti tuli vastauksia.

joo, tosiaan tarkoitin ilmastoinnin /tuulettimen puhallinta...
toi vikakoodi täytyy käydä lukemassa, pihinä miehenä ajattelin että saattaisi olla helppo diagnosoida jonkun kokemuksen pohjalta.

potku ei auttanut sumariin, haenpa sitten huomenna polttimon ja koitan räpeltää sen paikalleen.

tmos, vaihdoitko siis koko käsinojan yläosan? aka saranoista ylöspäin?

justus: ei pyöri starttauksen jälkeen vaikka mitä tekisi, paitsi sen 1-2 sek.

Puhdista se anturi ensin, jos ei tokene, niin sit vikakoodinlukuun.

Suositteln hommaamaan oman lukijan. Ne ei ebaysssa paljon maksa.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #8 : 06.06.2012, 21:29:46 »
Puhdista se anturi ensin, jos ei tokene, niin sit vikakoodinlukuun.

Suositteln hommaamaan oman lukijan. Ne ei ebaysssa paljon maksa.

miten tuon pitäisi irrota, ruuvimeiselillä taivuttamalla? tuntui olevan tiukassa, ei sormilla lähtenyt ..
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #9 : 06.06.2012, 21:31:49 »

joo, tosiaan tarkoitin ilmastoinnin /tuulettimen puhallinta...
toi vikakoodi täytyy käydä lukemassa, pihinä miehenä ajattelin että saattaisi olla helppo diagnosoida jonkun kokemuksen pohjalta.

tmos, vaihdoitko siis koko käsinojan yläosan? aka saranoista ylöspäin?


Kuten Justus jo sanoi, niin ilmaiset korjaukset ensin, eli se anturin puhdistus.  ;)

Ei tarvitse vaihtaa kokonaa, vain se "etulevy" mistä se teline vedetään ulos, sekä sinne pitää asentaa se itse teline. Ota se vaan rohkeasti irti ja pura osiksi. :)

miten tuon pitäisi irrota, ruuvimeiselillä taivuttamalla? tuntui olevan tiukassa, ei sormilla lähtenyt ..

Muistaakseni irtosi vain takakautta....  :-\

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #10 : 06.06.2012, 21:42:21 »


Muistaakseni irtosi vain takakautta....  :-\

eli revi koko kojelauta irti? taitaa mennä siniselle, ei osaa/jaksa/pysty
« Viimeksi muokattu: 06.06.2012, 21:45:48 kirjoittanut intelops »
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #11 : 06.06.2012, 21:47:12 »
as in revi koko kojelauta irti?

Vain se ratin alla (mikä sen nimi nyt onkaan, kickpanel tai jotain, mun showroomin sisätilakuvissa puuttuu se paneeli) oleva paneeli. Yksi ruuvi keskellä ratin alapuolella. Sitten se onkin vain kahdella koulukka etureunassa, sekä muovisilla "kiskoilla" polkimien tasolla. Sekä se jalkatilavalo liittimellä.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa intelops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #12 : 06.06.2012, 21:50:08 »
Vain se ratin alla (mikä sen nimi nyt onkaan, kickpanel tai jotain, mun showroomin sisätilakuvissa puuttuu se paneeli) oleva paneeli. Yksi ruuvi keskellä ratin alapuolella. Sitten se onkin vain kahdella koulukka etureunassa, sekä muovisilla "kiskoilla" polkimien tasolla. Sekä se jalkatilavalo liittimellä.

ok, suuret kiitokset neuvoista, koitan huomenna töissä ruuvata kun on valoa enemmän, tulen sitten itkemään tänne epäonnistumista.
S40 -05
Ex-Volvo c70 -00
Ex S40 -96
Ex 360 DL -8x

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #13 : 06.06.2012, 22:02:01 »
ok, suuret kiitokset neuvoista, koitan huomenna töissä ruuvata kun on valoa enemmän, tulen sitten itkemään tänne epäonnistumista.

Kyllä se sitten yhdessä itkemällä saadaan takaisin paikoileen.  ;D

Samalla kun makoilet siellä polkimien seassa, niin on hyvä suihkauttaa rasvaa sinne rattiakselin konehuoneen puolelle vievän läpivientikumin sisään. Se alkaa jossain vaiheessa narista kun rattia käänteleen, varskin pakkasilla.


C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa sheiggi

  • Niki Lauda
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1375
  • Fire Walk with Me
Vs: c70 2000 2.4T vikoja
« Vastaus #14 : 06.06.2012, 22:24:06 »
Tervetuloa CEEn omistajii.  O0 Hyvä että tulee uusia omistajia kun itsellä paineita vaihtaa pois.  :'(
En tiennykkää että näitä on ilman mukitelineellä varustettua kantta tehty.  :o Vaihdoin jo vanhaa kasipätkää 70 sarjalaisen kannen missä telineet.  :)
Itsellä oli se sisäilman lämpötila antura ihan pölyssä, ostin semmosta kalikali pullossa olevaa elektroniikan putsauksee tarkotettua paineilmaa ja puhaltelin sillä.
Mulla taitaa olla ainoot kerrat vuodessa ku etusumareita käytetää tsekkaus ennen katsastusta ja katsastuksessa. On kosteutta kummassaki ollu aina ku auto mulla ollu, en oo pois ottanu käytöstä ku menny katsurilla läpi.

On muuten tää vuosimalli jo sähkösellä kaasulla, paljon ajettu ja onko jo kaasuläppäkotelo jouduttu vaihtamaa jos saa kysyä? Nii ja onko muuten ovien kohalla helmoissa lakka kulunu pois eturenkaiden kivisuihkun seurauksena? Tuosta tais olla juttua C30/C70 kuvatopicissa.
850 sedan harmaa 2.4 10v manuaali 1995, 2008--2010
"Hopee nopee"
C70 safran 2.3 T5 automatic 2000, 2010--2013 "Upee cupee"
S60 musta D5 manuaali 2004, 2013-->2015

 

Autoracing  KL-varaosat