Saas nähdä miten käy kun tuo pitäisi lauantaina räjäyttää tulille (toivottavasti ei kirjaimellisesti vaikka Eberin käynnistys aina vähän jännittääkin) viikon lumipeitteen keräämisen jälkeen. Akun pitäisi olla kunnossa, viimeksi ajettu sellaisilla keleillä ja sellaista matkaa että olisi ainakin pitänyt latautua, mutta mistä näistä tietää. Lohkolämmitinhän on sökö joten jotain muuta on ensiavuksi keksittävä. Tässä on jo suunniteltu kaikkea pöljää alkaen sisälämmittimen tunkemisesta pariksi tunniksi pellin alle akkua sulattamaan...
Mutta sanottakoon myös että kun tuli talvi niin tuli autosta ikävä ajaa. Joo, tiedän, kuka käski mennä vaihtelemaan vähän asioita mutta ei tuo enää ole hauskaa että pintakaasulla valoista lähtiessä ensin ei liiku mihinkään ja sitten kun kaasua painaa toisen sentin niin rupeaa kaivamaan kahdella pyörällä. Tai se kun ihmettelin että miksi vauhtia tuntuu kerääntyvän oudon paljon ja valot taustapeilissä loittonee hiljalleen vaikka ihan rauhallisesti kiihdytin, vilkaisu mittaristoon ja ahtomittarin neula yrittää hiipiä plussan puolelle, saman tien kaasu kokonaan ylös että nytkö on mennyt näin pahasti tunto jaloista. No ei ollut, poljin oli taas sen pari, kolme senttiä painettuna. Kylmä ilma tekee jänniä asioita.
