Teitkö vertailumittauksia jousille? Jos nuo ei ole hirveen kovat nuo sun jouset(miktä/mistä?) niin voisin koittaa haalia samanlaiset tuohon 945:seen jota koitetaan pitää ryhdikkäänä, nyt on vähän turhan pehmonen perä jos on kuormaa...
Ne on niinkin vaikeasti saatavissa olevaa high tech kamaa kuin Motonetin vahvistetut farkun jouset tuotenumeroltaan 67-5042. Ihan hyvältä tuntui kotiin ajellessa, nyt keula ja perä tuntuu kuuluvan samaan autoon eikä takapää ole lainassa jostain jenkkilintasta.
Mittauksia ei tullut ihan viimeisen päälle tehtyä koska kummallekaan ei tullut mieleen moiseen ruveta mutta omasta mielenkiinnosta katsoin:
- kierrokset, vanha 8½ ja uusi 7½ noin suunnilleen
- langanvahvuudet, vanha 12,3 mm ja uusi 13,2 mm
- perän korkeus maasta kaareen, vanha (ilmeisesti, varmaa muistikuvaa ei ole) 655 mm ja uusi 670 mm
- lopullinen korkeus maasta helman kohtaan X edessä 330 mm ja takana 340 mm eli mahtava meno, lievä etukeno
Mielenkiintoisena havaintona vakiojousi oli vapaana reilusti kuormajousta pidempi (tämä on se mikä unohdettiin kunnolla mitata) ja siinä kohtaa olikin pieni

hetki mutta iloksihan se muuttui kun todettiin että vakio on lähinnä spagettia mitä kokoonpuristuvuuteen tulee.