Kulkukoira  Proturbo

850 TDI moottorin häiriömerkkivalo

  • 6 Vastauksia
  • 2269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Volvo745D

  • Vieras
850 TDI moottorin häiriömerkkivalo
« : 17.06.2012, 23:51:35 »
Eli nyt männä viikolla niin sanottu vikamerkkivalo syttyi palamaan volvossa, ja palaa sillon ku sattuu, välillä sammuu ja sitten syttyy uudestaan.  :idiot2: Ei vaikuta ajamiseen mitenkään eikä käynnistyvyyteen (viime kerralla kun paloi niin ajoituksessa oli heittoa enemmän kun 4astetta, ja kertoi siitä)... Epäily olisi jostain kosketushäiriöstä jossain mutta kannattaako antaa olla ja repiä se polttimo sieltä vaikka pois? :D
Vikakoodit luettu mutta ei löytänyt, Btw, jarrupoljinkytkimestä antoi vikakoodin, sytyttää p*lluvalon jarruttaessa. Millä lailla korjattavissa vai onko niin merkityksellinen?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 850 TDI moottorin häiriömerkkivalo
« Vastaus #1 : 17.06.2012, 23:57:58 »
Millä testerillä tai softalla luit vikakoodit? Kyllähän siellä koodi pitäisi olla jos lambdavalo syttyy.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa seiskakymppitdi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 356
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 TDI moottorin häiriömerkkivalo
« Vastaus #2 : 18.06.2012, 14:03:42 »
Jarruvalokytkin sytyttää vikavaloa. Oireet juurikin kuvailemasi. syttyy ja sammuu jollakin aikavälillä. Silloin kun vika päällä vakionopeussäädin ei mene päälle. Voit paikallistaa vikaa nostamalla jarrupolinta jalalla.
Vain automaatilla

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 850 TDI moottorin häiriömerkkivalo
« Vastaus #3 : 19.06.2012, 02:10:54 »
En muista mikä testeri se oli, läppärillä joku ohjelma. Eli nyt tämä jarruvalo on eri asia kuin tämä vikamerkkivalo. Eli jarruttaessa palaa se merkkivalo vasemmalla mittaristossa missä on lampun kuva. Ja sen lisäksi alkoi palamaan satunnaisesti tämä "lambdan merkkivalo". Siitä se testeri ei osannut sanoa, koska samaisena aamuna kun käytin testerissä, olikin menomatkalla jo valo kerennyt kaikota... Jarruvalosta näytti vain vikakoodin, liittyykö ne sitten yksi yhteen, koska joskus testerin päässä se ei sitä näyttänyt, ja jarrumerkkivalo on palanut aina ku auto on minulla ollut.

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 TDI moottorin häiriömerkkivalo
« Vastaus #4 : 19.06.2012, 07:31:53 »
Lampun kuva tarkoittaa viallista polttimoa... jos palaa jarrutettaessa niin jarruvalon polttimoa...tai sitten "lamppuvahti" viallinen

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 850 TDI moottorin häiriömerkkivalo
« Vastaus #5 : 19.06.2012, 17:27:01 »
Lampun kuva tarkoittaa viallista polttimoa... jos palaa jarrutettaessa niin jarruvalon polttimoa...tai sitten "lamppuvahti" viallinen
No sepäs yllättävää. Kaikki valot kyllä palaa autossa. Itse asiassa vika on jo puoliksi selvitetty, uutta jarrupoljnkytkintä se vaatii ja osankin tilasin jo tuossa päivällä.  ;) Ilmeisesti se on yhteydessä moottorin vikavaloon, koska onhan se kytköksissä vak.nop.säätimeen, polttoaineen syöttöön jne, plus sitten jarruvaloihin. Tiedä sitten onko se osasyy vielä siihen että vakkari ei lähde päälle kun antaa väärää signaalia tai ei ollenkaan.

Volvo745D

  • Vieras
Vs: 850 TDI moottorin häiriömerkkivalo
« Vastaus #6 : 27.06.2012, 00:31:20 »
Eli vieläkin sama ongelma. Laitetaanpa tähän kaikki ongelmat samalla mitkä liittyy jarruihin.
-Vikakoodi Jarrupoljinkytkin, kumpi niistä kahdesta? Toinen niistä mikä o kahdella nastalla , niin samanlainen roikkuu kytkinpolkimen yläpuolella suurinpiirtein, mitä tarkoitusta varten?
-M. häiriömerkkivalo, eli ns. lambdan valo syttyy ja sammuu silloin tällön. Kulutus kyllä pysynyt normaalina. Testeri ei antanut muuta vikakoodia edes valon palaessa kuin jarrukytkimen.
-HUOM: VESIKELILLÄ oikea etupyörä, kuvaillaan nyt näin että jarruttaessa tuntuu että lähtee irti, rytkähtää , puoltaa, ikäänkuin yrittäis lukkiutua jos sinne absin anturipiuhoille menis kosteutta? Kuivalla kelillä ei mitään ongelmia. tuntuu kuin satula jumiutuisi kun ratti jää eri asentoon ja sitten niinkuin "laukeaisi" kun painaa jarrua uudestaan, ja suoristuu. Ja kyllä, kaikki tukivarret yms ovat kiinni, tuskin olis sillon verrainnollinen onko kuiva vai märkä keli. Epäilyt osuu absin anturin johdoille, ja jarrusatulaan. Absin merkkivalo ei pala. Ensimmäisen kerran tuon tehdessään sytytti absin valon, ja silloin anturin johdoissa oli jonkun toimesta tehty putkiliitinpatentti, kun joskus vissii katkennut toinen johdoista, jonka jälkeen piuha kolvattiin hyväksi.
Kiitoksia jo neuvoista!

 

Autoracing  KL-varaosat