Ateho  Elekma

Amazon madallus

  • 105 Vastauksia
  • 37847 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #60 : 07.07.2011, 13:43:28 »
Voiko tästä siis päätellä, että myös 240 takaiskari menee tuohon farkkuamaan poistamlla se holkki? Ainakin rallyrace myy samaa spaxia 140 ja 240 sarjalaisiin..

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5032
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #61 : 07.07.2011, 14:00:21 »
Voiko tästä siis päätellä, että myös 240 takaiskari menee tuohon farkkuamaan poistamlla se holkki? Ainakin rallyrace myy samaa spaxia 140 ja 240 sarjalaisiin..

200:n iskarista pitää poistaa holkki sitten myös alapäästä. Muuten lienee myös passeli.

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #62 : 07.07.2011, 14:04:08 »
200:n iskarista pitää poistaa holkki sitten myös alapäästä. Muuten lienee myös passeli.

Se auttaakin huomattavasti, kun on yksi setti bilsteinejä ja yksi takasetti koneja ylimääräisenä niin säästää siinäkin pari saturaista.. Etuiskarit täytyy tilata rallyracelta.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 484
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #63 : 07.07.2011, 14:22:14 »
Eteenkin voi laittaa 140-sarjan iskarit muokkaamalla alapään kiinnitystä.

Hienoa että tuo mun uumoilema iskariasia tuli sekin selvitettyä. :)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1983
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #64 : 07.07.2011, 15:28:26 »
Eteenkin voi laittaa 140-sarjan iskarit muokkaamalla alapään kiinnitystä.

Hienoa että tuo mun uumoilema iskariasia tuli sekin selvitettyä. :)

140 sarjan iskari on hyvin lähellä 80-lukusen Chevyn A-bodyn etuiskaria, esim ElCamino, Malibu mitä noita lotjia olikaan.  Ja googlettakaapa Amazonin bilsteinin koodi. Voi essonpaarissa paukutella henkseleitä..
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #65 : 07.07.2011, 17:49:18 »
Miten tuolla B460301 numerolla voi paukutella henkseleitä?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5032
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #66 : 07.07.2011, 18:19:00 »
Samat iskarit sopii vissiin johonkin Corvetteen tai Camaroon, mutta sitä henskeleiden paukuttelua mäkään en ymmärrä ;)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1983
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #67 : 07.07.2011, 18:39:17 »
Samat iskarit sopii vissiin johonkin Corvetteen tai Camaroon, mutta sitä henskeleiden paukuttelua mäkään en ymmärrä ;)

Voi kuulkaa, joittenkin jenkkimiesten märkä uni on joku Corvette-osa. Veronkiertofarmariin kun asentaa Corveten iskarit, niin siihen saa Corveten ajo-ominaisuudet. Kun porsasfarmariin asentaa vm. 78 180 hp saastemoottorin Corvetesta, niin suorituskyky on sama kuin TriPower Corvetesta. Koska Corvette.

(Miltä normiCorvette sitten tuntuu? Kuvitelkaa kaksi väljää jenkkiauton etuakselistoa, mutta toinen asennetaan taakse taka-akselistoksi)

Ja siis Corvettessa 57-62 on sama Bilstein kuin Amazonissa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa rokkiarska

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 257
  • Rock´n´Roll on tie, totuus ja elämä
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #68 : 12.08.2011, 21:13:17 »
Voi kuulkaa, joittenkin jenkkimiesten märkä uni on joku Corvette-osa. Veronkiertofarmariin kun asentaa Corveten iskarit, niin siihen saa Corveten ajo-ominaisuudet. Kun porsasfarmariin asentaa vm. 78 180 hp saastemoottorin Corvetesta, niin suorituskyky on sama kuin TriPower Corvetesta. Koska Corvette.

(Miltä normiCorvette sitten tuntuu? Kuvitelkaa kaksi väljää jenkkiauton etuakselistoa, mutta toinen asennetaan taakse taka-akselistoksi)

Ja siis Corvettessa 57-62 on sama Bilstein kuin Amazonissa.

Enimmäksee kaikki jenkkiautomiehet mitä minä tunnen (itekki tykkään jenkeistä) ei hirveän kiinnostuneita oo  corvetesta. Se kun on semmone juppiauto. Enemmä niihi jenkkeihi volvon osia laitetaa, jos on koskaa lukenu V8 lehteä.
S80 B5204T4 -98
Entisiä: 960 B6254 -96
V70 B5244S classic -00, Amazon B20 -69, 945 B230F -95, 945 B230FK -96, 960 B6304 -95, 945 B230F -94, 740 B200E -88, 245 B230F -92 940 B230FT classic -98, 240 B200K -87 145 B20 -74, 144 B20 -71,740 B200K -84, 740 B230FB -90, 145 B20 -71,  745 B200ET -88

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1796
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #69 : 22.01.2012, 21:41:42 »
Tuli tuossa mieleen että onko sedanissa yhtä jäykät jouset kun farkussa? Omassa tuntuu vaan olevan sen verran jäykkä tuo perä etten usko ainakaan niiden vakiot olevan.. Tosin onhan siihen voitu muustakin autosta laittaa jouset.. Keula taas ei ole niin jäykkä..
Amazon 122S 4D '68, 2009-> - 740GL '91, 2018-> - 240GLi '87 EX, 2012-2015 - 740GLE '89 EX, 2010-2012 - 144GL '73 Purettu&paalattu

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #70 : 23.01.2012, 12:32:10 »
Mielestäni ei ole ja mahtaako farkun jouset sopia sedaniin. ei ehkä, vaikkakin etujouset ovat samat
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1913
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #71 : 24.09.2012, 07:10:08 »
Kertokaahan käyttökokemuksia spaxit + jäykemmät jouset amassa ? Tuntuu auto olevan nytkin välillä sellainen kivireki kun jyrää hiekkateitä, alusta tällä hetkellä on ihan vakio motonetin tarvikeosilla, jouset tosin olen laikannut pari kertaa, määriä en muista mutta reilusti olen leikannut.

Tuosta jousien istuvuudesta leikattuna, niin itse tein silleen että jousi ruuvipenkkiin, laikatusta päästä kuumentamaan noin 3/4 kierrosta punahehkuun ja väänsin jousen pään tasaiseksi. Istuu aivan 100% nätisti autoon eikä kolise tai muuta. Ei tarvitse heftailla tukivarsiin mitään ja madaltaa mukavasti vielä tuokin.

Kesällä huomasin että oli napsahtanut runkopalkki poikki apukuskin jalkatilan kohdilta(palkki joka lähtee nousemaan ylöspäin konehuoneeseen). Hitsasin vaan halkeaman hyvin takasin kiinni(ei ole ruostevika). Mutta pistää vaan miettimään että kuinka paljon jäykempi alusta lisää korin rasitusta entisestään.  ???

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1796
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #72 : 24.05.2013, 14:18:33 »
Missä suhteessa panhard tanko vie taka-akselia apparin puolelle kun madaltaa?
Amazon 122S 4D '68, 2009-> - 740GL '91, 2018-> - 240GLi '87 EX, 2012-2015 - 740GLE '89 EX, 2010-2012 - 144GL '73 Purettu&paalattu

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #73 : 24.05.2013, 14:58:52 »
jotenki veikkaan et ainut vastaus tähän on se että menee mitan kanssa auton alle mittailemaan
vähän etäisyyksiä strategisissa paikoissa, ni sen saa jopa laskettua.
Tai sitten kokeilee.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5032
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Amazon madallus
« Vastaus #74 : 24.05.2013, 16:34:55 »
Missä suhteessa panhard tanko vie taka-akselia apparin puolelle kun madaltaa?

Ei siihen oikein absoluuttista vastausta voi edes antaa. Ei se välttämättä mene edes apparin suuntaan, vaan liikesuunta riippuu ihan täysin alkuperäisestä korkeudesta ja saavutetusta madalluksesta. On jopa todennäköistä, että normikorkuista Amazonia lievästi madallettaessa akseli liikkuu kuskin suuntaan.

 

Ateho  Elekma