Nimittäin sellaista ohjelmistoa testatessa saattaa muutama moottori särkyä tai vioittua pahasta ennen kuin itse tehty versio toimii.
Sitten jos tuo ohjelmisto custom (esim. RICA)-säätöjen jälkeen valittaa että tarkistussumma (siis checksum tai CRC eli cyclic redundancy check, eikä mikään PIN-koodi) on pielessä, niin se tarkoittaa että pelkkien uusien taulukoiden lisäksi niistä pitäisi vielä laskea tarkistussumma jonka pitää matchata vielä yhden data-arvon kanssa jonne se tarkistussumma on erikseen talletettu. Mitä ilmeisemmin näissä Custom tunauksissa ei sitten tiedetä minne tuo tarkistussumma on kirjoitettu tai jos tiedetään, niin ei osata päivittää myös sitä. Se voikin olla tarkoituksella suojattu niin, että vain Polestar joka on Volvon yhteistyökumppani pystyy sen tekemään.
Itse harkitsen tästä syystä tuota Polestaria vaikka kirpaiseva hinta onkin ja kyselen tässä siniseltä että millaisen tyytyväisyystakuun siihen saa: 2 viikon tyytyväisyystakuu tai rahat takaisin ja auton palautus entiselleen vaiko sen, että ajavat sielläkin raportit dynamometrista ennen ja jälkeen. Muuten tuntuu vähän kyseenalaiselta jos mitään takuuta ei ole. Hyvänä puolena on kuitenkin se, että lupaavat asetusten säilyvän eikä mitkään diagnostiikat herjaa mistään virheestä (luullakseni). Veikkaan että sinisen vastaus sitten kun sen saan on: Ei tyytyväisyystakuuta, Ei dynamometriraporttia ja yllätys olisi jos toinen vastaus olisikin kyllä.
Me teemme ja olemme tehneet todella moneen samanlaiseen Volvoon kuin sinulla on ohjelmat. Näistä muutama on käynyt merkkiliikkeessä ja ovat siellä kysyneet, että näkyykö vikakoodeja ja niitä ei ole näkynyt! Rica, Bsr käyttää pin-koodin rikkovaa menetelmää, joka aiheuttaa edellisissä postauksissa mainittuja vikakoodeja, joilla nyt ei ole merkitystä, mutta silloin on jos haluaa takuun pysyvän autossa

Meidän laitteet eivät edes anna laittaa softaa sisään jos checksum-arvot eivät kohtaa!! Sinunkin autossa on edc16-ohjainlaite, jonka pystyy ohjelmoimaan ilman sen avaamista suoraan kytkentäpinneistä. Näissä uudemmissa versioissa on edc17-ohjainlaite, joka taas vaatii ohjelmoitaessa avauksen. Me ei tarvita pin-koodia vaan se ohitetaan ja sinisellä ne ei sitä näe, eri asia on jos asentaja käy ajamassa ja sitä kiinnostaa esim ahdot, jotka ovat suuremmat kuin vakiossa, mutta hyvin epätodennäköistä on, että asentajaa jaksaa kiinnostaa...
Konerikoista, joita saattaa jollakin softaajilla tapahtua, ovat ne "nostaneet" valmistajan antamat raja-arvot ylös kun me taas niihin ei kosketa, jolloin jos jokin menee pieleen niin valmistajan raja-arvot toimivat ja auto menee vikatilaan käyttäen "suojaohjelmaa", joka on rajoitettu ettei rikota enempää. Tällainen tilanne saattaa tapahtua jos vaikka suutin hajoaa ja antaa tavaraa enemmän kuin pyydetään, jolloin jos arvot on taivaissa niin hajoaahan se siihen.
Polestar on sikahintainen ja hintalaatusuhde penaalista ja mikä parasta me tarjotaan 100% tyytyväisyystakuu, vaikka koskaan ei ole vielä tarvinnut vakioksi palauttaa, kertonee jostain...

Poikkea Tampereella niin kokeillaan, ei ole pakko ottaa jos ei halua
