On tehty muutakin kuin softattu: Hiukkassuodatin on tyhjennetty. Kyllä sen "maagisen kutosen"saa rikki pelkällä softalla. Tosin aivan järkevää se ei ole, koska tehoa tullessa "siihen malliin" ei ajaminen perinteisesti ole oikein mukavaa. Volvon laatikko kun vaihtaa(toisin kuin esim.audin)täysin järjettömästi, eli loota ei ole nk.oppiva laatikko(jos nyt loppujen lopuksi sellaista onkaan) ja on muutenkin täysin modaus vapaa loota. Tottakai isolla rahalla, mutta ne on sitten tosi isoja. Kovasti on kukkomaista menoa jos "painaa tallan pohjaan". Samalla ajotavalla hakee kaikki vaihteet alhaalta joten auto ei nk.lähde, vaan hakee ja hinkkaa pari alempaa vaihdetta, ja siihen se aika sitten kuluukin. Onkin opittava aivan toisenlainen auton "vedättäminen" kaasulla pikkuhiljaa. En tiedä onko tämä näille ominainen tapa kuljettaa jo ilman lastutustakin mutta tässä moodissa ainakin autoa pitää ajaa aivan eritavalla kuin esim. A6 audi 3.0tdi automatic versiota. Sen lootahan toimi moitteettomasti( +700nm)perinteisellä poljennalla. Eli tässä vähän vinkkejä samalla myös niille jotka lastuttelevat "enämpi tehoihin ilman suala". Plus kutosella saa rikottua lootaa myös kivasti ellei ole järkeä päässä, manuaalipuolen toinenkin ohjaamon keppi pystyssä lähettely ei todellakaan ole suotavaa.
Joo, jos pienen kommentin tähän omasta volvosta(v70 2.4d-09) heittäisi. Itselläni juurikin toimi päinvastoin tuo autom.laatikko. Vääntöjä kun saatiin mukavasti lisää, ja tehoja siinä sivussa, niin ei enää laatikko kaasua runtatessa hae pienempää, vaan lähtee samaisella vaihteella vetämään, ja juurikin tuon kasvaneen väännön vuoksi ei tarvitse mennä vaihteissa alemmas, vrt.vakio.
+600nm. tuntuu kyllä aika reippaalta jos pellin alla on vakioturbo vielä. Voin sanoa kokemuksesta että pakopaineet ovat erittäin kovat jo 500nm. softalla.
Olisi kiva tietää missä penkissä mitattu

Mutta sehän se pääasia on että omistaja itse on aina tyytyväinen autoonsa ja sen toimintaan

Itsekkin kun nuita volvoja viruttelen, niin ihan vaan omaksi iloksi ja muitten harmiksi