Vihdoin ja viimein pääsin tekemään jotain..
Eli vanha tolppa pois ja purkuun:

Uuden tolpan yläpäitä sai hieman sorvissa pyöräyttää ennenkuin sopivat volvon iskariin. Toivottavasti kestävät vielä vaikka materiaalia jouduin ottamaan aika paljonkin pois. Nyt mahtuu yläpään laakeri paremmin paikalle kuitenkin kuin tuolla vakiopaksuudella.


Heftailin kierreholkit alapäästä muutamalla knöölillä kiinni, jottei liiku ylös alas. Alaspäin ne ei kuitenkaan pääse, kun tolppa on sorvattu niille sopivaksi, joten alhaalla on huullos. Vetelin uudet tolpat punaiseksi, kun vanha keltainen on hiukan liian räikeä. Iskareiksi meni pienen puntaroinnin jälkeen takaisin keltaiset konit. Bilsteinit kun tuntuivat äkkiseltään olevan yhtä jäykät sisäänjoustossa, mutta niitä ei pysty ulospäin säätämään. Koneissa on kuitenkin tuo säätö.. Tulee sitä käytettyä tai ei.
Sitten ei muuta kuin tolppa kasaan:

Näyttää aikalailla pienemmältä kuin orkkis. Vertaa Lesjön jousta tuohon kynäjouseen.. Fatibomba.
Samalla vaihdoin uuden raidetangon sisä- ja ulkopään. Vanhat motonet paskat oli menneet aika huonoon happeen vaikka autolla ei ole edes ajettu tuhansia kilometrejä.
Ja nyt kun joka nurkka tehdään uusiksi niin laitetaan nyt alle nuo varmaan vuoden hyllyllä olleet teräspunosjarruletkutkin.

Komiaa ruuvata alle merkkikohtaista sarjaa, kun sopii orkkis letkutelineisiin auton pyöräkotelossa. Ei tarvi kikkailla tai patentoida mitään. Nesteet valutin ulos ja tilalle tulee Motul RBF600.
Nyt vaan toiselle puolelle sama ruljanssi ja sitten takapään kimppuun. Tavoitteena saada sinnekkin säätöä niin korkeuteen, kuin pannhardiin ja samalla vaihdan perän isot puslat uretaanisiin ja kaikki takatukivarret nylon puslilla varustettuihin malleihin. Hiukan täytyy myös katsoa ja sovitella mahtuuko perään toiset jarrusatulat hydraulikäkkärille.