Samppasport  Futurez

Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT

  • 29 Vastauksia
  • 10000 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #15 : 09.08.2012, 23:26:43 »
siirtojalan tiivari pienempi halkasijaltaan, koitettu muutaman erikokoisen suodattimen tiivaria kanssa   ;D

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #16 : 10.08.2012, 06:13:06 »
Okei... No tuskin sit käy pyörän suodattimesta otettu tiivistekkään...

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #17 : 14.08.2012, 22:18:28 »
Mätänetistä ei löytynyt sopivaa edes mallin kanssa sopivaa o-rengasta, mut suurin vuodon syy tais olla sen ison banjo pultin alumiini tiiviste mikä oli aivan soirona, ei ollut edes lähellä pyöreää. Olis mielenkiintoinen tietää miten on saatu siihen kuntoon... Ala kautta muuten onnistu homma melko kivuttomasti purkamatta mitään asiaan kuulumatonta.

hevonen

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #18 : 15.08.2012, 06:46:40 »
Jep, ei se rengas siniselläkään nyt maltaita maksa.

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #19 : 15.08.2012, 07:41:36 »
Lähimmälle siniselle olis vaan ollut n.70km matkaa niin en sit edes kysynyt. :-D

hevonen

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #20 : 15.08.2012, 14:02:27 »
Joo, tarkotin lähinnä sitä että en ole sopivaa rengasta muualta löytänyt, jos se pitää uusia.
Sulla meni prikalla,(vähäks aikaa) lucky you! :hello:

twin

  • Vieras
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #21 : 15.08.2012, 15:36:49 »
Joo ja laitoin vanhan tiivisteen moottori silkkarin kanssa takaisin luulis pitävän...

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 718
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #22 : 14.05.2013, 23:03:40 »
Olisin laittamassa B230F koneeseen öljynsuodattimen siirtojalkaa, niin kysymys kuuluu onko lohkosa sama jenka ja miten sen nykyisen pultin saa irti? Olettasin että käy mutten saanut irti, enkä hirveää väkivaltaa vielä kokeillut. Jos on kiertämällä niin haen sitten isommat putkitongit, koska ehjänä ei varmasti lähde.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1579
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #23 : 14.05.2013, 23:15:33 »
sama kiere on lohkossa . Itse irroitin isoilla putkipihdeillä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #24 : 22.05.2014, 12:58:08 »
Kuuluisiko tuossa 940:n vesikiertoisessa öljynjäähdyttimessä olla joku termostaatti tai kuristin sinne menevissä vesiputkissa?
Tein ite vesiputket kuvien mukaan 12mm putkesta ja nyt vedenlämmöt pomppaa heti todella korkealle heti pienen käyttämisen jälkeen.
Tuntuu kuin kaikki vesi vain kiertäisi nelospytyltä siirtojalan kautta vesipumpulle. Mikä meni vikaan?
Kuvan systeemi siis kyseessä. Omani eroaa vain ettei ole tuota tyhjennysproppua tuolla alhaalla.



E: jos joku voisi mitata paljonko noi vakio vesiputket on sisähalkaisijalta
« Viimeksi muokattu: 22.05.2014, 13:06:53 kirjoittanut samperi50 »
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa Sutku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #25 : 22.12.2014, 21:56:23 »
230FT koneessa kyseinen siirtojalka vm-89. Mutta kun olen vaihtamassa konetta 230FK vm95 niin siinä ei ole. Kannataako vaihtaa kyseinen jalka kuten FT:ssä on?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #26 : 22.12.2014, 22:03:49 »
Tuo vesikierto on lähinnä lämmönvaihdin, joka on sidottu jäähdytysjärjestelmään.
Sanoisin, ettei siitä ole hyötyä kuin lämpenemisessä ts sillä voittaa rikastuksen aiheuttaman polttoainekulutuksen verran?
Toisaalta, kun tuo klöntti hajoaa, niin se työntää vedet öljyn sekaan. Minä heivaisin tuommoset lähtökohtaisesti pois :)

Poissa Sutku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #27 : 22.12.2014, 22:06:44 »
Tuo vesikierto on lähinnä lämmönvaihdin, joka on sidottu jäähdytysjärjestelmään.
Sanoisin, ettei siitä ole hyötyä kuin lämpenemisessä ts sillä voittaa rikastuksen aiheuttaman polttoainekulutuksen verran?
Toisaalta, kun tuo klöntti hajoaa, niin se työntää vedet öljyn sekaan. Minä heivaisin tuommoset lähtökohtaisesti pois :)

Täytyy antaa olla vanhassa koneessa kiinni ( FT ) ja lauduttimen otai pois, kun 940 putkuautossa ei ollut semmoistakaan. Kiitos avusta

Poissa Sutku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #28 : 22.12.2014, 22:08:40 »
Kun muistelen kun tänään sitä katselin niin ne 2 letkua menee omaan lauhduttimeen, mutta vedestä en tiedä kun en sen tarkemmin katsonut

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynsuodattimen siirtojalka B230FT
« Vastaus #29 : 22.12.2014, 22:45:49 »
Voihan tuo olla pelkkä siirtojalkakin, kuvasta vain katsoin. Näitä on tosiaan vesikiertoisinakin.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo