Kulkukoira  Proturbo

Lukkoperät takavetovolvoihin?

  • 695 Vastauksia
  • 343412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #645 : 21.04.2024, 10:57:23 »
Suositellaanko öljynvaihtoa ensimmäisen kerran jo heti kohta ekojen satojen km jälkeen? Lukko joutuu hommiin kesällä ja pitkää käyttöikää haen. Onko se heti "pilalla" jos sitä ei sisäänaja ja sen jälkeen vaihda öljyjä, vai paineleeko porukka suoraan sudittelemaan kun lukko on asennettu? ;D

Tuskin se perä huonommaksi menee jos öljyt vaihtaa sadan kilsan jälkeen, omaan autooni asensin Powertrax torsenlukon ja kyllä siihen ajattelin öljyt vaihtaa kun tulee 100km täyteen, vaikkei valmistajan ohjeissa ollut mitään mainintaa semmoisen tarpeellisuudesta.

Samallahan näkee onko öljy täynnä glitteriä, omaa kun joutui shimmailemaan jonkin verran että sai hammasvälykset sopiviksi.

Poissa turborusina

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #646 : 22.04.2024, 18:15:02 »
Spartan mallin torsenperä lähti tilaukseen ja olis muutama kysymys asennukseen liittyen.

Tavoitteena olisi saada vanhat poskilaakerit ja shimmit ehjänä siirrettyä uuteen perään. Onko laakereiden irroitukseen jotain kikkoja tai onnistuuko temppu jollain edullisella ulosvetäjällä?

Kyseisessä lukkoyksikössä kuori on kartion mallinen eli halkaisijaltaan pienempi oikean puoleisen poskilaakerin vieressä, joten nopeusanturikehän asentaminen vaatii jonkinlaista timpurointia. Myyntiosiolta ostettu valmiiksi g80 mitoilla oleva anturikehä. Ottaisin siis mielelläni vastaan vinkkejä, miten saisin anturikehän viritettyä paikalleen mahdollisimman helposti. 
« Viimeksi muokattu: 22.04.2024, 18:19:20 kirjoittanut turborusina »

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #647 : 22.04.2024, 19:57:41 »
Itse tilasin Vevorilta ulosvetimen, olihan sillä hintaa päälle 100€, mutta todella vaivattomasti lähti laakerit. On siis ihan Danan perille tarkoitettu ulosvedin, jenkkiversio maksoi 250-500€ paikasta riippuen.


Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2405
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #648 : 22.04.2024, 22:49:15 »
Halvempi 2-jalkainen ns. Kukko-mallin ulosvedinkin käy hyvin kun vähän hioo siitä jalkojen päitä sirommaksi ja puristaa vinkalla / ruuvipenkissä ne jalat tiukasti laakeria vasten
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa turborusina

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #649 : 18.05.2024, 16:20:57 »
Nyt on spartan torseni asennettu ja testattu, mutta vieläkin pientä ongelmaa. Sisäänajoöljyiksi laitoin hyllyssä lojunutta motox 80w90 gl-4 luokituksella olevaa öljyä, perä toimi heti hyvin enkä saanut normaalissa ajossa mitenkään piirtämään yhtä viivaa.

100km ajon jälkeen laskin öljyt pois ja tilalle oikealla gl-5 luokituksella olevaa mobil 80w90 öljyä ja kummasti sen jälkeen alkoi sutimaan yhdellä renkaalla jos kääntyy lainkaan kiihdyttäessä. Mikähän öljy tollaseen etuperän torseniin olisi parasta toimivuuden kannalta vai onkohan niillä lainkaan vaikutusta perän toimintaan?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #650 : 20.05.2024, 16:44:23 »
Mikähän öljy tollaseen etuperän torseniin olisi parasta toimivuuden kannalta vai onkohan niillä lainkaan vaikutusta perän toimintaan?
Ei pitäis kyllä olla

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #651 : 20.06.2024, 21:31:58 »
Lainaan vähän sivumennen ketjua.

Seiskan perässä tuntuu kardaanista pyöritellen jo omaan makuun reiluhko välys. Saakohan tuota hammaskosketusta hieromalla enää jalommaksi, vai onko lopputuloksena enää kuin huutava perä?

Alkaa orgis lukolla jo vissiin mailit painaa... Rengasta ilmassa pyöräyttämällä ei enää ota toista mukaan, mutta ajossa vetää vielä molemmilla. ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6637
  • Global alligator
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #652 : 20.06.2024, 22:38:32 »
Veikkaan ettei hammaskosketusta muuttamalla saa aikaan kuin vielä nopeamman perän hajoamisen.
Rattaat on kuitenkin sopeutuneet tuohon kohtaan. V:>
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #653 : 20.06.2024, 23:03:23 »
Veikkaan ettei hammaskosketusta muuttamalla saa aikaan kuin vielä nopeamman perän hajoamisen.
Rattaat on kuitenkin sopeutuneet tuohon kohtaan. V:>

Tuotapa atvailin itsekin.

Omegan lukoista muuten muistui mieleen, että muutamalla kaverilla oli muinoin A-Omppuja. Toisessa niistä perä ujelsi kuin syötävä, vaikka oli ollut uudesta asti sokealla papilla saaressa jne.

Tarina kertoo, että jossain valmistussarjassa olisi mennyt tehtaalla perän shimmaus jostain syystä vituralleen, ja ne kului jo tuoreeltaan pieleen. Toimivat kyllä ihan OK, mutta volina kuului sitten vakiovarusteisiin... Mene tiedä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #654 : 22.06.2024, 12:54:07 »
Lainaan vähän sivumennen ketjua.

Seiskan perässä tuntuu kardaanista pyöritellen jo omaan makuun reiluhko välys. Saakohan tuota hammaskosketusta hieromalla enää jalommaksi, vai onko lopputuloksena enää kuin huutava perä?

Alkaa orgis lukolla jo vissiin mailit painaa... Rengasta ilmassa pyöräyttämällä ei enää ota toista mukaan, mutta ajossa vetää vielä molemmilla. ::)

Tuskin se vika on välityksessä. Varsinkin jos sulla on kitkalukko niin tasauspyörästön välys lisääntyy kun levyt kuluu. Ja kun kuluu tarpeeksi, niin tasauspyörästöstä lähtee hampaat. Että kannattaa avata ja laittaa uudet levyt ja/tai simmata pakat mutta jättää se välitys rauhaan.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #655 : 27.06.2024, 23:12:00 »
Eikä siinä shimmailut tai levyt mitään muuta kun tapit on poikki niinko kaikista. Kannattaa vetää se auki ennenkon se on täysin tuhoutunut rattailtaan, levyt ja tapit on järkihintasia mutta jos saat ne postirattaat tuhottua käyttökelvottomiksi ni sitten on niin kallista että ei käytännössä tee järkeä korjata.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Miikala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #656 : 31.08.2024, 07:21:06 »
Pari sivua aikaisemmin jaeltiin amazonin linkkejä Spartan locker helicaliin ja Powertrax GT443027. Ainakin pari näitä kyseisiä lukkoyksiköitä nyt foorumilla pitäisi olla? Mieluusti kuulisi käyttäjä kokemuksia näistä nyt näin vähän pitemmän ajan jälkeen? Tuosta spartanista löytyi googlettamalla sen verran, että kun on etuperään tarkoitettu niin pitäisi purkaa ja pyöräyttää rattaat peilikuvaksi jos perään asentaa. Ilmeisesti on hammaskosketukset alunperin suunniteltu että pyörisi toiseen suuntaan joka kuulostaa kyllä ihan loogiselta :o

Spartan:
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B08L8DFGW4/ref=ox_sc_act_image_1?smid=ATVPDKIKX0DER&psc=1

Powertrax linkki poistettu, väärä malli kyseessä.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2024, 07:28:10 kirjoittanut Miikala »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #657 : 31.08.2024, 12:05:48 »
Eikä siinä shimmailut tai levyt mitään muuta kun tapit on poikki niinko kaikista. Kannattaa vetää se auki ennenkon se on täysin tuhoutunut rattailtaan, levyt ja tapit on järkihintasia mutta jos saat ne postirattaat tuhottua käyttökelvottomiksi ni sitten on niin kallista että ei käytännössä tee järkeä korjata.

Viimeistään talven ratoksi voisi käyttää perän auki. Mistäs niitä sisuskaluja kannattaisi katsella?

Muitakin hyödyllisiä ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 202
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #658 : 01.09.2024, 13:31:08 »
Pari sivua aikaisemmin jaeltiin amazonin linkkejä Spartan locker helicaliin ja Powertrax GT443027. Ainakin pari näitä kyseisiä lukkoyksiköitä nyt foorumilla pitäisi olla? Mieluusti kuulisi käyttäjä kokemuksia näistä nyt näin vähän pitemmän ajan jälkeen? Tuosta spartanista löytyi googlettamalla sen verran, että kun on etuperään tarkoitettu niin pitäisi purkaa ja pyöräyttää rattaat peilikuvaksi jos perään asentaa. Ilmeisesti on hammaskosketukset alunperin suunniteltu että pyörisi toiseen suuntaan joka kuulostaa kyllä ihan loogiselta :o

Spartan:
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B08L8DFGW4/ref=ox_sc_act_image_1?smid=ATVPDKIKX0DER&psc=1

Powertrax linkki poistettu, väärä malli kyseessä.

Powertraxi itsellä, auto toki liikahtanut vasta ensimmäiset 100m viime viikolla, kun sain sen vihdoin käyntiin, että ei vielä ole mitään käyttökokemuksia. Eteenpäin se liikkui ilman huolestuttavia ääniä.

Itse en ole kuullut tuosta rattaitten käännöstä mitään, jos se spartaniin pitää tehdä niin kai se koskee powertraxiakin kun sekin on tarkoitettu jeepin keulalle eikä perään  :buck2:
Oliko jollakin tästä enempi tietoa? Voisin kysellä asiaa suoraan powertraxiltakin, ovat kiltisti vaistailleet aiempiinkin kyselyihin.

Poissa Miikala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #659 : 01.09.2024, 21:46:10 »
Powertraxi itsellä, auto toki liikahtanut vasta ensimmäiset 100m viime viikolla, kun sain sen vihdoin käyntiin, että ei vielä ole mitään käyttökokemuksia. Eteenpäin se liikkui ilman huolestuttavia ääniä.

Itse en ole kuullut tuosta rattaitten käännöstä mitään, jos se spartaniin pitää tehdä niin kai se koskee powertraxiakin kun sekin on tarkoitettu jeepin keulalle eikä perään  :buck2:
Oliko jollakin tästä enempi tietoa? Voisin kysellä asiaa suoraan powertraxiltakin, ovat kiltisti vaistailleet aiempiinkin kyselyihin.

Ilmoittelehan tännekkin jos/kun saat vastauksen niin ei ole sitten pelkkää mutuilua ja arvailua!

 

RallyBaron  Samppasport