Autodiagnoosi  Carcom Oy

760 2.3 turbo tyhjäkäynti?

  • 31 Vastauksia
  • 7609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #15 : 03.07.2013, 11:52:54 »
Ei oo kaasuläpällä ruuvia, oliskin helppoa jos olis siinä säätö. Sytkää ei oo katottu, mutta vaikuttaisko sytkän heitto 500rpm lisäävästi tyhjäkäyntiin ?  :o

Tarvii varmaa toi kaasuläppä tarkistaa että menee kunnolla kiinni ja putsata kotelo.

Ei varmaan ihan niin paljoa, mutta monestihan se on juurikin monen pienen asian summa. Yksihän mikä kanssa vaikuttaa hieman, on seossäätöruuvi.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #16 : 03.07.2013, 13:22:57 »
Tarvii varmaa toi kaasuläppä tarkistaa että menee kunnolla kiinni ja putsata kotelo.

Otin kaasuläppäkotelon irti, puhdistin ja sääsin rajoitusruuvin sekä vaihdoin ne polttoainehöyrypurkin letkut, nyt ei käy enää ollenkaan tyhjäkäyntiä  :2funny: Eli tyhjäkäyntiventtiili taitaa olla sökö(?), sääsin ny kaasuläpän rajoitinruuvin niin että tyhjäkäynti noin 800rpm, niin pystyy ajamaan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #17 : 03.07.2013, 15:30:14 »
Mittasithan, että kaasuläpän tyhjäkäyntikärjet oikeasti kytkeytyvät?  Jos tätä ei tapahdu, niin LH ei taatusti käy tyhjäkäyntiä oikein.

Mittasithan myös sen, että tyhjäkäyntisoledoidille tulee käyttöjännite sieltä järjestelmäreleeltä?
LH ohjaa tuota solenoidia maadoittelemalla sitä pätkittäin. Ehjän solenoidin resistanssi on 8 ohmia.


Lukaisitkos vikakoodit (jos on LH2.4) ?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #18 : 03.07.2013, 17:21:09 »
Jos autossasi on LH2.4, niin tuon tyhjäkäyntikytkimen toiminnan voi testata ihan LH:n omalla diagnostiikalla.

Eli virta päälle, diagnostiikka tökkeli napaan 2 ja sitten napin painalluksia (1-3sek) kaksi kertaa perättäin.
Nappi pohjaan pariksi sekunniksi ja odotusta, että ledi alkaa vilkkumaan ja sitten uusi painallus ja odotus, että ledi vilkkuu.

Sitten vain kaasuvaijerista vetoa tai vaijeri pyörästä kääntämistä sen verran, että kaasuläppä avautuu selvästi ja takaisin tyhjäkäyntiasentoon päästäminen.

Ledin tulisi tällöin lopettaa nopea vilkkuminen ja antaa koodi 3-3-2.  Jos tuota vilkahdus sarjaa ei tule, niin LH:lla ei ole tyhjäkäyntitietoa kaasuläppäkytkimeltä!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #19 : 03.07.2013, 17:24:25 »
Hold your horses.

Totesin kaasuläppäkytkimen toiminna kääntämällä kytkintä, ensin tietty kaasuläpällä koitin että naksuu kytkin.

Ja vika on mitä todennäköisemmin tyhjäkäyntiventtiilissä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #20 : 03.07.2013, 18:11:31 »
Hold your horses.

Totesin kaasuläppäkytkimen toiminna kääntämällä kytkintä, ensin tietty kaasuläpällä koitin että naksuu kytkin.

Ja vika on mitä todennäköisemmin tyhjäkäyntiventtiilissä.

Kytkimen naksuminen ei kerro siitä mitään, toimiiko se kytkin oikeasti!  :hello:

Mittaa sen solenoidin resistanssi, niin tiedät onko käämitys ehjä. Jos resistanssi on 8 ohmia, niin sitten venttiili on jumissa.

Vika voi olla myös LH:n päässä, jolloin menee kolvi hommiksi.

Tuossa LH:n tyhjäkäyntisolenoidissa kun on sellainen ominaisuus, että sen pitäisi päästää ilmaa lävitseen, kun sen ohjaus puuttuu....   :hello:



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #21 : 03.07.2013, 20:30:08 »
No onko se lh vai motikka? Siihenkään ei ole tullut varmuutta. Kumpikin voi olla 760 turbossa.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #22 : 03.07.2013, 20:42:04 »
No onko se lh vai motikka? Siihenkään ei ole tullut varmuutta. Kumpikin voi olla 760 turbossa.
b230ft lie aina LHlla.

Tyhjäkäynti perkeleen sain taas toimimaan joten kuten kun jumppasin sitä ruuvimeisselillä heiluttaen. Katotaa pysyykö toimivana, vai tarviiko vaihtaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #23 : 03.07.2013, 20:51:06 »
b230ft lie aina LHlla.

Tyhjäkäynti perkeleen sain taas toimimaan joten kuten kun jumppasin sitä ruuvimeisselillä heiluttaen. Katotaa pysyykö toimivana, vai tarviiko vaihtaa.

Jos se on LH:lla, niin oletko lukenut vikakoodit?  Jos olet, onko niitä ollut?

Ja jos se solenoidi on paskainen, pese se, niin se toimii taas!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #24 : 03.07.2013, 21:30:22 »
Jos se on LH:lla, niin oletko lukenut vikakoodit?  Jos olet, onko niitä ollut?

Ja jos se solenoidi on paskainen, pese se, niin se toimii taas!
Ei ole muuta koodia ollut, kuin joku minkä kaveri tulkkas EGR virtaus liian pieni, mutta ei tässä oo egrää, ja unohdin mikä se koodi oli koodina, sen jälkeen, tämä viime ke, ei tullut uusia koodeja.

ja se ei oo paskanen, kun sitä hinkkasin puhtaasta puhtaammaksi jo silloin pari päivää sitten, jostain syystä vaan ei jaksanu liikkua, ny oletettavasti toimii, toivottavasti pitkään.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #25 : 03.07.2013, 21:50:06 »
Ei ole muuta koodia ollut, kuin joku minkä kaveri tulkkas EGR virtaus liian pieni, mutta ei tässä oo egrää, ja unohdin mikä se koodi oli koodina, sen jälkeen, tämä viime ke, ei tullut uusia koodeja.

Ainakaan nastasta 2 siinä LH:n diagnostiikkapistokkeesta se EGR-vikakoodi ei tule, sillä EZK hoitaa EGR:n!  :hello:
Joten kaverisi tulkkasi vikakoodin päin mannikköä!   :-[

LH:n vikakoodit (nasta 2).
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg166913#msg166913

Ja EZK:n vikakoodit (nasta 6).
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg301898#msg301898

Kaikkien LH-hemmojen kannattaa laittaa nuo vikakoodilistat talteen ihan itselle, ettei tule "vika"-tulkintoja vikakoodeista!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #26 : 04.07.2013, 00:34:42 »
Ainakaan nastasta 2 siinä LH:n diagnostiikkapistokkeesta se EGR-vikakoodi ei tule, sillä EZK hoitaa EGR:n!  :hello:
Joten kaverisi tulkkasi vikakoodin päin mannikköä!   :-[
Ei tulkannu.
Tunti sitten kerrattiin asia, 2nastasta ei tullu koodeja. 6sesta tuli se EGR-vikakoodi, mutta kun tässä ei oo sellasta laitetta, niin ei se voi olla vikakaan :2funny:

Varmuuden vuoksi tunti sitten katottiin koodit, tällä kertaa ei koodeja kummastakaan.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #27 : 04.07.2013, 02:10:36 »
Ei tulkannu.
Tunti sitten kerrattiin asia, 2nastasta ei tullu koodeja. 6sesta tuli se EGR-vikakoodi, mutta kun tässä ei oo sellasta laitetta, niin ei se voi olla vikakaan :2funny:

Varmuuden vuoksi tunti sitten katottiin koodit, tällä kertaa ei koodeja kummastakaan.

Jos nastasta 6 tuli EGR:n vikakoodi, niin mikäs pirun setti autossasi on, sillä ilman EGR:ää olevassa systeemissä ei ole EGR:n vikakoodeja, kun ne puuttuvat sieltä EZK:n firmiksestä tai jos ovatkin, niin ne on disabloitu!

Eli kaikki vikakoodit eivät ole mahdollisia kaikissa boxi versioissa.   :pomo:

EZK:n numerosi on ?  Ja mikä on LH:si firmisnumero?    :o

Jos olet soveltanut mitä sattuu boxeja, mihin sattuu rautaan, voi tuloksena olla tietyissä tilanteissa mitä sattuu toimintoja/vikatiloja!   :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #28 : 04.07.2013, 10:52:43 »
EZK:n numerosi on ?  Ja mikä on LH:si firmisnumero?    :o

Jos olet soveltanut mitä sattuu boxeja, mihin sattuu rautaan, voi tuloksena olla tietyissä tilanteissa mitä sattuu toimintoja/vikatiloja!   :hello:
En ala mitään numeroita tavaamaan sun mielihyväksesi, kun tää on ihan turhaa muutenkin taikinoida kun nyt toimii.

Sen tiedän, että boxit on auton alkuperäset. Mutta sitä en tiedä mitä tuo mahdollinen lastutus on vaikuttanut.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

hevonen

  • Vieras
Vs: 760 2.3 turbo tyhjäkäynti?
« Vastaus #29 : 04.07.2013, 14:16:24 »
b230ft lie aina LHlla.
Oisitpa sen kertonut ettei tarviis arvailla vaikkapa tuolta allekirjoituksesta että oliskohan se ehkä tuo...
Kyllä ft on aina lh. 2.2 tai 2.4.
Hienoa että on asenne kohillaan. O0
Ja kyllä sieltä voi egr koodi tulla jos on vaikka kone/kansi vaihtunut ja noi hilppeet on heitetty helvattiin mutta aivo ei sitä tiedä, tai lastu on väärä.

 

Elekma  Autoracing