Autoracing  KL-varaosat

740 B230FT Kiukuttelee

  • 106 Vastauksia
  • 35084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #60 : 06.06.2011, 14:15:00 »
No näin kun se öljy valui ulos jakopään kopasta.. Ja olihan se väliakselinstefa muljauttanut jousen sinne öljypohjaan  :D Onneksi sain kaivettua sen sieltä ihan pihdeillä pois ettei luiskahtanut jonnekin hevon.. Kiitos Motonet  :2funny: vai onko vain peukku tosiaan näin keskellä kämmentä. Kyllä se motonetquality stefa oli aika vetelän tuntuinen Volvon omaan verrattuna.. Onneksi tuolla ei ole tullut ajeltua, se tästä vielä olisi puuttunut kun olisi nostanut sen jonnekin sylinteriin ylimääräiseksi öljyrenkaaksi.. Nyt on uudet stefat paikallaan ja odottelen jos vaikka Volprosta löytyisi uusi jakopään suojakoppa kun vanha on jo aika muodoton möykky

edit. Nyt se väliakseli meni sitten kokonaan jumiin ja inspiraatiokin jumahti siinä samassa.. Miksei mikään voi mennä niinku strömssöössä??? VITTUPRKLE Miten se voi olla edes mahdollista?
« Viimeksi muokattu: 06.06.2011, 15:24:47 kirjoittanut ^Ankkuli^ »

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #61 : 07.06.2011, 13:15:19 »
edit. Nyt se väliakseli meni sitten kokonaan jumiin ja inspiraatiokin jumahti siinä samassa.. Miksei mikään voi mennä niinku strömssöössä??? VITTUPRKLE Miten se voi olla edes mahdollista?


No selvisipä tämä kun inspis palasi yön pikkutunneilla ja aamusta kävin irrottamassa sen stefojen laipan. Putsailin tiivistemassat pois ja löin väliakselin stefaa ulommaksi ja laitoin laipan massoineen takaisin. Kiristin vähän ja väliakseli pyörii, kiristin loppuun ja väliakseli tuhannen jumissa  :tickedoff: No sitten otin yhden huurteisen -> mietin ja keksin että tiivistemönjällä laippa painuu syvemmälle kun alunperäisen paperitiivisteen kanssa ja jumiutumiseenhan ei tarvita kuin muutama millin sadasosa.. Torstaihin asti odotellaan uutta tiivistettä siniseltä  :2funny: Menen ottamaan toisen huurteisen

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #62 : 20.06.2011, 14:28:46 »
Noniin, nyt on otettu pari viikkoa huurteisia ja vaikka Mamma kävi pari viikkoa sitten hakemassa sen tiivisteen siniseltä, niin huomasin vasta viikko sitten että tiiviste oli väärä. Tänään sitten jaksoin käydä vaihtamassa sen ja sattui oikea tiiviste jopa löytymään hyllystä  :o Niputin jakopään ja laitoin huvin ja urheilun vuoksi vielä toisen tk-moottorin sinne ja autohan käy paremmin kuin uutena varmaan nyt  ::) Eikä ainakaan vielä tiputtele öljyä mistään. Nyt pitää vielä muutamia päiviä odotella että saa liikennekäyttöpoistosta jotain hyötyä  :D

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #63 : 24.08.2011, 22:40:13 »
Nyt on vierähtänyt taas pari kuukautta tuon kanssa, kun ei inspiraatiota ole pätkääkään  :nohnoh

Öljyvuotoa on edelleen, luultavasti öljypohjantiivisteestä tai sitten niistä öljyjäähdyttimen letkuista. On koko auton pohja hyvässä öljyssä, ei ruostu  :buck2:

Käynti oli kunnossa kaksi päivää ja taas alkoi sama hummaaminen. Kylmänä heijaa 500-1500 väliä ja lämpimänä aina vaihdetta vaihtaessa tipauttaa kierrokset 500:n tuntumaan josta sitten korjaa 1000:n pintaan. Myös lievää nykimistä on kylmänä kiihdyttäessä ja kuumana kiihdyttäessä ja tasakaasulla. Voisiko se nyt kuitenkin olla se IMM??

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #64 : 03.09.2011, 14:29:43 »
Hain tänään Biltemasta Immun kun niillä sattui sellainen olemaan hyllyssä. Siinä mittarissa luki vain Bilteman oma varaosanumero, mutta niissä suojamuoveissa oli Boschin numeroita  :D

Vaihdoin sen ja auto ei ensiksi jaksanut oikein edes lähteä käyntiin. Säädin kaasuläpän pohjasta sitä mustaa muoviruuvia niin auki kuin tuli ja auto lähti käyntiin. Sitten ruuvailin puoleen väliin sen kiinni kun käynti tasoittui 1300:n pintaan. Kävin vähän ajelemassa sillä ees taas rauhallisesti ja vedättäen ja käynti muuttui hetki hetkeltä paremmaksi. Kotipihaan päästyäni säädin siitä ruuvista käynnin kohdalleen sinne 700-800rpm tuntumaan auton oman mittarin mukaan.

Auto kävi sitten n. 10min todella nättiä käyntiä siinä kun käytin peräkärryn pistoketta tutkiessani miksi peräkärryn valot ei toimi. Sitten käynti lähti hiljaksiin nousemaan ja pysähtyi 1500 paikkeille. Ja vaikka mitä tein niin käynti oli siinä. Sammutin ja 15min päästä uudelleen käyntiin ja käynti taas normaali. Kävin ajamassa ja hetken päästä käynti taas nousi 1500. Sitten puristin pihdeillä lisäilmaventtiilin letkun ruttuun ja käynti putosi normaalille tasolle. lisäilmaventtiilin johdon irroittamisella ei ollut mitään vaikutusta. Sekö on nyt sitten sökö?

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Nyt tuli leikin loppu
« Vastaus #65 : 05.09.2011, 10:28:22 »
Nyt loppu mielenkiinto.

Vaihdoin tk-moottorin/lisäilmaventtiilin = ei vaikutusta
Auto ei lähde kylmänä käyntiin, kuin pitkän starttauksen saattelemana rykien ja pätkien ja ainakin yksi pytty pois pelistä. sitten kun sen saa houkuteltua kaasua pumppaamalla käymään niin käy vähän ajan päästä kuin unelma. kun moottori on lämmennyt tyhjäkäynti on koholla kokoaika.  :knuppel2:

Nyt tämä auto menee maaseudulle navettaan ja kaivetaan _ehkä_  kymmenen vuoden päästä esille  :hello:

p.s tarjouksia voi esittää, jos kiinnostaa ottaa murheita kontolleen ennemmin kuitenkin annan seistä navetassa, kun ilmatteeksi annan

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #66 : 05.09.2011, 10:58:07 »
Elä laita pilateeman immua. On useampiakin huonoksi todettuja...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #67 : 05.09.2011, 16:32:27 »
Kuulostaa tutulta, villi veikkaus olisi vian sijainnista: ECU:n lämpöanturi. Itsellä ratkoi vastaavia vaivoja... Pitäisi antaa kylläkin vikakoodi, jos se on poissa pelistä.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #68 : 05.09.2011, 16:34:27 »
Kuulostaa tutulta, villi veikkaus olisi vian sijainnista: ECU:n lämpöanturi. Itsellä ratkoi vastaavia vaivoja... Pitäisi antaa kylläkin vikakoodi, jos se on poissa pelistä.

lh 2.2 = ei voi lukea koodeja

ecun lämpöanturi sijaitsee kannen takapäässä abaut startin yläpuolella? vaihdettu ihan ensimmäisenä siniseltä haettu anturi. :(

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #69 : 05.09.2011, 16:49:28 »
Kattele konehuoneen puolelta että  kaikki maapiuhat on kunnolla kiinni. Itsellä teki juuri sitä että tyhjäkäynti heitteli roimasti ja välillä jäi kierrokset korkeelle ja rötäs. Oli akun vieressä olevat maapiuhat löysällä jotka tulee kiinni runkoaisaan. Ne kun putsasi ja kiristi pultin kunnolla niin alkoi pelaamaan.
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #70 : 08.09.2011, 14:21:10 »
Kattele konehuoneen puolelta että  kaikki maapiuhat on kunnolla kiinni. Itsellä teki juuri sitä että tyhjäkäynti heitteli roimasti ja välillä jäi kierrokset korkeelle ja rötäs. Oli akun vieressä olevat maapiuhat löysällä jotka tulee kiinni runkoaisaan. Ne kun putsasi ja kiristi pultin kunnolla niin alkoi pelaamaan.

Kävin äsken vähän tallissa ja tarkastin näitä maapaikkoja. Juuri mainitsemasi runkopalkki liitäntä akun vieressä oli aika hapokas, mutta ei putsauksella ollut väliä  :(

Kun auto sitten sammui heti käynnistyksen jälkeen, kävin nappaamassa ecun lämpöanturin piuhan irti ja kokeilin uudestaan. Lähti helpohkosti käyntiin ja kävi jonkun aikaa kunnes käynti alkoi seilaamaan ja sammui. Päättelin että siinä kohtaa olisi halunnut tietoja anturilta?

No pistin tilaten siniseltä uuden anturin ja myyjä totesi että ei niitä hirveästi ole myyty, kun viimeksi on myyty 15.12.10 samanlainen anturi. Sanoin että jos se on Herttoniemestä myyty, niin minä sen olen ostanut. No niinpä oli. Kysyin sitten onko olemassa muita vaihtoehtoja (ajatellen motonetin valikoimaa), tämä sanoi että anturi joka tilattiin on vuoteen 89 asti, ja toinen anturi vuodesta 90 eteenpäin. Eli 2.2/2.4 ero...

btw. tuossa kun käynnistin ekaa kertaa tänään sen lämpöanturin johto kiinni, niin mielestäni pakokaasu haisi ekaa kertaa ikinä aika paksulle, eli bensalle? wtf  :-\

VolvoMan740

  • Vieras
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #71 : 10.09.2011, 17:32:47 »
 ???
Tarkista katkojan kärjet ja pakoputki ettei siellä tukosta.
Jos nuo on kunnossa niin luulisin että imupuolella vuoto tai bensaa ei tule tarpeeks tai sen seassa vettä. ???

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #72 : 10.09.2011, 22:07:49 »
???
Tarkista katkojan kärjet ja pakoputki ettei siellä tukosta.
Jos nuo on kunnossa niin luulisin että imupuolella vuoto tai bensaa ei tule tarpeeks tai sen seassa vettä. ???
Varmaankin voit tulla näyttämään yhdestäkin 740 volvosta katkojan kärjet?

Lämpöanturin tarpeellisuutta 2.2 ruiskuversion kanssa en tiedä, 2.4 pelaa hitusen lämmettyään täysin normaalisti ilman lämpöanturia, kylmästä ei vaan tahdo lähteä käyntiin. Onko nykytilanteessa mitä sytkäosia vaihdettu hiljattain, tuo lämpenemisen jälkeen kuoleva pata kuulostaa niin tutulta ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #73 : 10.09.2011, 23:38:24 »
Olen laittanut tulpat, johdot, virranjakajan kannen, pyörijän, ja putsannut jakajan sisältä, joka ei oikeastaan ollut edes likainen, ja hiplannut johtoja jotka menevät hall-anturille.

Tänään kävin säätämässä huvikseen pakkilukon rautaa ja samalla kokeilin taasen käymään lämpöanturin johto kiinni. ei käynyt kylmänä lainkaan tyhjää, vähän kaasua piti pitää päällä, lämpömittarin värähdettyä liikkeelle jaksoi ruveta käymään omillaan. Lämpimänä vähän haki käyntiä mutta pysytteli siinä 1000:n kierroksen tuntumassa

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B230FT Kiukuttelee
« Vastaus #74 : 10.09.2011, 23:55:32 »
Olen laittanut tulpat, johdot, virranjakajan kannen, pyörijän, ja putsannut jakajan sisältä, joka ei oikeastaan ollut edes likainen, ja hiplannut johtoja jotka menevät hall-anturille.

Tänään kävin säätämässä huvikseen pakkilukon rautaa ja samalla kokeilin taasen käymään lämpöanturin johto kiinni. ei käynyt kylmänä lainkaan tyhjää, vähän kaasua piti pitää päällä, lämpömittarin värähdettyä liikkeelle jaksoi ruveta käymään omillaan. Lämpimänä vähän haki käyntiä mutta pysytteli siinä 1000:n kierroksen tuntumassa
Oletko säätänyt sytkän ajotusta, toimiiko kaasuvivuston tyhjäkäyntikytkin, ja onko hall-anturille tehty ikuna mitään? Vielä jos sanot, että kuumana kun ei käy, kierrosmittari ei nouse tai korkeintaan välillä nykäsee hervottomasti, on vika aika lähelle paikallistettu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron