Vastapainoksi ei tarvitsisi katsella rumia pölykapseleita, kesällä auto viilenisi ilmastoinnilla (volvossa vakiona?), kattoluukusta voisi katsella sinistä taivasta ja autoa koristaisi metalliväri + vaikka mitä ja auton jälleenmyynti olisi helpompaa kun löytyy haluttuja varusteita. Jos rahat riippuu siitä 84€/kk niin sitten ei mielestäni kannata ollenkaan ostaa näin kallista autoa.
Lisävarusteista ei juurikaan saa enää rahaa autoa myytäessä. Tästä on jopa tehty "tutkimuksia" TM:n tai Tuulilasin toimesta. Noh, ilmastointi alkaa olla vakio jo Daciassakin, joten tuo on aika huono vertaus
Sen sijaan esimerkiksi automaatti-ilmastointi vs. manuaalinen -> monissa autoissa automaatti-ilmastointi ei toimi kunnolla talvella, tai kesälläkään, puhaltaa liian kovaa ja silmät kuivuu, liian kuuma, liian kylmä, ei pysy ikkunat auki. Joten miksi maksaa automaattisesta, jos sitä käyttää manuaalisesti? Vikaherkkyyskin eri "tasolla". Tosin automaatti-ilmastointikin alkaa olla monissa jo vakiona.
Kattoluukku taas pienentää pääntilaa ja ainakin näin pitkänä miehenä jätän sen pois, ja jos käytetty auto olisi muuten ok, niin ei enää kattoluukullista siltikään.
Vanteet makuasia. Jälleen kerran jos autolla ajaa puolisokin, voi "hienot aluvanteet" kärsiä parkkeerauksista ja muista ja vihloo taas lompakossa ihan suotta. Lisäksi suuret vanteet tietää matalampaa rengasta ja leveämpää, jolloin melu ja mukavuus heikkenevät. BMW:llä on hieno keksintö nuo peltialuvanteet

Eli makuja on monia ja siksi monet sinun mielestäsi "välttämättömät" lisävarusteet jää ruksimatta.
Samoin toki esim. autoetuautoissa on usein raja paljonko saa maksaa kuukaudessa ja siihen ei voi ylettömästi varusteita ottaa. Ellei sitten ota jotain Fiat 500:sta "pohja-autoksi".