pistämpä tänne miten mulla on 850 2-nopeuksinen asennettuna näin 940 -91 (b230ft):
volvon 2-nopeuksisen flektin rele, josta
1-nopeutta ohjaa vw transporter(t4) flektin anturin "kylmä" puoli TAI ilmastoinnin(mcc) ylipainekytkin.
nämä on vielä vedetty yhden releen kautta, jolloin 1-nopeus ei mene päälle muulloin kuin parkit päällä(muutan vielä että parkkien sijasta virtalukon II-asento ohjaa tämän releen).
2-nopeus sitten on ohjattu tuon vw:n anturin "kuumalla" puolella TAI kojelautaan tulee kytkimelle pakko-ohjaus. ja 2-nopeus toimii vaikkei virrat olisikaan päällä.
volvon releessä 2-nopeuden kytkeytyessä, katkeaa ykkösnopeuden ohjaus. joten yhtäaikaisesta kytkeytymisestä ei tarvitse huolehtia
anturi on se valkoinen/harmaa/"kuumin"-versio ja toi anturi on laitettu alavesiletkuun. jos vielä parantelis, niin tuon käsiohjauksen laittais toimimaan ainoastaan virrat päällä...
syy volvon releen käyttöön on, että lueskelin lontooksi jostain että tää flekti imasee jopa 50A virtaa joten tuli halvemmaks(ja nätimmäks

) ko väsätä vaihtokytkentä yleismallisilla 70A releillä...
transportterin anturista (mitattu kattilassa):
kuuma-puoli menee päälle 87
oC ja sammuu 75
oC
kylmä-puoli menee päälle 79
oC ja sammuu 73
oC
A/C ylipainekytkin volvon sähkökaaviossa positiolla 7/41
ykkösnopeutta kerenny vasta kokeileen. se lähti päälle, kun vakio lämpömittari ollu puolessa välissä muutaman minuutin paikallaan seistessä.(ulkoilma 17-22
oC, ei tuulta juurikaan)
ja tässä lomalta palailevan insinööriopiskelijan tuherrus(pahoittelen kaikkia laatuja):

