Carcom Oy  Elekma

940 b230Fk lh2.4 viskoflektin tilalle 850 2-nopeuksinen sähköflekti?

  • 52 Vastauksia
  • 20016 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Käykö tämmöinen?

Oikein loistavasti!

Tarkasta myös se, missä flekti käynnistyy ensimmäisen kerran.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2074
  • -Team Karvavako Racing-
Tutkitaan asiaa, kerron tuloksia.
144
145
945
855

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
mites ko haluaisin saada flektin päälle myös ilmastoinnin(mcc) mennessä päälle (niinkuin alkuperäis asennuksissa). voiko niitä mcc:n painekytkimiä käyttää?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Voi, koska näin se on alunperinkin kytketty. Eli painekytkimet ohjaavat flektin releitä...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
joo, ko kattelin -94 sähkökaavioita, nii näyttäs olevan erilliset painekytkimet flektille ja ilmastoinnille.

mutta laitellaanpa niihin kiinni.

edit. niin ja vissii vaan kakkosnopeus tuohon korkeepainekytkimeen? vaai riittääkö ykkösnopeus?
matalapainekytkimeen varmaan turha laittaa mitään...
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 16:57:24 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
joo, ko kattelin -94 sähkökaavioita, nii näyttäs olevan erilliset painekytkimet flektille ja ilmastoinnille.

mutta laitellaanpa niihin kiinni.

edit. niin ja vissii vaan kakkosnopeus tuohon korkeepainekytkimeen? vaai riittääkö ykkösnopeus?
matalapainekytkimeen varmaan turha laittaa mitään...

Meikäläisen merikontissa täysinopeus on käynnistynyt vain silloin, kun kone kadotti vedet ja saavutti sen +115C lämpötilan. Joten luulen, että se kasipätkän flektin 1-nopeus on riittävä sinullekkin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
pistämpä tänne miten mulla on 850 2-nopeuksinen asennettuna näin 940 -91 (b230ft):
volvon 2-nopeuksisen flektin rele, josta
1-nopeutta ohjaa vw transporter(t4) flektin anturin "kylmä" puoli  TAI  ilmastoinnin(mcc) ylipainekytkin.
nämä on vielä vedetty yhden releen kautta, jolloin 1-nopeus ei mene päälle muulloin kuin parkit päällä(muutan vielä että parkkien sijasta virtalukon II-asento ohjaa tämän releen).
2-nopeus sitten on ohjattu tuon vw:n anturin "kuumalla" puolella  TAI  kojelautaan tulee kytkimelle pakko-ohjaus. ja 2-nopeus toimii vaikkei virrat olisikaan päällä.

volvon releessä 2-nopeuden kytkeytyessä, katkeaa ykkösnopeuden ohjaus. joten yhtäaikaisesta kytkeytymisestä ei tarvitse huolehtia

anturi on se valkoinen/harmaa/"kuumin"-versio ja toi anturi on laitettu alavesiletkuun. jos vielä parantelis, niin tuon käsiohjauksen laittais toimimaan ainoastaan virrat päällä...
syy volvon releen käyttöön on, että lueskelin lontooksi jostain että tää flekti imasee jopa 50A virtaa joten tuli halvemmaks(ja nätimmäks :smitten:) ko väsätä vaihtokytkentä yleismallisilla 70A releillä...

transportterin anturista (mitattu kattilassa):
kuuma-puoli menee päälle 87oC ja sammuu 75oC
kylmä-puoli menee päälle 79oC ja sammuu 73oC

A/C ylipainekytkin volvon sähkökaaviossa positiolla 7/41

ykkösnopeutta kerenny vasta kokeileen. se lähti päälle, kun vakio lämpömittari ollu puolessa välissä muutaman minuutin paikallaan seistessä.(ulkoilma 17-22oC, ei tuulta juurikaan)

ja tässä lomalta palailevan insinööriopiskelijan tuherrus(pahoittelen kaikkia laatuja):  :D
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vaihtoehtoinen tapa tehdä ohjaus, lienee orkkista mukaillen.

Tässä kytkennässä tarvitaan kaksi vaihtorelettä tai yksi vaihto- ja yksi kytkevä-rele.

Ja kun kakkos-nopeus kytketään päälle, niin ykkösnopeus tippuu pois pelistä, vaikka ykkös-nopeus olisikin ohjattuna.
Kun täysnopeuden ohjaus loppuu, astuu ykkösnopeuden ohjaus takaisin normaaliksi.

Releet ohjataan maadoittamalla.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat