Eli tässä radalle menijöille ohjeita ja sääntöjä. Tässä topicissa voit myös esittää kysymyksiä ja kommentteja koskien radalla ajamista. Tätä aloitusviestiä päivitetään ja täydennetään tarvittaessa.
Radalle menolle on muutama aivan ehdoton edellytys:
1) sääntöjen lukeminen, ymmärtäminen ja noudattaminen
2) Vastuuvapauslomakkeen allekirjoittaminen ja palauttaminen
Viestin alalaidan linkistä/liitetiedostosta voit tulostaa itsellesi sääntö- ja vastuuvapauspaperin, säästät omaa ja muiden aikaa kun tulostat ja täytät sen jo etukäteen. Myös radalla on noita saatavana.
Radalle menon vaiheet yksinkertaistettuna:
1) ilmoittaudu yhdistyksen ratavirkailijalle
2) Maksa maksu jos et ole jäsen ja täytä vastuuvapauslomake
3) Vie autosi ratakatsastuspisteeseen, josta saat hyväksynnän merkiksi tarran autoosi
4) Kun saat luvan lähteä radalle, paina kaasua ja nauti!

Säännöt tiivistettynä:
Vastuut ja vakuutuksetAjoharjoittelu radalla tapahtuu omalla vastuulla. VRCF ry ei ota mitään vastuuta mahdollisessa onnettomuus- tai vahinkotilanteessa. Radalla ajamisen edellytyksenä on vastuuvapauslomakkeen täyttäminen ja allekirjoittaminen. Vastuuvapauslomakkeella rata-ajoon osallistuva vapauttaa yhdistyksen ja sen toimihenkilöt kaikesta vastuusta minkä tahansa vahingon sattuessa.
Jokainen on itse velvollinen selvittämään omasta vakuutusyhtiöstään autovakuutuksensa voimassaolon radalla ajettaessa. Käytännöt vaihtelevat vakuutusyhtiöittäin.
Radalla ajaminenPromilleraja kerhon ajotapahtumissa on ehdoton nolla. Radalle menijä on vastuussa siitä, että auto on teknisesti kunnossa. Ennen radalle pääsyä auto myös tarkastetaan. Auton sisätiloissa eikä tavaratilassa saa olla mitään irrallaan olevaa tavaraa. Ajon aikana on kaikkien autossa olevien (max. 2 henkilöä/auto) käytettävä kypärää sekä turvavöitä. Auton ajovalojen tulee olla päällä radalla ajettaessa.
Radalle mennään ja poistutaan ainoastaan ratavarikon tai muun sen sijasta erikseen osoitetun reitin kautta. Radalle menijän tulee noudattaa erityistä varovaisuutta ja itse varmistaa, että rata on vapaa.
Rata on yksisuuntainen! Mahdollisen pyörähdyksen jälkeen kuljettajan tulee varmistua oikeasta ajosuunnasta. Väärään suuntaan ajaminen on kaikissa olosuhteissa kiellettyä. Ohittajan on noudatettava erityistä varovaisuutta. Hitaamman tulee antaa tilaa nopeammalle, kaikenlainen kilpa-ajo on ehdottomasti kiellettyä.
Radalle pysähtyminen ei ole sallittua. Mikäli tekninen tms. vika estää varikolle ajon, on auton hätävilkut kytkettävä toimintaan. Autosta ja radalta on poistuttava riittävän kauaksi turvallisella alueelle ja odotettava lisäohjeita. Autoa ei saa itse ryhtyä siirtämään omatoimisesti ongelmatilanteissa.
ÄLÄ HÖLMÖILE JA KUNNIOITA MUITA!