Carcom Oy  Elekma

Jussi.L:n 240 "GLE" Turbo

• 145 Vastauksia
  • 64617 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
PS. ne ruiskun johdot olis saanut laitettua myös tosta valmiista läpiviennistä, joka on kumitulpalla peitetty.  ::)

Voi perkele, en huomannu :D

Juu mä vähän sitä kattelinkin niin minäkin joudun laittamaan lambdan melko lähelle turboa, mites se on toiminut kun on noinkin lähellä?

Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JAMH

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
mites se on toiminut kun on noinkin lähellä?

En oo ainakaan vielä mitään outoa huomannut. En tosin ole paljon volvolla ajellut, joten voihan olla että myöhemmin tulee vikaa.
Toistaiseksi kuitenkin toiminut näin.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa JuHaU

• Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Ei kait tuolla ole suurempaa negatiivista merkitystä, että on lähellä ahdinta. Lähellä ahdinta se ainakin lämpee nopeemmin.

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Ei kait tuolla ole suurempaa negatiivista merkitystä, että on lähellä ahdinta. Lähellä ahdinta se ainakin lämpee nopeemmin.

Tämä on hyvä tietää ni ei tarvi sit uusia lambdaa kokoajan :)
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

hevonen

• Vieras
Noilla kohtia se turbon alkuperäinenkin lambda on, tosin sillä huonommalla puolella, kello kuudessa...

Poissa ipijee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Ittellä ei ainakaan ahdetussa japsissa meinannu Innovaten (Boschin) laajakaista anturit kestää, matkaa oli turbosta n.10 senttiä (alkuperäisen lambdan paikassa). Toki Nispani tykkäsi antaa välillä liekkiä putkeen vaihteen vaihdossa, kun oikein kiusasi. Takuukaan ei kattanut, kun olisi pitänyt olla kuulemma vähintään 30 cm päästä turbosta... Eikä ne kapeakaistaiset tarvikelambdat kestäny sitä vähää , kun pakko oli ostaa että auton sai leimattua ehjällä lambdalla ( alle viikon taisi toimia ).. Itse olen laittanut sen jälkeen yhden laajakaistan autoon kiinni ja vaikka oli kyse ahtamattomasta V8 pannusta, niin suosiolla laitoin sen n.60cm päähän moottorista. Itse en ainakaan laajakaistaa laittaisi enään ihan turbon lähelle, senverran kuitenkin maksaa boschin anturit, jos niitä paukkuu pimeäksi aina silloin tällöin..  ::)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 17:14:51 kirjoittanut ipijee »

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Ittellä ei ainakaan ahdetussa japsissa meinannu Innovaten (Boschin) laajakaista anturit kestää, matkaa oli turbosta n.10 senttiä (alkuperäisen lambdan paikassa). Toki Nispani tykkäsi antaa välillä liekkiä putkeen vaihteen vaihdossa, kun oikein kiusasi. Takuukaan ei kattanut, kun olisi pitänyt olla kuulemma vähintään 30 cm päästä turbosta... Eikä ne kapeakaistaiset tarvikelambdat kestäny sitä vähää , kun pakko oli ostaa että auton sai leimattua ehjällä lambdalla ( alle viikon taisi toimia ).. Itse olen laittanut sen jälkeen yhden laajakaistan autoon kiinni ja vaikka oli kyse ahtamattomasta V8 pannusta, niin suosiolla laitoin sen n.60cm päähän moottorista. Itse en ainakaan laajakaistaa laittaisi enään ihan turbon lähelle, senverran kuitenkin maksaa boschin anturit, jos niitä paukkuu pimeäksi aina silloin tällöin..  ::)

Juu kiitoksia tiedosta :)

Mulla on 1 käytetty ja ylimääräinen lambda ni kokeilen sitä siihen turbon lähelle, jos menee rikki niin laitan laajakaista lambdan kauas moottorista ja teen vaikka peltiin reijän jotta saa sopimaan :D

Poissa Okko

• Grand Luxe Touring
  • Turbo ja Takaveto
PLX:än ohjeessakin sanotaan, että ahdetussa koneessa lambdan pitäisi olla 36" (~91,5cm) päässä turbosta.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
PLX:än ohjeessakin sanotaan, että ahdetussa koneessa lambdan pitäisi olla 36" (~91,5cm) päässä turbosta.

Tämä selvä. Sitten STEG 2 versiossa ku tulee enemmän tehoa ja laajakaistalambda niin  raivataan tilaa 1m päähän turbosta :)

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Ei oo kauheesti kerenny autoa laittaa ku on ollu ongelmia tuon mun Seatin kanssa, Seatti on muistuttanu miks mä tykkään volvoista.. Volvoilla voi vaan ajaa eikä tarvii kokoajan korjata :) , kun taas tuntuu että tuohon seattiin tulee heti vika kun on vanhan korjannu  :idiot2:

Mutta asiaan..

Projektiakin kerkesin hiukan laittamaan mm.
-Turbo valmiina odottamassa asennusta.
-Välijäähdyttimelle tein omat kiinnikkeet.
-Asensin välijäähdyttimen ja syylärin paikalleen.
-Nakutus anturi asennettu.
-Auton jarruja hiukan purettu.

Projekti jatkuu huomenna.

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Huomenna purkaan tästä autosta "ilmasäädettävät" takaiskarit, kompuran letkuineen ja säätöpaneelin ja laitan ne myyntiin 120e ota yhteyttä jos kiinnostaa ;)
Vaihdossa voi tarjota tähän autoon sopivia aluvanteita tai jotain muuta kivaa :)

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Tänään purkasin vapari pakoputkiston ja sain turbon sekä downpipen laitettua paikalle sekä viimeisteltyä välijäähdyttimen asennuksen. Sen lisäksi hahmottelin/suunnittelin ahtoputkistoa.

Tuollainen kysymys jäi ilmaan?

Kertokaas mulle että mikä tuo anturi tuossa putkessa on?
Mulle tuli se tuon auton mukana ja Tuo on tietääkseni ahtoputki mutta miksi siinä on tuollainen anturi?

Putken sisältä anturi näyttää tuollaiselta
« Viimeksi muokattu: 15.09.2012, 20:25:32 kirjoittanut miksu01 »

Poissa Ari E

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
motikan imuilman lämpöanturi?

Poissa miksu01

• Grand Luxe Touring
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
motikan imuilman lämpöanturi?

Asia selvä :)

Mä ihmettelen sitä vanhaa omistajaa ku on motikan osia paljon auton takaluukussa mm. tuo anturi, -023 boxi jne.. jos ei LH tuota tarvitse niin en minä tuolla sitten tee mitään laitetaan myyntiin sitten :D

Poissa ipijee

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Oisko paine-anturi..  ;) Voihan siin olla lämpötilankin mittaus, mää näistä mitään tiedä..  ::)

KL-varaosat  Race.fi