Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 301 Vastauksia
  • 121919 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4229
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B230FT
« Vastaus #300 : 02.04.2025, 05:10:58 »
ajonesto tuli joskus -95 nurkilla kun avain muuttui semmoseksi paksuksi.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B230FT
« Vastaus #301 : 24.08.2025, 13:26:32 »
Kadonnutta sytkää on etstitty ja vielä ei ole löytynyt.

Testattua:
- lämpötila-anturi antaa oikeaa signaalia
- Kampiakselin asentoanturi antaa signaalia EZK boksille
- Vaihdettu uusi sytytysvahvistin
- Tarkistettu EZK johdotukset ja saa virtaa. Maat myös kunnossa.
- Jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
- Puola mitattu ja on ehjä
- Johtosarjaa testattu ja ei ole löytynyt katkenneita kaapeleita

Viimeisimpänä mitattu EZK tuleva signaali sytysvahvistimelle ja tätä ei ole. Kuinka todennäköistä, että EZK sytytysboksi olisi hajonnut? ECU ja EZK on peräisin autosta, jossa mäntä oli sulanut moottoritiellä. Tiedä sitten mikä vika tämän aiheuttanut aikanaan.

Käsittääkseni EZK pitäisi antaa kipinää niin kauan kun saa virtaa, maata ja kampuran asentoanturilta signaalia. Löytyykö ihmisiltä ideoita miksei EZK anna signaalia sytytysvahvistimelle? Täytynee laittaa harkintaan toisen sytytysboksin hankinta. Voidaan myös ottaa lainaan boksia, jolla pystyisi testaamaan onko kadonnut sytkä siitä kiinni.
Volvo 240DL -85 ikuisuusprojekti

 

Elekma  Autoracing