Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 240DL -85 B200K->B230FT

  • 300 Vastauksia
  • 113390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #270 : 12.07.2014, 22:38:51 »
Trafi ei tosiaankaan vaadi merkin edustajan todistusta lappujen oikeellisuudesta. Muistikuvan mukaan ohjeessa oli nimenomaan luotettava taho mainittu tietojen oikeellisuuden toteajaksi. Ko. korjaamo on konttorin mielestä luotettava tietojen todentamiseen, niin silloin se kelpaa myös Trafille. Paperin allekirjoittaja ja leimaajahan siinä on periaatteessa vastuussa mikäli auto ei vastaakaan vaadituilta osin sitä mitä sanotaan.

Ei nyt tämän suhteen offia enempää, taisi jossain olla täälläkin aihe muutosjutuista.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #271 : 17.10.2014, 21:55:06 »
Eipä oo projekti kauheseti edenny viime aikoina. Uudessa koulussa alotellu jne. mutta nyt ois tarkotus saada tää ajokuntoon. Talli menee alta tossa marraskuun lopussa niin se ois ny se viimenen DL. Pari viimeistä iltaa tuli asennettua tuota IPD:n takavakaajaa. Parti kuvat siitä:



Nyt kun on nestekytkin niin tariiko poljin kaverikseen ton jousen? Kaverin kanssa kateltii sitä et miten päin se tulis asentaa mut ei auennu :D Seuraavaks pitäs iha tosissaa tutustuu niihin sähköihin...

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #272 : 17.10.2014, 23:48:02 »
Ei tarvitse ulkoisia jousia nestekytkimen kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #273 : 18.10.2014, 08:21:29 »
Mistä hommasit nuo ipd:n vakaajat ja paljonko kustansi?  :)
V70 AWD '01
240 GL '89 (EX) 740 Turbo Intercooler '89 (EX) 940 Classic '98 (EX) 850 AWD '97 (EX)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
No kun halvalla sai.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #275 : 18.10.2014, 13:17:06 »
Europena tuuningiltakin saa ja jopa ilman tulleja ym. mukavaa: vaihtoehto 1 ja vaihtoehto 2

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #276 : 18.10.2014, 19:44:49 »
Tosiaan ihan IPD:ltä on nuo vakaajat hankittu foorumin kimppatilauksen kautta. Hintaa tuli se mitä tuolla sivuilla lukee+verot jne.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #277 : 19.11.2014, 09:20:03 »
Eipä ole ihmeempiä tapahtunut. Talvirenkaat vaihdoin alle ja uutta polttoainesuodatinta sovittelin paikoilleen hankkimaani alkuperäiseen telineeseen. Telineen etupäähän löyty pultinpaikat valmiiksi. Onko takapää samassa pultissa vakiona, kuin jarruputkien kiinnike siinä hollilla?

Lambda pitäisi tähän hankkia ja ilmeisesti Ebaysta jotkut olivat tilanneet kohtuullisen edulliseen hintaan. Mites tuommoinen laajakaistalambda toimisi tälläisessä vakiossa vehkeessä? Jos tavallinen lambda maksaa sen 80€ ja laajakaista 200€ niin melkeen voisi pistää laajakaistan suoraan. Kuitenkin jatkossa autoon voi eksyä ties mitä osaa, niin hyvähän se seoksia ois ihmetellä. Jotain suosituksia laajakaistalambdaksi?

E:Pienen googlettelun jälkeen laajakaistalambdan käyttäminen Motronicin kanssa ei ole mikään läpihuutojuttu...
« Viimeksi muokattu: 19.11.2014, 12:28:28 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #278 : 19.11.2014, 12:48:24 »
Eikös nyt melkein mistä vaan laajakaistan ohjaimesta saa kapeakaistasignaalin ulos?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #279 : 19.11.2014, 23:09:59 »
Juu mutta jossain keskusteluissa mainittiin että vakio ohjaus vaatisi jotakin spesiaalimpaa signaalia? Jos näin ei ole niin oisko tällänen pätevä? http://www.hevosvoima.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=7223

Illan aikana sain myös suodatintelineen kannakkeen valmiiksi ja heitin siihen maalin päälle. Kytkinpoljin tuli myös asennettua.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2014, 23:16:12 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #280 : 20.11.2014, 01:00:05 »
Sen kapeakaistasignaalin pystyy säätämään sopivaksi :) Laajakaistatopicissa siitä on keskusteltu kuten myös asentamisesta alkuperäisen lambdan tilalle :) http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1177.0

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #281 : 28.11.2014, 01:47:52 »
Lambda tuli tilattua, mutta ei ole vielä saapunut. Tänään tuli väsättyä pakoputkea. Ei se kaunis ole mutta toimii. Huomenna tai siis tänään vielä lambdalle paikka niin on valmis. Tulipeltiin tuli myös tehtyä läpivienti. Lauantaina onkin ohjelmassa auton siirto. Kai tuota voi hinata, vaikka ei oo katsastettu jne.? Jarruthan toimii ihan normaalisti, mutta tehostin on vaain poissa pelistä?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #282 : 28.11.2014, 01:49:22 »
Lambda tuli tilattua, mutta ei ole vielä saapunut. Tänään tuli väsättyä pakoputkea. Ei se kaunis ole mutta toimii. Huomenna tai siis tänään vielä lambdalle paikka niin on valmis. Tulipeltiin tuli myös tehtyä läpivienti. Lauantaina onkin ohjelmassa auton siirto. Kai tuota voi hinata, vaikka ei oo katsastettu jne.? Jarruthan toimii ihan normaalisti, mutta tehostin on vaain poissa pelistä?

Jos poistettu liikennekäytöstä, niin ei sitten hinailla.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254 + 940
« Vastaus #283 : 30.06.2015, 10:00:07 »
Joo ei ole 240 juuri ollenkaan edennyt. Auto siirtynyt myös ulkomajoitukseen ja rakentelu tapahtuu jatkossa ulkosalla. Motivaatio tässä koko ajan kasvanut tasaisesti, joten jos sitä näinä kauniina kesäpäivinä saisi autoa eteenpäin pikkuhiljaa.



Talvella tuli luisupulkaksi ja väliaikaiseksi käyttikseksi haettua tollainen 940GL -94 B230F+M47 varusteina ei toimiva ilmastointi, sähköikkunat ja mustat nahkapenkit. Aika karussa kunnossa, mutta tähän asti liikuttanut eteenpäin ja taaksekkin, mutta viikko sitten ei enään käynnistynyt vaikka starttaa. Olen tässä nyt yrittänyt tutkia mistä johtuisi enkä vieläkään aivan varma ole mistä johtuu. Olen yrittänyt mittailla tuleeko pumpuille virtaa ja ainakaan auton alla olevalle pumpulle ei tule virtaa. Tankkipumpun johdoista osaan tulee virtaa, mutta kaksi neljästä taitaa ollakkin mittarille ja kaksi itse pumpulle. Veikkasin että paksummat johdot pinkki/punainen ja musta olisivat pumpun johtoja, mutta pumppu ei kyllä inahtanutkaan suoralla virralla näihin johtimiin. Pinkin ja mustan välillä ei siis ole jännitettä. Seuraavaksi varmaan otan tankkilaitteen irti ja kokeilen pumppua irrallaan suoralla virralla. Tämäkin olisi nyt miellyttävää saada liikkeelle niin voisi siirtyä 240 kimppuun. Pikahuolto ketjussa yritin hiukan kysellä jo neuvoa, en tiedä sitten oliko liian tyhmiä kysymyksiä :).

E:Ja vikahan ilmeni kun olin lähtenyt liikkeelle ja ajoin töyssyyn auto sammui, eikä lähtenyt enää käyntiin. N.5 min odottelun jälkeen lähti taas ja pääsin määränpäähän, mutta määränpäästä ei enää käynnistyny ollenkaan.

Laitetaan parit kuvat vielä miten yhteinen matka sujunut 940 kanssa.

Ojassa tuli kävästyä talvella kun hiukan lipesi lapasesta. Onneksi ei ollut kiviä jne. niin eipä hajonnut mitään.


Tuli myös 240 siirto hoidettua tolla farkulla ja ihan hyvin tuli perässä. Ainoo vaan että poliisisetä pysäytti ekan 500m ajon jälkeen... En kyllä seuraavalla kerralla lähde enään kyseisenlaista yhdistelmää ajamaan pelkästään B-kortilla vaikka ei seuraamuksia tullutkaan tällä kertaa.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2015, 11:43:04 kirjoittanut Konefriikki »

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 240DL -85 B200K->B6254
« Vastaus #284 : 30.06.2015, 16:57:41 »
Yleisesti ottaen ku ottaa kuskiksi aina jonkun kellä on pikku-e, niin ei tarvii siitä panikoida ainankaan. Paljos siulla on ysissä vetomassaa jarruilla, vai onko seiskoissa ja yseissä se sama kaikissa?

 

Elekma  Autoracing